Gå til innhold

Har dere fått strekkmerker jenter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har lest på en annen side på forumet her at strekkmerkene kommer forskjellig hos alle, men at det er vanlig å dem rett før og under selve fødselen hvis man ikke har fått noen før. Nederste delen av magen skal jo tøyes kanske mye når den lille skal ut og se dagens lys ...

Mange sier det ikke er noe å gjøre med strekkmerkene, at det kun har med hudtype å gjøre. Andre sverger til fetekremer.

Jeg spiser nattlysolje og sink fordi jeg var plaget av tørr og irritert hud og masserer de utsatte områdene inn med olje og hudkrem med E-vitamin etter hver dusj. Har senere lest at dette er det beste man kan gjøre hvis man vil unngå strekkmerkene i tillegg til ikke å gå opp for fort. Bonus for meg. :)

Får jeg likevel strekkmerker, skal jeg bære dem med stolthet. Jeg har da tross alt gått hen og blitt mor! :)

Det var gode tips! Nattlysolje...kjøper du det på apoteket? Jeg er også endel plaget met tørr hud nå. Jeg smører meg med bodybutter fra bodyshop jeg, men har ikke peiling på om det hjelper. Og som du sier: Vi skal da tross alt bli mødre og da er det jo verdt hvert eneste merke:)

Annonse

Ikke ennå, meen, prøver være flink å smøre meg inn jevnlig med en god fet krem. :)

Har et par strekkmerker fra før, som har blitt litt mørkere, men ellers ingenting!

Men, er jo kun i uke 27, så de kan vel fortsatt komme!

Har ikke fått noen enda, men er jo bare 26 uker på vei. Fikk ingen i forrige svangerskap, noe jeg ikke skulle tro siden både søsteren min og moren min fikk kjempemye ved deres svangerskap. Kjøpte en veldig fet krem fra body shop som jeg brukte mye under forrige svangerskap. Bruker den 2 ganger daglig nå også og krysser fingrene for at det går like bra denne gangen:)

Annonse

HAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH.. jeg ser ut som et verdenskart som en 2 ring har rablet på... men det er etter forige.. har tilogmed strekkmerker nedover på nesten på musa..... så om jeg får et eller annet nå, tror jeg ikke jeg kommer til å se det... :o)

jeg bruker babyolje etter vær dusj vær dag,pluss lit exstra når jeg kjenner at huden er tørr å klør.det er lurt å massere in oljen har jeg funnet ut,da setter man blodsirkulasjonen igang og jobber ned i huden,og det er jo der strekkmerkene kommer fra.det med masseringen synnes jeg høres logisk ut. har fungert bra hittil,men er jo bare i uke 28.men vill ikke ha dem.:0(

Jeg er nå i uke 29 og har ikke fått noen enda. I forrige svskap fikk jeg ingen bortsett fra et lite et på max 1 cm mellom navelen og piercinghullet. Og dette lille merket tror jeg kom under fødselen. Jeg har fått et tips om å bruke jordnøttolje. Så det kjøper jeg på apoteket og smører meg med. Brukte det under første svskap også. Moren min har ingen strekkmerker etter 2 fødsler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...