Gå til innhold

Dere som har/har hatt bekkenplager eller dere som veit litt om det.. (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Gjest mamma'n t go'gutten+guttimagen

Er det uvanlig at det plutselig blir mye verre uten at man har gjort noe spesielt? Kjente litt i korsryggen forrige sv.skap, men bare på slutten og kun når jeg skulle reise meg opp fra liggende stilling etter en hard arb.dag el.l. Dette sv.skapet har jeg hittil kjent litt mer i korsryggen helt fra starten, men ikke plagsomt mye, og helst når jeg har løfta mye på gutten min eller jobba hele dagen. Men nå den siste uka så har det plustelig blitt så vondt i den ene siden av bekkenet (i beinbygningen inni den ene rompeballen liksom..og litt nedover låra). Det skal ingenting til, bare jeg går litt, står litt, vrir meg feil, bøyer meg litt el.l Shoppa i to timer lørdag og da klarte jeg nesten ikke sitte i bilen hjem igjen og orka ikke stå og steike ferdig kjøttdeigen til middag engang, måtte legge meg ned. Og orker nesten ikke ligge på ryggen. Er 30% sykemeldt vært noen dager nå pga andre ting, og etter kun 3-4 timer på jobb kjenner jeg det godt (er lærer).

Er i uke 23 nå..er det et "normalt" tidspunkt for at slikt plutselig forverrer seg? Tips?

Fortsetter under...

Hei, jeg kjente litt stikking fra uke 12-13. Forrige uke ble det plutselig betydelig værre. Ble sykemeldt i 2 uker. Så ja det kan komme plutselig. Har mange av de samme symptomene som deg. Det skal lite til for at jeg har vondt for å sette meg, reise meg eller snu meg i senga. Halter også når jeg går. De siste dagene har jeg vært mye i ro, og synes det har blitt bedre. Skal prøve meg på jobb når sykemeldingen går ut. Ingenting er sikkert med bekkenløsning sier legen min, må bare ta en dag av gangen. Har fått henvisning til fysio nå, mange sier det skal hjelpe. De får jo ikke gjort noe med bekkenet, men det kan kanskje lindre smertene. Jeg vet iallefall at dette ikke er noe særlig. og for meg har det å vært i ro hjulpet endel... Så vi får se. Kjedelig å ha det resten av svansgerskapet også, så håper på endring!

Det varierer også når folk får symptomgivende bekkenløsning. Jeg synes jeg fikk det tidlig, men det er visst like "normalt" som senere i svangerskapet.

Det er vel liote sannsynlig at du ble noe klokere av dette innlegget, men det er ialle fall mine erfaringer.

Se det ann! Og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...