Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Her sitter jeg, gravid og ensom.. Han som er bf var bare en "greie" jeg hadde for ca 14uker sider! Det var vell at jeg hadde noe på gang med ham, for å komme over x min, som jeg var sammen med for over 1 år siden, dumme meg Nå vil ikke han som er X'n min ha noe meg meg å gjøre, ettersom at alt har blitt så vanskelig da jeg har blitt gravid. Skjønner han også veldig godt. Men etter det ble slutt mellom meg og X'n min så har vi haft et kjempe godt forhold, med gjevnlig kontakt, og trefftes veldig ofte! Nå vil han ikke treffe meg, og han er ut å fester og lever singel livet, der han treffer andre damer. Og jeg blir sååå sjalu!! Vil virkelig ikke at han ska treffe noen ny, vil heller at han skal være meg meeeg! Men, er jo ikke at jeg "eier" gutten, men er bare å kjipt å høre at han har vært og festet osv osv.. Bli såå deppa! Han vet at jeg savner han og vil ha han tilbake, men det er så vanskelig nå når jeg er gravid.. Føler jeg har ødelakt veldig for meg selv:( Alt jeg gjør om dagen er å sitte hjemme, krangle med mor/far, hvis jeg ikke sover, så sitter jeg på pcn, har innestenkt meg veldig!! Bor ikke så veldig sentalt her jeg bo (bor hjemme til mor/far) så jeg kommer meg skjeldn bort, for å besøke venner.. Har ingen penger, går ikke skole, ikke jobber jeg.. Vet ikke hva jeg skal gjøre!! Har så lyst til å flytte for meg selv, da jeg kan innvitere venner på besøk, blir enklere for meg å treffe folk.. Ikke bare sitte her for meg selv, å stenge meg inn! Dette blir jeg veldig deprimert av.. Har masse gode venner, det jeg jeg masse av! Men, er bare ikke like enkelt å være sosial, uten å komme meg noe plass, eller penger.. Alt som "holder meg opp" for tiden, er den lille i maven min! Gleder meg til han/hun kommer! Har også lest masse om hvor godt andre alenemødre har det.. Men det er vertfall en laang og humpete vei jeg går! Savner x'n min... Skulle ønske han hadde vært her!! Vil ikke deppe over han noe mer.... Skulle ønske jeg hadde tatt andre valg i livet mitt.... Angrer på masse!! Hva om? Enn om? Hvorfor? Ingen som kan komme med noen GOD ORD om det å være alenemor/gravid alene?? Trenger virkelig støtte....
Ausgustbarn Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Ingen grunn til ikke å være ute med vennene dine, du pleide vel ikke å sitte inne hele tiden FØR du ble gravid. Vennene blir like viktig - kanskje viktigere under graviditet, i og med ikke bf stiller. Hvorfor ikke be dem på besøk? Kanskje lage noe god mat, snakke utover natta? Jeg gikk til og med på byen og dansa med stor mage jeg, hvorfor ikke? Så lenge du ikke drikker alkohol er det bra for barnet med fysisk aktivitet og at du har det godt psykisk. Bare vær litt forsiktig og pass deg for folk som er for fulle, som kan falle/dunke i magen din. Men er folk for fulle blir de jo som regel hevet ut ganske raskt. Du høres veldig ung ut, men du skal bli mor, og må slutte å synes så synd på deg selv. Drit i eksen din og slutt med å sutre. Fokuser på hva du selv kan gjøre med ditt eget liv. Skaff deg en jobb. Med en jobb kan du få egen leilighet. Er du for langt på vei, eller av andre grunner ikke kan få jobb, kan du ikke skaffe egen boplass ennå. Da må du takke dine foreldre hver dag for at de lar deg bo hjemme. Gjør det med å bidra til trivselen i hjemmet - du skal snart starte din egen lille familie, og trenger øvelse. Se etter om det er noe husarbeid å bidra med. Gå små turer i nærmiljøet, så du kommer deg ut. Og prøv å fortelle foreldrene dine at du er ensom og trenger vennene dine. På en hyggelig måte. Ikke still for store krav til andre, du har selv valgt dette. Bruk tida og energien på å finne konstruktive løsninger så du kan få det bedre. Godta det du ikke kan endre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå