Gå til innhold

Er jeg virkelig gravid??

Anbefalte innlegg

Etter mangel pá mensen og andre "symptomer" sá blir det nok ingen overraskelse pá fredag nár jeg har den fórste ultralyden men det fóles sá rart! Jeg er jo nesten i uke 14 ná og fóler meg i stort sett veldig god form. Har vaert kvalm uten á kaste opp, litt vondt i hodet som ble borte da jeg bare drakk litt mer vann om dagen og tisser kanskje en gang om natten. Har en mage som er falt om morgenen og "tjukk" om kvelden pga fordóyelsen som endrer seg. Er litt sliten etter jobb og dersom jeg gár litt for fort men mange ganger sá lurer jeg bare pá om jeg har en mystisk sykdom med páfallende mange "graviditetssymptomer".

Er det normalt á "tvile" pá at det er noe der, selv om man egentlig vet?

Uansett sá gleder meg til fredag, til á se liv!

Bor ikke i Norge, sá det kan jo hende jeg opplever dette litt annerledes enn med norske leger og oppfólging. Klager ikke pá hvor jeg er da, blir tatt godt hánd om.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136818256-er-jeg-virkelig-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei....

hvis det er en uvanlig følelse så er vi ihvertfall to...:) Jeg har ikke hatt mensen på tre mnd, testet positivt på tre graviditetstester, sykemeldt pga dårlig form..., men det kan jo hende jeg ikke er gravid...Den tanken hadde jeg i 12 uker. MEN, så gikk jeg til privat ultralyd bare for å se...og der var det jammen en liten beibi. Jeg ble helt stum. Utrolig merkelig følelse. Litt sånn:"heey! Hva gjør du der inne!" Men en fantstisk opplevelse. Det var det som skulle til for at jeg forstod at jeg er gravid. Får håpe du forstår det da du også:) Lykke til:)

Hei :-)

Jeg går rundt med akkurat samme følelsen, jeg er i kjempe fin form, var litt småkvalm og trett rundt juletider, men nå er ting helt vanlig liksom. Ser jo at magen står lenger ut enn før, men alikavel så tenker jeg mange ganger er jeg virkelig gravid?? Tenk så flaut hvis der ikke er noe..! Skal bli godt å komme på ultralyd og få se vidunderet, at der virkelig er noen der inne :)

Er litt godt å se at det ikke er bare meg som går og lurer..... :-)

Hei jenter!

Takk og pris ikke bare meg som er helt tullete :-)

Blir jo litt smårar av dette her - tenker at "tenk om jeg ikke er gravid, tenk om alle symptomene bare er en sykdom". Prøver å trøste meg med at legen tok en graviditetstest for meg, og den var POSITIV. Men får altså rare tanker til tross for voksende mage og store ømme pupper.

Skal på kontroll om 3 dager. Krysser fingrene for at hun hører etter hjertelyden da!! Har ikke vært til UL ennå. Drøye 4 uker igjen til det.

Hei!

Det er bra vi er flere som føler det sånn. En dag igjen til ultralyd her og jeg er kjempenervøs. Er redd det ikke er liv inni der, selv om magen vokser og brystene kjennes ut som de skal eksplodere. Kan vel ikke gjøre det om det ikke er liv ?? Er bare å krysse fingra!:) Gleder meg bare til vi hører hjertelyden og ser et lite foster der ;)

Det er ikke en uvanlig følelse nei! Første gangen trodde jeg ikke på det før den ordinære ultralyden.. Det er så rart å tenke på at noe er der inne, og du kan ikke se det eller kjenne det.Jeg skjønte det først da jeg var hos legen å fikk høre hjertelyden ene dagen, og ul neste dag. Herlig å endelig vite :o)

Annonse

Jeg er virkelig gravid!

Var pá ul pá fredag og det er en liten kropp som beveger seg der inne, med et hjerte som banker og det var helt fantastisk á oppleve!

Til dere som ikke har vaert pá ul enda; gled dere masse!!

Nå har jeg hørt det lille hjertet banke - i en rasende fart :-) Så utrolig deilig når jordmor fant hjertelyden på kontrollen i går. Det var faktisk liv der inne! Nå gleder jeg meg bare ennå mer til UL.

Og veldig fint at JM sa det var helt vanlig å tvile på om man faktisk var gravid når formen var fin og man egentlig ikke hadde så mange symptomer. Greit å høre at man er normal, he he...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...