Gå til innhold

valg av barnevogn!!!

Anbefalte innlegg

hei! trenger å få tilbakemeldinger fra de av dere som har kjøpt emmaljunga barnevogner. de koster såpass mye penger at det kan være greit å høre reele synspunkter på vognene og ikke bare selgers :) selvom han jeg snakket med var veldig hyggelig og virket ærlig i hva han sa...

og gjerne hva slags vogn dere har kjøpt, hvorfor dere valgte nettopp den dere gjorde osv... valget mitt står mellom mondial duo combi og smart duo combi. edge`n blir for svær (for meg hehe)

:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136819203-valg-av-barnevogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

vi har kjøpt emmaljunga edge du da, grey/appel...ser jo at du ikke ønsker den da, men kan jo gi deg mine synspunkter fordi:) vi kjøpte vår i svrige og det ble mye billigere der (6100 norske kroner) kjøpte den fordi vi syns den ser veldig lekker ut, har mange fine finneesser, har fått godt inntrykk av den, virker stødig og fin og baggen er stor og romslig...har ikke begynt å bruke den enda, men gleder meg til det, har flere venninder som har den og de er veldig fornøyde..siden jeg ikke har brukt den selv enda så får jeg ikke sagt noe negativ om den da...lykke til med vognvalg, det er ikke lett..hehe

hei hei *s*

hørt om flere som har kjøpt vognene sine i sverige, men hvordan forholder dere dere dersom det skjer noe med vogna? må dere reise til sverige da? egde`n er utrolig flott og har som du sier, mange flotte finesser... men kallesja blir for stor og bred for meg, jeg er ikke så høy, og understellet syns jeg var altfor tungt...må vite at det ikke blir for tungt å løfte inn og ut av bilen evnt flere ganger om dagen. det er derfor jeg ikke velger å kjøpe den *s*

man må bare finne den rette vogna til seg selv:) han vi kjøpte edn av sa at vi skulle ringe til butikken først så vi slapp å komme en bomtur, han ville vite hva det gjaldt og se om de kunne hjelpe oss..vi bor ikke mere enn 1 time unna sveirge, så for oss er ikke det noe problem, men de som bor flere timer unna kan jeg skjønne at blir litt vrient...

som sagt lykke til:)

Har selv kjøpt en Edge duo brukt nettopp fordi den for det første er så tung og for det andre er den fryktelig dyr.. Er kjempefornøyd med vogna (men tittet en god stund og takket nei til mange slitte varianter).

Det festlige er at alle vi var i kontakt med som skulle selge vogn var KJEMPEfornøyde med kvalitet og alt.. Og hadde gjerne hattt flere vogner av samme type til barna (eller samme til flere derav slitte veldig brukte vogner). Alle jeg kjenner som har hatt denne er strålende fornøyd også. Til og med ei som overhørte at jeg pekte ut vogna hennes for å vise hvordan jeg hadde kjøpt til ei vennide skrøt hemningsløst. Så er veldig sikker på å ha valgt rett.

Er det virkelig så forskjell på vekt på Mondial, smart og edge? trodde ikke det jeg? edge har jo styret som kan snues, skjønner det er litt ekstra vekt da men... Samme hva veier den jo en del, en kilo fra eller til vil kanskje ikke si allverdens. Husker ikke helt forskjellen men fordeler er ialelfall luftesystemet i bagen, nettet som er integrert og dermed tetter lettere og man har det alltid med seg osv. Men klart vognene er jo tunge da.. derfor vi har kjøpt brukt så vi evnt kan kjøpe en lettere variant til å ha ut og inn av bil og på reiser (denne fyller mye av bagasjerommet vårt også desverre..).

Ville forresten sjekket med Emmaljunga ang eventuelle feil på vogna og reparasjoner, for selvom den er kjøpt i sverige bør man ha samme garanti og dermed kunne levere til norske forhandlere også om man er innen garantitiden? Vet jo ikke men slik fungere det på mange andre varer iallefall?

;)

Hei!

Vi har kjøpt Mondial med sportsunderstell. Modial og Edge er akkurat like store. De er faktisk helt identiske når det gjelder mål....Det er understellet som er forskjellig. Men, du kan velge begge understellene på begge overdelene hvis du skjønner. Mondial er ofte avbildet med klassicunderstellet, men vi har kjøpt med sport. Sport har teleskophåndtak og kan snus i begge retninger, men vier ca 2 kg mer. Lykke til. Vet foresten ikke så mye om den smartvogna...

Annonse

Ville aldri hatt noe annet enn emmaljunga. Utrolig gode vogner.

Vi kjøpte sport classic fordi vi ikke ville ha en tung sportsvogn. Er jo ikke så lenge man bruker bagen, og veldig mange advarte oss mot at vognene ble tunge som sportsvogner. Derfor endte vi med denne, med citybag. Kjempelett vogn, og ikke stor som edgen. Følte jeg forsvant bak den, til og med gubben følte seg liten... Citycrossen blir veldig lik, men denne har ikke lufthjul, noe jeg synes gjør hele forskjellen på en vogn.

Vil anbefale deg å vurdere denne eller en av cityvognene, ikke lås deg til bagvogn med en gang iallefall. De er tunge. Jeg gjorde det, men kom heldigvis på bedre tanker etterhvert.

Men uansett hva du velger er emmaljunga et kjempegodt valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...