Gå til innhold

April: Er begynt å trimme nattestider jeg :-)

Anbefalte innlegg

Ser det er mye sykdom rundt hos div. aprilklubbere. Vi har hatt noen runder her også, både omgangssyken, forkjølelser og mye annet knask. Nå siste natten slet Litago med øreverk, og det ble en mildt sagt travel natt for ho mor. Vet ikke om jeg husker alle turene mine engang, men her er omtrent hvordan det forløp:

Før jeg la meg, våknet Litago med et hyl fordi hun hadde tisset i sengen (har sluttet med nattbleie også nå), Så da bar jeg henne inn i vår seng. Like etter jeg var komt meg i seng, våknet Litago for hun var tørst, (gå og hente vann)+ et par gråtesekvenser i løpet at en halvtime da mor kunne bli i sengen, men skjønte etterhvert at jenta hadde det vondt- så tuslet av gårde for å finne stikkpille. Fikk satt den inn og gikk for å vaske hendene.

Tilbake i sengen, mor og far klarte etterhvert å roe henne ned, og vi sovnet alle mann. Litt senere våkner mor av et HYL fra storesøster- tusler inn og finner henne oppløst i tårer etter et mareritt. Får roet henne og tusler tilbake i seng- det går 10 min og hun har mareritt igjen- forstår at hun drømmer om edderkopper( og jeg som trodde jeg hadde klart å ikke overføre min fobi på jentene...)Bærer henne inn i min seng, og konstaterer at der er det fullt. Tar med dyne og pute opp i stuen og legger meg på sofaen.

Har nesten rukket å sovne da Litago gråter igjen- nå vil hun ligge i storesøsters seng- bæres dit. Mor tråkker opp trappen og lurer på om det er bryet verdt å ta sengetøyet med ned igjen nå som det er blitt plass i sengen igjen, da Storesøster roper- hun vil være med opp i stuen. Prøver å hinte om at det er natt, men i håp om å korte ned diskusjonen og forlenge sovingen blir hun bært opp og lagt på Sofa nr1. Litago hører dette og forlanger å også komme opp. Hun og et nytt sett med dyne og pute blir bært opp og lagt på sofa nr 2.

Mor rekker å inngå en våpenhvile med Ole Lukkøye før Storesøster bestemmer at hun likevel ikke kan sove på sofa nr1, men vil bort i sofa nr 3 der mor trodde hun kunne sove i fred. Jenter på nesten 5 er jo som kjent prinsesser av edleste sort, og kan ikke gå på egne ben fra en sofa til en annen når det er natt og hun nesten sover, må vite. Så mor opp igjen og bærer sin håpefulle på plass. Vi sover alle mann i vel en time, da Litago igjen våkner og vil ned til pappa- Denne gang blir også mor værende i ektesengen en stakket stund før Litago erklærer dagen for våknet litt før klokken syv. Mor lister seg opp og får dandert oss i sofa nr 1- som jo står ledig, og tilfeldigvis er like foran TV'n. Setter barnetv på på minste volum og sniker meg til en 10-minutter før også storesøster kommer luskende og vil se (prinsesseføttene kan heldigvis benyttes innimellom).

Da vikler mor seg ut av kosete barnehender, glir ned trappen og kommanderer far til å overta vaktholdet, for no er det MORsdag!

=)Tror jammen jeg skal gå og legge meg, for ble gruelig trøtt av å gjenoppleve det her..

Fortsetter under...

For et utrolig fantastisk bra skrevet innlegg, Trollmor!! Jeg flirer mitt bredeste smil her jeg sitter ved kjøkkenbordet :o)

...og hadde det ikke vært for mangelen på skjønnhetssøvn hadde sikkert den trimmen gjort underverker med kroppen min også, hehe. Men heldigvis (bank i bordet) har jeg sluppet "billig" unna denne... Men vi får nå se med en evt nestemann da... En eller annen gang må jeg vel få noe å bryne meg på *gremme*

hehe... det er deilig med barn!!

Dette høres ut som hjemme hos oss - opp og ned hele natta! Har tenkt mange ganger at jeg skulle satt opp kamera og filmet all nattlig aktivitet i huset. Enkelte netter har vært en eneste lang treningsøkt...

Knall bra innlegg! HUmret med gjennom hele. Burde vært "leder" i bladet mamma eller noe dette :-)

Huff. Stakkars deg. Håper du hadde en bra morsdag og at du har fått hvilt deg etter trimmen da. Jammen bra tålmodig du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...