Gå til innhold

April: Yaddaline!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg!

Joda, her har dagen vært lang, men forsåvidt fin :o) Dro til Hgsd på morgenen med god tidsmargin (trodde vi, men kom bare et kvarter før timen skulle begynne) - ca 2 timers kjøring, gubben rakk til og med innom hgsdfilialen av jobben sin hvor han skal ha kurs om et par uker.

Var der sammen med 3 andre par (og alle var typisk norske - ingen snakket på venterommet og ingen møtte øynene til hverandre, hehe). Øyvind leverte sædprøve som var helt normal (som sist gang), de tok innvendig ul av meg og målte eggstokker og telte eggposer for å sjekke ut hormonmedisineringen. Så fikk vi alle "fellesundervisning" om hvordan bruke medisinene (for en coctail) og når vi skal begynne. Ingenting skjer nå før jeg har hatt neste mens (noe som er gørr for det er jo over 3 uker til *grrr* - fikk ikke starte nå med en gang pga påske.

Så når mensen kommer i begynnelsen av mars en gang skal jeg ta hormonnesespray for å komme i tidlig overgangsalder sånn at nye medisiner senere kan styre når eggløsningen skal komme mtp egguttak. Skal da bruke spray 3xpr dag i noen uker, så spe på med sprøytepenn i magen, før jeg til slutt skal ha eggløsningssprøyte (husker ikke hvor mange dager) før egguttak og innsetting. Med min flaks blir vel dette timet til den viktigste uka på jobb (messe hvor vi tar ut hele resten av årets sortiment, inkl julevarer), så da får vi heller utsette det en mnd, det var helt greit.

Men gleden er; 7 av 10 blir gravid i løpet av de 3 forsøkene man "får" (gratis er det jo ikke akkurat, egenandeler på medisiner og alt blir 3 forsøk kostende ca 19000 kroner, håper vi slipper med ett...), og de aller fleste av disse treffer på de 2 første forsøkene. Prøver å ikke ha altfor store forhåpninger til første forsøk, men det er ikke så lett i og med at selv legen sa at "da har vi jo gode sjanser for å lykkes her" da han så hvordan helsetilstanden til oss begge var :o))) Så da blir det forhåpentligvis baby i magen i løpet av 2008 :o) Fryktelig spent på å se hvordan kroppen reagerer på medisinene - jeg kan jo bli fryktelig humørsyk og dårlig rundt hormontoppene i en helt vanlig syklus :o/

Huffda, misunner deg ikke dette, vennen... Kjenner så altfor mange som har vært igjennom denne prosessen, og det er tøft både mentalt og fysisk... Du vet hvor jeg er hvis det er noe...

Skal krysse fingrene for dere, så får DU krysse beina når den tid kommer, he, he...

Så spennende dette blir. Håper det klaffer fort da. det gjør det sikkert. Skulle jo tro dere stiller veldig sterkt så lenge man ikke finner noen sikker årsak til at det ikke klaffer av seg selv nå. Kan jo ikke være så mye om å gjøre - dere har jo hatt en fulltreffer før.

Om det er tilo noen hjelp så har vi et vennepar med en datter som begynner på skolen nå til høsten. Hun satt på første (ikke assisterte) forsøk. De skulle ha to tette....sånn ville ikke naturen det, og de måtte ha litt bistand - også uten klar årsak, Nr 2 satt da på føste forsøk og de fikk sin andre datter nå for ca 2 uker siden- :-)) dette går sikkert kjempefint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...