Gå til innhold

Nutramigen i utlandet - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er så heldige at vi skal tilbringe to måneder pappaperm i Thailand. Det eneste som jeg ser kan bli kinkig er at vi har hørt at Nutramigen ikke er å få tak i i Thailand. Hva kan vi han istedenfor mens vi er der? Lillegutt vil være åtte måneder når vi reiser og ti måneder når vi reiser hjem igjen. Har de et annet merke der for melkeallergikere? Noen som vet hva det koster og hvor man kjøper det? Kan vi gi han rismelk for eksempel? Vil helst ikke drasse med oss boksevis med Nutramigen på turen, de veier jo litt...

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Jeg vet dessverre ingenting om Thailand - men har du prøvd å ringe produsenten her i Norge ? - de har kanskje en oversikt over internasjonale forbindelser, og kan sjekke det opp for deg.

Hos var og er det Nutramigen som gjelder - også når vi var i varmeland på Pappaperm - så det hadde ikke funket så godt om vi hadde kuttet det ut. Men barn er jo forskjellige...

God tur..

Skrevet

Kjempegodt tips - det hadde jeg ikke tenkt på! Må være ammetåka. :-(

Prøver å ringe MeadJohnson i Norge, de vet sikkert råd.

Tusen takk for tipset! :-)

Skrevet

Kan dere ikke bare ta med det dere trenger? Er vel ikke så mye han bruker i løpet av to mnd? Vi hadde med melkeerstatningen til jenta vår når vi var på ferie, riktignok bare to uker, men det veide ikke SÅ mye, altså. Ville ikke tatt sjansen på ikke å få tak i, for drikke er jo viktig i varmen, er ikke sikkert at han vil ha noe annet enn det han er vant til. Rismelk inneholder forøvrig altfor lite næring for et lite barn, men vet ikke hvor mye det betyr når det bare er snakk om noen mnd.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg ville tatt med både Nutramigen og grøt fra Norge! Utrolig kjedelig å ikke finne dette der nede når man trenger det!

Vi var 5 uker i syden og hadde med det vi trengte av dette selv. Hadde også med meg en boks med Nutramigen på flyet, du vet ikke om det blir forsinkelser og da trenger du kanskje et måltid mer enn du hadde tenkt å ta med. Kofferten kan jo også bli borte eller forsinka.

Skrevet

Tusen takk til dere alle for svar! Har fått snakka med barnelege i dag, og han sier at lillegutt bare trenger en stor flaske med Nutramigen om dagen fra åtte måneders alder. Da kan vi ta med et par bokser Nutramigen og så gi annen drikke og vanlig mat. Tar nok med noe grøtpulver også, men vi kunne satse på vanlig mat minus melk, egg, fisk, erter og nøtter. Tror det skal gå fint, vi leier leilighet og lager nok en del mat selv. Introduksjon av eksotisk frukt er allerede i gang, og han synes alt han har fått hittil, minus avocado, er kjempegodt. Tar all Nutramigenen i håndbagasjen, tenker jeg, i tilfelle bagasjen kommer bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...