Gå til innhold

For dere som slanker dere og tror at knekkebrød er bra da

Anbefalte innlegg

Skrevet

To knekkebrød inneholder det samme som en skive brød. I tilegg får man i seg dobbelt opp med kalorier fra pålegg hvis man velger knekkebrød....

Jeg skulle nemlig være "lur" å gå over til knekkebrød for å gå ned litt, men har heller gått opp 2 kg....Spiser feks 4 knekkebrød til lunsh istedefor to skiver brød....Ikke bra!

Det blir brød igjen på meg:)

Fortsetter under...

Skrevet

du må jo velge rett knekkebrød. finns jo sååå mange typer.

Skrevet

Knekkebrød er helt supert det da man slanker seg. Men man kan jo ikke doble alt man spiser om man spiser sunnere, da hjelper det jo ingenting :o)

Skrevet

Nei - dette er for de knekkebrøda som inneholder minst kalorier......HAde først valgt ett som inneholdt like mye i ett som i en skive brød.

Stod i VG igår dette....en kostholdsekspert som sa.....

Skrevet

Men jeg blir jo ikke mett av ett knekkebrød! - gjør du?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg spiser knekkebrød som inneholder 5 gr karbo pr skive.. funker det, men problemet er at jeg får bare lyst på mere!

Annonse

Skrevet

Nja, kommer jo an på da ;-) Jeg er begynt på sånn kvasi-libra kur og da spiser jeg enten 2 knekkebrød eller 1 skive i stedenfor 2 skiver slik jeg pleier (og spiser en fiberplate ca 10 min før, og må spise nøyaktig hver tredje time, spiser middag også så klart), har gått på denne dietten en gang før sammen med en venninne. Begge gikk ned 5 kg på 1,5 mnd kun på dette. Har kanskje på litt mer pålegg enn på 1 skive med 2 knekkebrød, men går jo an å velge sundt pålegg da, f.eks skinke med agurk og tomat.

Skrevet

Jeg blir mett av to eller tre, om jeg velger grove. OG det komme jo selvsagt ann på hva slags pålegg man har på også. Kutt smør, bruk sunt pålegg (skinke, magerost e.l.) og pøs på med grønn pynt :o)

Skrevet

Hva er fiberplate? Sant det med sunt pålegg..jeg har spist 4 knekkebrød med gulost til lunsj!:)

Skrevet

Liker ikke pålegg på knekkebrød, jeg. Et glass vann, et knekkebrød og litt frukt eller ei gulrot- flott frokost.

Skrevet

Gulost er ikke særlig slankende da, så da skjønner jeg det jo. Bytt det ut med f.eks skinke og noe grønt da har du fort spart noen hundre kalorier..

Skrevet

Jeg har mer eller mindre levd på knekkebrød i snart 6 mnd og tatt av snart 18 kg...kombinert med mye mosjon selvsagt..:)

Blir jo egentlig ikke mett av det, men blir ikke sulten mer!

Nå når jeg har fått av det som skulle av, har jeg begynt med en dag i uka der jeg har en eller annen middag...det hjelper litt merker jeg, så blir det ikke såå vanskelig å holde en stram linje.. Og det er jo viktig å ikke lesse på med pålegg, velg det sunneste alternativet, og små mengder, funker mfor meg.

Har 16 knekkebrød til dagen-som når du slanker deg gir et rom for ca 400/500kcal til enten pålegg,drikkevarer etc..

Skrevet

Det kommer jo an på hvilken diett" du liker å ta retningslinjer fra, det er mange dietter man kan spise gulost på., og andre oster bortsett fra brunost. Jeg har kuttet karbo, er ikke i ketose, men kuttet karbo og kan spise gulost.

Annonse

Skrevet

De heter det, hehe... De har dem i alle valige matbutikker, står der med knekkebrød, ar vanlige, med solsikker og med tranebær. Spis en med masse vann til, vent ca 10-15 min (passer det ikke spiser du den rett før det andre) og så spiser du enten 1 skive eller 2 knekkebrød (eller middag) og du kan gjerne spise gulrot/kålrot til, så mye du vil, og evt 1 frukt pr dag. Det viktige er å prøve å la det gå så nøyaktig 3 timer som mulig mellom hver måltid og ikke spise NOE mellom måltiden og kun drikke vann mellom. til måltden kan du drikke andre ting. Skal du spise snop, så spis det i sammenheng med et måltid. Du kommer nok til å være litt sulen første 2-3 dagene frem til magen din blir vandt med å spise lite og ofte, men det går seg for til :-)

Skrevet

Jeg snakker kalorier jeg da siden det er i mine øyne den eneste "normale" diett.. Mer ut enn inn.. Alt annet har jeg ikke troa på i lengden, men det er kanskje fordi jeg ikke har prøvd det selv.

Skrevet

Men det høres bra ut -om 2 knekkebrød er som en skive brød! Jeg blir mett av 2 knekkebrød og skulle jeg spist brødskive hadde jeg spist 2... :)

Skrevet

Hm, så pussig at min mor (som har prøvd aaalt), plutselig greide å gå ned 14 kg ved å gå over fra brød til knekkebrød og spise litt mindre middag... hun trente ikke en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...