Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 noen som har født i ålesund før? hvordan var den opplevelsen?
anja,R Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 hei jeg har født det, selve føden er helt super,,,,, men barsel avd nja vet ikke helt hva jeg skal si om dem da, nå var min sitvasjon kansje litt spesiel da, gutten min var syk når han ble født, så ble i grun bare overlatt til meg selv,,,, men kjenner mange som har født der å di er helt fornøyd med både føden å barsel,
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 jeg fødte første der. dårlig oppfølling spes siden jeg var førstegangsfødene som 18 åring. hadde ikke peiling på noe. ikke fornøyd i d heile tatt med barsel. ble ofte forstyrret med unødvendige ting til teite tider. midt på natten vekket en av pleierne meg for å spørr om jeg kunne håndmelke ol. fikk ikke noe beskjed om noe som helst. måtte spørre pm alt. jeg nekter å føde der igjen. blir volda eller molde.
magj Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Har født tre ganger på Åse, 4 gutter. Skal dit denne gangen og. Føden er helt OK, blanda erfaringer på barsel... Har ikke vært der siden det blei hotell, så det har jeg ikke opplevd. Der er jo også pleiere. Er alt bra med deg og babyen bor du på hotellet. Er du førstegangs (el naiv, he he) kan det bli vanskelig. Prøv å distansere deg litt og ikke ta deg nær av alle rare kommentarer og råd du får. De er ikke akkurat så samkjørte i det de sier til oss. En kan si at du bør prøve litt hardene med å få til amminga, en annen kan si at du bare kan gi opp først som sist, for du kommer ikke til å få det til. Finn noen du liker og stoler på. Kan like gjerne være en annen barselmamma, eller venninne du kan snakke med på tlf. Ikke hør blindt på pleierne og la de overkjøre deg.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Har født på Åse sykehus en gang før, og skal føde der nå i mai/juni igjen:) Jeg har blandet følelser når det gjelder fødeavdelingen og barelavdelingen på Åse. Og grunnene for det er: På føden: ble vi møtt av en sur og frekk jordmor. Fikk helt sjokk over oppførslen, så fikk ikke frem en lyd, så forloveden stod for det meste av snakkinga, men han var også sjokka over det hun sa. Og ikke minst ambulansesjåføren også ble sjokka over en slik oppførsel og svarte henne, men han måtte dra igjen, såklart. Senere fikk jeg bare snille og gode jordmødre:) På barselavdelingen: ble jeg vekket midt på natta av småting som var helt unødvendig å mase om. Og når jeg trengte hjelp fra de, så var de bare sure og frekke. Kan ikke huske en blid dame kom inn på rommet mitt for å hjelpe meg. Det var så ubehaglig å ligge på barselavdelingen pga. man følte seg nesten til bry for de som jobbet der, og slik skal man ikke føle det, og ihvertfall ikke når det faktisk er jobben deira. (og de verste var blant kvelds-nattevaktene). For grunnen til att man faktisk ligger på barseavdelingen er fordi man ikke klarer å gjøre alt selv, og om man hadde klart alt selv, så får man dra ned på barelhotellet. Men jeg VET å ikke dømme alle for det en eller flere oppførte seg der. Så selv om jeg opplevde det slik første gangen, så skal jeg føde der igjen denne andre gangen. For Ålesund har den beste barneavdelingen med masse nytt og nyttig utstyr osv., så det er tryggest å føde der (føler jeg ihvertfall) om det skulle være noen komplikasjoner med barnet, enten under eller etter fødselen. For slik vet man aldri. Så istede for å sette meg selv og mine følelser av den opplevelsen jeg hadde første gangen, så skal ikke jeg la de komme i veien for att barnet mitt ikke skal fødes på et trygt sykehus, som har det beste utstyret tilgjengelig om att det skulle bli komplikasjoner. Så tenk litt igjennom det! Man setter heller sine barn høyest- enn å tenke på seg selv. Det var min mening. Mamma&gullgutten&snart.nr.2
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Noen her som har termin rundt april/mai/juni her, som skal føde på Åse Sykehus? Mamma&gullgutten&snart.nr.2
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Jeg fikk nr.3 der, og var veldig fornøyd med både føde og barsel. Fikk nr 1 og 2 i Volda, og blir jeg gravid igjen (HÅPER!!!), så skal jeg til Åse )))
Philippa=) Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 ifjor måtte jeg ligge på barselen å vente til fødselsavd ble ledig.... mange fødsler på en gang. barselavd var helt forferdelig, sikkert for jeg låg med rier i nesten to døgn, uten noen smertestillende. der var mange som burde hadde funnet seg en annen jobb!!!! men da vi kom på føden, ble alt berre kjempebra, selv hvor sliten jeg/vi var. Jordmoren var helt fantastisk!!!!!!! etter en lang men fin dag, kom vi til hotellet...... helt supert, nesten som ett ferieopphold. de som jobber der liker sikkert jobben sin veldig godt, alle var blide, hygglige å veldig behjelplige! skal ha nr to nå i juni, håper jeg slipper barselavd. =)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #11 Skrevet 3. mai 2008 har nettopp kommet hjem fra barselavd. veldig fornøyd! selvfølgelig er der noen pleiere som ikke burde vært der men de finnes overalt, tror jeg kan telle de på en hånd. fikk den hjelp jeg trengte måtte bare spørre. eneste jeg synst var veldig travelt var at hver pleier svarte forskjellig når det gjaldt ammingen. selv om jeg er andregangsfødende synst jeg det var veldig greit å få hjelp med å legge til for å få en best mulig stilling. likte meg både på føden og på barselavd, kom desverre ikke på hotellet pga for tidlig fødsel, men samtidig er jeg så utrolig glad for all hjelp og støtte jeg fikk. så da for man tåle 3 på rommet, snorking og skriking. man er i vertfall i trygge hender og det er det viktigste. vekket med havresuppe til frokost er ikke så værst det. lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå