Gå til innhold

noen her som har fått vaksiner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, gutten min fikk den første sist uke. Var ikke noe gøy, men heldigvis var det jo fort gjort. Fikk trøstepupp etterpå, så han skreik ikke så lenge;) Var litt dårlig i formen et par dager etterpå, urolig, lett feber og grinete, men nå er han blitt seg selv igjen, smilende og blid:)

Lykke til, det går nok veldig greit! Tror nok det er verre for oss mammaer;)

Han fikk sine første vaksiner forrige uke. Gikk veldig fint. Den første merka han ikke i det hele tatt, men den andre var vondere. Sprengte mer i låret sa helsesøster. Han gråt akk når hun satte den, men blid som en sol igjen når ho var ferdig. Han var litt sår på lårene den kvelden og litt sutrete.

Prøv og ikke tenke så mye på det. Det er fort gjort!!

Lille jenta vår fikk også vaksine på fredag,jeg skal vere så pass ærlig å si at jeg synes det var grusomt. Før de stakk henne var hun bli som en solstråle men da hun stakk begynte lille Ingrid å grine,å d var så triste grining,ikkje sånn hysterisk grining men sånn "ka skjer nå grining dette gjor vondt"tårene rant på henne å i det øyeblikket jeg endelig hadde fåttt roet henne skulle de ta den andre sprøyta å da klarte jeg jeg ikkje å holde igjen mine egne tårer.Paket hene inn i teppet og henne trøste pupp og kos etterpå!Alt ble bra igjen etter på-=)

Lillegutt fikk sist tirsdag..... han skrek også som en stukken gris *stakkars lille uskyldige gullet*!

Synes sprøytespissen stakk langt inn i låret.... husker jeg tenkte "nå stikker hun snart i lårbeinet inni der...." men men det gikk nå bra.....*puh*

Han fikk feber samme kveld/natt og litt feber dagen etter + grinete noen dager.

Etter vaksinen har alle rutiner på amming og soving endret seg - men tror vel at det kommer av økedøgn - kanskje?

Annonse

LilleBelle fikk i dag. Hun gråt litt på første og litt mer på nr 2. Men etter litt trøst var hun blid igjen. Hun var så flink stakar! Vært litt sutrete noen timer men nå sover hun :o) Håper kvelden og natta går greit uten så veldig høy feber.

• 2 uker senere...

Det er smittestoff som sprøytes inn, sånn at kroppen skal danne motgifter mot de sykdommene som det vaksineres mot. Da reagerer kroppen med feber, som er en forsvarsmekanisme for å bekjempe bakterier og virus. Synes egentlig det er litt ekkelt å tenke på at det er det som skjer, men alternativet er jo mye verre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...