Gå til innhold

Albert - liker dere det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg synes dere har tre flotte guttenavn på lista deres. Blir bra uansett hvilket av disse dere velger. Er August og Edvard også oppkalling?

Mine assosiasjoner til navnene:

Albert - tenker nok på Albert Åberg og litt på Albert og Herbert som gikk på TV for mange, mange år siden, men synes ikke det skjemmer navnet. Synes Albert er et koselig/morsomt navn uten at det blir fjollete og barnslig av den grunn slik enkelte andre barne-TV-navn kan bli. Albert passer fint både på en liten gutt og på en voksen mann. Jeg må imidlertid si at jeg ikke synes det er like fint hvis man har skarre-r.

August - Et navn som jeg tenker at i sin tid har vært "overklassenavn" men nå er mer alminnelig. Navnet er litt staselig. Jeg synes det er kjempefint!

Edvard - tidligere assosierte jeg nok Edvard med gamle gubber. Men nå vet jeg om ei bekjent som har en liten Edvard og har vendt meg til at navnet også tilhører små søte babyer. Gir assosiasjoner til Edvard Munch og Edvard Grieg og det er jo ikke så ille navnebrødre å ha.

Takk for tilbakemeldinger, tar gjerne i mot flere :-)

Albert er etter min tippoldefar

Edvard er hans oldefar

August er min oldefars bror

Så man kan si at alle er oppkalling, dvs. navnet er i alle fall hentet innad i familien. Synes det er litt koselig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...