Gå til innhold

Trenger hjelp til nr. 3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Natalie og Tiril er veldig forskjellig type navn, det viser individualitet :)

Men for å få en sammenheng i rekken av navn på søstrene, kan dere kanskje gripe fatt i de bokstavene de har felles, som T, L og I

Oline

Otilie

Lilly

Tusen takk for mange gode forslag. Jeg vet at navnene er ganske forskjellig på storesøstrene :-) men, det var de navnene vi falt for da barna var små. Av forslagene jeg har fått fra dere likte jeg godt, Synne, Eira, Mina, Thea, Mathea, Oline og Otilie. Så vi får går i tenkeboksen. ps tar gjerne i mot enda flere forslag :-)

Tusen takk for veldig god hjelp fra dere. Jeg håper at jeg kan få litt hjelp til:-)Jeg har samlet de navneforslagene som jeg likte best fra dere + et par til. Hvilket navn synes dere finest og som passer best til storesøstrenes.

Natalie, Tiril og Erle

Natalie, Tiril og Mathea

Natalie, Tiril og Sunniva

Natalie, Tiril og Mathilde

Natalie, Tiril og Sofia

Natalie, Tiril og Synne

Natalie, Tiril og Eira

Natalie, Tiril og Otilie

Natalie, Tiril og Vida

Annonse

Hei! Ville bare si at Eira er et samisk etternavn! Har lest i navneloven at det ikke er lov å kalle barn et navn som egentlig er et etternavn, med mindre det har tradisjon i norge som fornavn. Har aldri hørt om noen som heter Eira til fornavn, så det blir nok litt vanskelig. Sier det bare så du er oppmerksom på det, med mindre du visste det da selvfølgelig ;-)

Ellers så synes jeg at Mathea passer godt til navnene til dine to barn :-)

De har bokstaven t i seg alle sammen. Og Jonathan er kansje et fint guttenavn?

Liker fortsatt Eira best... men visste ikke at det var et samisk etternavn, kjedelig hvis det blir vanskelig å få det gjennom (kjenner ei jente som heter det, og har alltid elsket det...har derfor aldri falt meg inn at det skulle være et problem..)

Hvis ikke Eira, så definitivt Mathea...nydelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...