Solitude Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Malte soverommene til mine 2 minste og de ble kjempefine, men.... et stort MEN... det er blitt endel synlige sprekker, sannsynligvis pga temperaturforskjell. Gjorde alt etter boka før jeg malte men slapp ikke unna sprekkene. Etter en stund så fylte jeg opp i sprekkene på jentas soverom men nå har det jammen kommet flere.
ToPrinsesser<3 Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Vårt sprekker som bare det nå, huset er bare 5 mnd gammelt og vi malte alt før vi flyttet inn. Nå er det sprekkelyder daglig nesten. Snekkerne sa, i ettertid selvfølgelig..., at vi burde ventet 1 år med å male eller fått det malt på fabrikk før vi bestilte det. Så når det har gått seg til, får vi gå over alt igjen.
~La luna~ Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 joda, vi har litt sprekker.. men tror de fleste får det selv man gjør alt etter boka.. hvor ny eller gammel var panelen ?
Solitude Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2008 Den var 4 år gammel tror jeg hvis ikke de gamle eierene sa feil når vi kjøpte huset.
Alba44 Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Nei, ingen sprekker. kvistlakk, grunning og flere strøk med maling. Gjorde ikke noe annet.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Det kommer an på hvor store temperaturforskjeller treverket blir utsatt for, grad av fukt og hvor tett bordene er satt til hverandre- treet trenger rom til bevegelse, ellers sprekker det,
Solitude Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2008 hmmm,, disse bordene er det ca 1-1,5 cm imellom tror jeg. Ikke fukt problem, men tipper det er temperaturforskjellen kansje ? Men ikke så fint å se de sprekkene men så er jeg nøye da De som ser på rommene syns ikke det er så ille. Imens jeg heller ville vært helt uten sprekker.
~La luna~ Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 jeg vil tro det er pga temperaturforskjell. vi brukte kvistlakk, grunning, og 3 strøk på vår panel, som var mye eldre enn din.( og egentlig liten sjans for at den skulle sprekke noe særlig) Har allikevel fått litt sprekker. Snekker'n sier det er fordi treverk lever, og at hus flytter seg litt pga temperaturforskjeller. Hos noen blir det veldig synlig, hos andre ikke. Så tror ikke du kunne gjort noe annerledes. Du får male et strøk til
~La luna~ Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 ok, litt drøyt å skrive at hus flytter på seg, men regner med du skjønner hva jeg mente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå