Gå til innhold

Overvektsvennlig gyn i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner noen av dere en homo-og overvektsvennlig gyn i Oslo? En som ikke kun ser på vekt men på gen tilstand. Han jeg har begynt hos nå nekter å gjøre noe før jeg går ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg skal i gang med IVF. Ser ut til at de gyn jeg har vært hos enten sier stikk motsatt av Nordica i DK, eller er sånn halvveis innstilt til homofile og/eller lite bra innstilling til overvektige. Er i god form, men han jeg var hos i dag (Mortensen ved Smestadgynekologene) ga meg først en intro til hvor vanskelig dette med oss lesbiske er for gynekologene for så å nekte å behandle meg til IVF før jeg går ned. Nå er jeg ingen sylfide, men har god livsstil, sterk, trener og sliter med gammel overvekt ikke ny. Det hadde ikke så mye å si.

Skrevet

det skulle vel ikke ha så mye og si ? men ta kontak der og hør du. jeg er kjempefornøyd med de legene som finnes de.Jeg går der for overvekt og oppfølging. de er kjempe flinke.

Skrevet

CathyS, anbefaler deg Merethe Blakstad hvis du ikke er pysete.

Hun er ganske hardhendt, men gjør jobben sin med en tett og god oppfølging.

Hun kjenner de som jobber på Nordica privat. Da jeg var på Nordica så spurte legen hvem Gynekolog jeg hadde samarbeidet med i Norge. Da jeg nevnte navnet hennes så sier han at jeg ikke kunne få noen bedre.

Jeg ville ikke gått til henne hvis det ikke var for hennes gode resultater og hennes spesialområde. For jeg syns hun virker stresset, men når hun er den beste så får jeg bare tåle det så lenge.

Håper dere finner den rette for dere.

Skrevet

Hei!

Kan annbefale Dr. Karsten Trolle på Majorstuaklinikken på det varmeste. Han er lett å snakke med og liberal ang. lesbiske/homofile eller single heterofile jenter som ønsker seg barn... Ikke hardhendt og faktisk veldig flink til å ikke få deg til å føle det ekkelt med undersøkelsen. Jeg var overvektig og singel da jeg var der første gangen. Han sa at det var større risiko og oftere at det gikk galt med overvektige men sa det på en veldig pen og forsikig måte. Tror det helst var for å forberede meg på at det kunne bli vanskelig å få meg gravid og at jeg kunne miste... Hadde PCOS da og fikk mensen kanskje to ganger i året...

Majorstuaklinikken er privat så det koster litt, men til gjengjeld er det ikke vanskelig å få time og Dr. Trolle har tlf.tid hver dag hvor du kan få snakke med han personlig. Han har god kontakt med Storkkliniken.

Lykke til!

Skrevet

Jeg kan bare hive meg på det siste innlegget her å anbefale Carsten Trolle! Han er dyktig og har en fin innstilling til både lesbiske og overvektige.

Lykke til!

Skrevet

Takk for gode tips alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...