Gjest Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Har du fått bekreftet at det er betennelse eller har du bare vondt?
Lavendel*06*10* Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2008 Har ikke vært hos lege engang jeg.. Bare lurer på om noen her har hatt det..
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Ok. Jeg trodde ofte at jeg hadde det før, driiit vondt i kjeven mange ganger. Så var jeg hos tannlegen. Jeg hadde en ting med at jeg måtte "knekke" kjeven hvergang jeg hadde munnen åpne og dette merket tannlegen. Hun klemte på kjeven min og jeg skrek til Viste seg at jeg biter tenna sammen, skjærer tenner om natta så derfor var kjeven min i spenn. Jeg fikk sånn skinne om natten jeg ligger med, og etter det har det vært helt fint Bare tenkte at kanskje du hadde noe slikt. For jeg trodde alltid det var noe betnnelse greier.
Lavendel*06*10* Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2008 Nei dette er ikke KJEMPE vondt.. Men vanskeligere å åpne munnen i dag.. Begynte å går med "knase" lyd øverst i kjeven (ved øret) og litt små vondt om jeg åpnet munnen mye. I dag er det litt værre.. Gjør egentlig ikke vondt heller.. Men slitsomt og ubehagelig
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Omtrent sånn var det jeg hadde det. Men gjorde kjempe vondt om jeg klemte på musklene i kjeven. Kanskje du har tenkt hardt i søvne
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Jeg begynte sånn som deg. Til slutt klarte jeg ikke åpne kjeven i det hele tatt lenger, kansje jeg fikk åpnet 5 mm på det verste. Fikk kun i meg flytende ting, selv det var ett skikkelig smertehelvete. Var 2 ganger på legevakta. Første gangen fikk jeg beskjed om kjevebetennelse, og fikk penicillin. Etter 2 dager var det enda verre,og gubben insisterte på at jeg skulle dra til legevakta igjen. Jeg gråt når jeg prøvde å åpne munnen. Det var en lørdag, og legen som var der da mente jeg hadde betennelse i en spyttkjertel eller en "stein" i spyttkjertelen. Han sendte meg videre til øre/nese/hals. Dem fant fort ut at det var visdomstanna mi som hadde ført til kjevesperre, og ville legge meg inn til over helgen for smertebeh...Men jeg nektet og fikk med meg betennelsesdempende og paralgin forte hjem. Måtte trekke tanna, men måtte vente til kjevesperren gikk over, og det tok litt over 1 mnd før kjeven var helt bra igjen:-( Det var helt forferdelig vondt, og unner ingen andre det samme. Får håpe for din del at det er "bare" kjeven som er i spenn.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Uæææh, stemmer det! Hadde samme prob med ene visdomstanna mi, den vokste skjeivt ut... Mot kinnet :/
prekæs Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Stress kan sette seg i kjeven. Man biter tennene sammen... Husker jeg opplevde det som yngre i en periode.
kompemor Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har gått til Cranie Sacral Terapi for min vonde kjeve og det var veldig effektivt. Slapp alle slags medisiner og smertene var kjapt over. Tror jeg hadde problemer med en nerve, husker ikke helt.... Verdt å prøve kanskje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå