EmPhAziA Skrevet 11. februar 2008 #1 Del Skrevet 11. februar 2008 Skal vi se. Det er helt sikkert mulig at disse temaene er blitt tatt opp tidligere, men tenkte jeg kunne samle de jeg lurte på her - og kanskje få noen kloke svar. Jeg har termin i juli, og fikk en aha-opplevelse her om dagen. En venn spurte om jeg hadde satt meg inn i alle skjemaer og regler osv. rundt permisjon, og det hadde jeg jo ærlig talt ikke. Har vel gått rundt og tenkt at dette 'ordner seg vel av seg selv'. Har nå såvidt kikket innom NAV, og forstår jo at det er litt skjemaer. - Jeg arbeider nå i 100% stilling, og med termin 1. juli, antar jeg at jeg vil ta permisjon fra 3 uker før termin. Har forstått det slik at man må ta de 3 ukene før fødsel, ellers mister man de. Jeg vurderer også å ta 1 uke ferie før dette, slik at jeg tar ferie/permisjon fra 1.juni. - Fra det jeg har lest, har jeg sett for meg den lengste permisjonen (54 uker?) med 80% lønn. - Jeg har 4 uker igjen av ferien om jeg tar den ene uken, kan jeg ta denne under permisjonen? F. Eks 6 uker etter fødsel, som er det man er 'pålagt'? - Jeg har sett for meg å jobbe ca. 50% fra barnet er 6-7 måneder gammelt, altså til vinteren. Jeg forstår det da slik at permisjonen blir forlenget. Har heldigvis mulighet for arbeid på hjemmekontor. Men må man da føre 'tidskonto'? Har hørt at dette skal være veldig mye å holde styr på? Det var sånn noenlunde det oppsettet jeg hadde håpet å få til... Noen med noen synspunkter, råd osv? Føler fortsatt at dette er en veldig jungel... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136817624-oppsett-av-permisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #2 Del Skrevet 13. februar 2008 hei, Så vidt jeg vet kan du fint ta ut ferie etter de seks "obligatoriske" ukene - du må imidlertid gi beskjed til NAV for du vil ikke få permisjonspenger i ferieukene. Du kan også søke arbeidsgiver om å overføre 2 ferieuker (10 virkedager) til neste år. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136817624-oppsett-av-permisjon/#findComment-136841216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå