Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Hei... Kan noen svare meg på hvor farlig det er å være i nymalte rom? Jeg var nødt til å vente i et nymalt rom i en time i dag.. i uke 37... Ble så kvalm og svimmel, og nå føler jeg meg elendig... Hva kan ha skjedd? hvor farlig er dette? kjenner ikke noe liv, og er så redd for å ha skada ungen min.. Vær så snill å fortell med hva som er farlig med maling, og hvorfor.. Ble ikke luftet, vet ikke hvilken type maling det var... Finner så lite konkret info på nettet... Er så redd for å ha skada ungen, har jo vært så flink så lenge...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Det kan nok hende det var i et rom som var malt med oljemaling, det lukter det mer av enn vannmaling. Kvinner som er gravide skal ikke oppholde seg for lenge i et nymalt rom med olje maling, eller male med det selv¨.' Tror nok ikke det har skjedd noen skade hvis det bare er snakk om 1 time. det som er farlig er de stoffene som er i oljemalingen. oljemaling har en ganske sterk lukt, og det fleste blir nok litt uvelle av å oppholde seg i et nymalt rom som ikke har blitt luftet ut.. snakk allikevel med jordmor eller lege. ikke godt å være bekymret.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har selv malt en del under svangerskapet..-men aldri med oljemaling..Å fikk beskjed om at å male med vannbasert og bare lufte godt,så var det ikke farlig... Men går bevisst ikke i rom der der er nymalt med oljemaling nei..Da blir også jeg uvel.. Tror ikke du har skadet ungen din på noe som helst vis..
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Ikke få panikk! Du har helt sikkert ikke skadet ungen, det skal nok mye mer til. Hvis jeg befinner meg en time i et nymalt rom, oljemalt, så føler jeg meg alltid temmelig svimete og dårlig - også en stund etterpå. Det er helt normalt, og har helt sikkert ikke sammenheng med graviditeten. Det ville nok skjedd uansett. Drikk et glass eplemost eller noe med sukker i, og kjenn godt etter da, om du kjenner noe liv. Gi det litt tid, og kjenner du fortsatt ingen ting så ville jeg undersøkt det nærmere i morgen. Prøv å få mye frisk luft i kveld, så går det helt sikkert over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå