Gå til innhold

Hipp hurra for store barn! :)

tvillinger_mars08

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på UL.

Forrige uke var legen litt bekymra for tv1, som så litt liten ut. Men det var bare lureri! Tv1 har det kjempebra :)

I dag fikk de målt hodet også heldigvis (det har gjemt seg langt nede i bekkenet de siste ukene), så det var lett å regne ut hvor stor h*n er.

De fikk også målt doppler, og den var helt perfekt på begge to. :)

Og hvor mye veier de?

Joda, ca 3000g hver! Og jeg er 36+1.

Tør nesten ikke tenke på hvor store de kan bli hvis de blir der til uke 40. ;)

De sier at de kan regne feil med 10%, men det betyr uansett at de er mellom 2700g og 3300g. Det er jo kjempebra!

Jeg har 6kg baby i magen :)

Så nå kan de egentlig få lov til å komme når de vil.

Alt var fint med meg også. Lavere blodtrykk enn sist, ikke protein i urinen, ingen vektoppgang.

Veldig fornøyd med dagen hittil :)

Fortsetter under...

så utrolig bra... jippi...

3000 i uke 36 er jo sinnsykt bra... da er det bare å gjøre alt for at de skal komme ut da.. er vel begrenset hvor store de vil la de bli hvis du skal føde vanlig. Jeg har hørt at de kan si så mye som en kg feil... det er derfor ikke de vil si vekten. og at det er målene og evt prosent pluss eller minus de vil oppgi.

men kan vel ikke ta så feil vel..

Håper jeg kommer til å møte det samme som deg på torsdag.. da er jeg 35-6.. og har også fått beksjed om at tvilling 1 er liten.

Kanskje din tvilling 1 bare lurer deg også. Får håpe på det!

Ellers fikk jeg beskjed om at særlig hvis de er toeggede er de jo like forskjellige som to søsken ellers ville vært, og kan vokse litt i rykk og napp. Krysser fingrene for deg. :)

Håper virkelig ikke de tar feil med en hel kg, men jeg stoler ikke 100% på det vektskjemaet nei. Men jeg har fått oppgitt en vekt på hver UL uten problemer.

Magemålene har ligget ca midt på normalen for enkeltbarn hele veien, så det er jo ikke så rart å tro da at de veier 3kg.

Det viktigste er at gjennomstrømningen i navlestrengen er bra, så veit jeg at de får nok næring. :)

:) Så deilig med slike gode kontroller!! Jeg er i uke 35, og mine ble målt til 2250 og 2500, så jeg er veldig spent på hvor mye de blir målt til neste gang. Nå hadde jeg dessverre begynt å få noen symptomer på sv.skapsforgiftning - spor av protein, forhøyet bt og MYE vann i kroppen - så jeg krysser virkelig fingrene for at det har gått litt tilbake igjen til neste uke. Har som mål å holde dem inne et par uker til - uke 37/38 høres fint ut for meg :) Selv om jeg må innrømme at jeg sto i gangen natt til igår og kjente på noen kynnere som var sååå vonde og tenkte at joda, morsdagen er vel en fin dag å få babyer på...hehe, heldigvis hørte ikke jentene på meg og de holder seg forsatt inni magen min - men igår var jeg litt klar for å få dem ut ja.

Jeg fødte gutten min 4 dager på overtid og han var kun 3330 g den gangen, men da fikk jeg sv.skapsforgiftning, så han har nok ikke fått den beste næringen ut av morkaka si....

Lykke til med innspurten - hvordan er formen din ellers??

Annonse

Hei Bøllefrøene,

Tenkte bare jeg skulle fortelle deg at jeg også fikk beskjed om at TV1 var liten, men dette var "nesten" hvisket bort igjen denne gangen. Det går ofte på feilmålinger - så krysser fingrene for at det skjer med deg også. Min tv1 har festet seg, så det er vanskelig å få et godt mål av hodet på henne, så jordmor mente egentlig at hun nok feilmåler henne fordi forskjellen er på skarve 250 g....

Lykke til - jeg skal også på kontroll på torsdag, da er jeg 35+5 :)

Kjekt å se at alle her har det så bra med tvillingene og trillingene sine. Alltid godt med gode nyheter

Jeg har også vært på UL i dag, er 34+2. Fikk vite at det ikke var noe å bekymre seg for, men tvilling 1 er litt liten. 1880 gr. Han burde ha vært over 2000 gr, men de har det som plommen i egget begge to. Doppleren var kjempebra. Tvilling 2 hadde vekt på 2280 så det er 400 gr som skiller de. skal nå uansett tilbake om 2 uker, så da får vi se. Ellers var også sparketesten super. Krysser fingrene for at de holder seg i magen en stund til :)

Lykke til videre jenter..

Formen er veldig bra. Heldigvis.

Men jeg merker at jeg fortere får vondt i ryggen når jeg ligger/sitter. Det er litt vanskelig å finne gode stillinger.

Har nettopp gått til innkjøp av tvilling-ammepute, og den er så fantastisk å ligge/sitte med, så det hjelper nå. Anbefaler det på det sterkeste! Masse god støtte.

I dag er jeg faktisk litt sliten, men det kan henge sammen med besøket på sykehuset. Blir sliten av UL-dingsen som kjører rundt på magen. ;) Og å ligge så lenge på den benken.

Men jeg skal ikke klage, nå er det ikke lenge igjen!

Kanskje rekker jeg ikke engang neste kontroll om en uke. :)

Jeg hadde forresten litt høyt blodtrykk og spor av protein i urinen forrige uke, men i dag var alt fint. Så jeg krysser fingrene for at dine symptomer også forsvinner. :)

Lykke til!

Det ble ikke snakk om å måle livmorhalsen nei, glemte egentlig å spørre :) Legen var så opptatt og konsentrert med doppleren at jeg følte ikke få å avbryte. (Så fremt det var meg du spurte)

Som sakt burde jo den minste av guttene vært litt større, men som legen sa var at når det er to-eggede tvillinger kan man ikke regne med at de vil bli like store, de vil jo ha ulikheter som søsken flest. Ellers ligger begge i sete, det har de gjort siden forrige ktr.. Håper jo de kanskje kan snu seg før fødselen.. Hvordan er det med deres tvillinger?

Jeg får ikke UL hver uke nå jeg - og de ville ikke måle livmorhalsen etter uke 34. Jeg spurte spesielt om det på fredag, men fikk strengt nei fra dem..hehe, de vil ikke rote til der nede i tilfellet hvis det setter fødselen igang. Men, jeg vet at livmorhalsen min er blitt myk, at tv1 har festet seg - så det spørs om hvor lenge jeg kommer til å bli gående.

Har idag hatt stramninger og kynnere som har vært skikkelig vonde, faktisk sånn at tårene spratt tidligere idag, men føler ikke det er rier enda... ufattelig ubehagelige iallefall - er det noen av dere andre som har det sånn? Skal til sjekk hos jordmor på torsdag som sagt, men da er det kun urin og blodtrykk som sjekkes - mulig hun også sjekker livmorhals også...? Og så er det UL neste uke igjen - da er jeg uke 37 :)

Litt klar for å bli ferdig med dette nå jeg..hehe

Annonse

da har jeg vært på ny kontroll.. og fått atter en lege sin mening.. blir litt sprø av nye folk jeg.

i dag var jeg hos en eldre man, overlege... virket som om han hadde peiling,, men var ganske rask i det han gjorde.. kankjse fordi han har mye erfaring.. ikke vet jeg.

i hvertfall.. var jeg veldig spent i dag.. har jo tidl fått beskjed om at det kan skje når som helst, pga at livmorhalsen var 1,5 og at tvilling 1 var litt liten.. vekst avik.

men neida.. legen i dag hadde en annen mening. fant tvilling 1 litt mindre men ikke noe avik. han mente at jeg ikke nærmet meg fødsel enda... kunne gå flere uker til.. og regne med to gutter på 3 kg. hva skal jeg si.. først tenkte jeg f.. orker ikke vente lenger... men så at det er supert at de har det så bra og at de blir store og sterke til de møter verden!

men klarer ikke helt å glemme hva de andre legene har sagt tidl.. de sier jo så mye forskjellig.. og han var jo litt rar han i dag.. hm

han sa også at han ikke hadde vært borte i en kvinnekropp som taklet så godt å bære fram to barn... hm.. ikke lett for meg å begynne å klage rett etterpå da.. syns jo de spør veldig lite om hvordan jeg har det.. men klarte liksom ikke si noe til den eldre overlegen i dag.

tok ctg i dag og.. den var super.. og han mente at jeg ikke trenger det neste gang..

Ble satt opp hos en annen lege neste gang.. litt bra syns nå jeg.. må høre hva han/hun sier..men er jo glad for alt han sa i dag da. godt å se at flere opplever ulik tilbakemelding fra legene!

er 35-6 i dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...