Gå til innhold

Akupunktur mot migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har aldri vært plaget med migrene tidligere og har heller nesten aldri vondt i hodet i det hele tatt. Nå etter kvalmen har gitt seg, har jeg begynt å få skikkelig hodepine veldig ofte. I dag igjen våknet jeg med det. Det hjelper ikke med paracet i det hele tatt.

Lurer på om noen har noen gode råd å komme med?

Hjelper det f.eks med akupunktur mot migrene?

Sist jeg var gravid konkluderte legene med at jeg hadde hatt aura, etter at jeg sovnet vekk i ene halvdelen av kroppen i ca en time, jeg klarte ikke snakke, skrive eller noe. Veldig merkelig. Fikk ikke noe særlig vondt i hodet etterpå. Men du mente det var aura, altså forstadiet til migrene. Er det noen andre som har opplevd lignende? Det skjedde to ganger under graviditeten sist, en gang på hver side.

Takk for svar! Jeg er student, så har virkelig ikke tid til migrene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gan jeg opplevde migrene var i mitt andre svangerskap. Hadde det to ganger i begynnelsen, uten aura.

Etter jeg fikk mitt tredje barn, fikk jeg migrene med aura. Slitsomt. Er nå gravid med nummer 4, og sykemeldt p.g.a. migrenen. Legen min fortalte at akupunktur kunne hjelpe om jeg ble mye plaget.

Har tenkt å prøve det om migrenen blir verre.

Skrevet

Er det noe jeg kan gjøre som lindrer litt? Håper det blir bedre snart, vet ikke om det går an å bli sykmeldt fra studier en gang. Jeg tenkte det kom til å gå bra å studere til en måned før termin, for jeg var i kjempefin form sist gang, men ser ikke like lyst ut nå lenger.

Skrevet

Jeg har medfødt migrene. Den har faktisk tatt ferie nå som jeg er gravid! Jeg kan jo håpe på at det er permanent, men har skjønt at det nok er midlertidig.

MEN til spørsmålet om akupunktur. Jeg prøvde det for noen år siden. Akupunktøren ga meg ikke så mye håp siden jeg hadde hatt migrene så lenge og siden fødselen. Hun mente imidlertid at god effekt har de som nylig har fått det. Jeg ville anbefalt akupunktur så fort som mulig for å få best mulig effekt (jeg hadde ingen effekt ifht migrenen, men har hatt andre plager hvor det har vært effektivt)

Så til deg som har fått migrene permanent. Prøv Maxalt smeltetabletter når nurket er vel i dine armer. Det har hjulpet meg mye. Det smaker dritt og man er uggen en halvtime, men deretter er man bare litt matt i kroppen og slipper unna alt det andre som følger med et migreneanfall.

Regn med at siden dere har fått det under graviditet så er det hormonelt betinget. Man blir derfor mer disponert for anfall i forbindelse med eggløsning og mens senere. (jeg ble bedre under puberteten. Gikk fra ukesanfall som barn til bare hele dager)

Migrene er til å leve med med så fine tabletter man har fått nå. (Da jeg var barn var paralgin forte eneste medisin....., og som du over skrev - smertestillende hjelper jo ikke...) Pass på å ikke spenne dere når dere får vondt og pass på å være avspent før dere sovner. Husk å drikke masse vann!

Jeg kan nå spise sjokolade uten å få knallvondt i hodet og migrene for første gang i mitt liv! Jippi!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Har ikke prøvd akupunktur mot migrene, men mot kronisk hodepine, slet med det i laaaange perioder, hadde vondt hele døgnet. Prøvde akupunkur og det ble borte. Snart 4 år siden siste behandling, er plaget litt innimellom, men på langt nær slik jeg hadde det. Så min konklusjon er at det funker.

Skrevet

De første 3 mnd hadde jeg migrene ca 4 ganger i uken.Noen dager var det så ille at jeg tenke jeg heller ville bli kvitt det i magen så de kunne gi meg noe dop......(var ikke helt meg selv da...hehe).

Ble til og med lagt inn i uke ..hmm...var vel rundt uke 11.

Men etter jeg begynte med akupunktur har jeg ikke hatt det èn gang.

Har fortsatt hodepine hver dag,mne det kan ikke sammenlignes.

Anbefales på det sterkeste!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...