Gjest Skrevet 10. februar 2008 #26 Skrevet 10. februar 2008 - har funnet en litt frekk tunika - har dobbelttak på veska - skaffer deg trillebag - synes det er praktisk med strikk i livet - har medisinsk leksikon hjemme - har syrenøytraliserende piller i vesken - snakker om sykdom med venninner - går på alternativ messe - matlysten er større enn sexlysten - ikke tør å drikke kaffe etter kl. 19 av redsel for ikke å få sove - synes det er deilig med egen soverom - holder deg i håndtaket over bildøren - drar til Strömstad på shopping - har våtservietter i bilen - irriterer deg over at folk snakker i mobiltelefonen på bussen - sjekker hvordan været er hjemme når du er i Syden - sjekker prisene på alt i utlandet og sammenligner med hva det koster hjemme i Norge - sjekker handlelappen - gleder deg til Ikea-katalogen skal komme - sier: "jeg tror jeg har akkurat..." i kassa - stdig oftere sier "hva var det jeg sa!" - sier "å, så stor du er blitt" - bruker mer penger i ukene enn i helgen - diskuterer hvor ting lå før - sier "det har vi prøvd før" I en alder av 25 er jeg altså så kjerring som dette...
Scorpiogi Skrevet 11. februar 2008 #27 Skrevet 11. februar 2008 Bære for opplysningens skyld! (og selv-følelsen)... Ordet kjerring (her jeg bor er det forøvrig bra da..) kommer av kjær-ing, altså en du har kjær. Så vær stolt av dere selv, kjerringer. Dere ville ikke vært det hadde det ikke vært for deres kjære(kjær-inger) hehe..!
Kate77 Skrevet 11. februar 2008 #28 Skrevet 11. februar 2008 Hehe, med risiko for å høre skikkelig kjerring ut: Hørte et program på radio for mange år siden der en fra norskspråkråd var og svarte på spørsmål fra lyttere. Han sa at det var en vanlig missoppfatning at kjerring kommer fra kjære. Men det kommer egentlig fra ordet trollkjerring. Altså definetivt ikke positivt!
katlinka Skrevet 11. februar 2008 #29 Skrevet 11. februar 2008 - vet hva Swiffer er (men har det ikke selv) - gleder deg til lørdagsunderholdningen i NRK (borettslaget var gøy, men er nå nedvurdert ifht. Farmen) - begynner juleinnkjøpene i august (vurderer å begynne enda tidligere, ifjor ble jeg nesten ikke ferdig) - vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag (har hendt seg det) - ikke vet hva Tacokit er! (Ja, hva f*** er det?? Er det den pakka med skjell osv?) - bruker gamle navn på nye restauranter og butikker (det hender ja, gammel vane er vond å vende) - vasker opp før du går og legger deg (Kanskje ikke akkurat føør jeg legger meg, men liker å ha kjøkkenet reint til neste dag ja.. hihi) - kjøper sitteplass på rockekonsert (Gjorde det sist ja, hehe, takk og lov) - synes middag kl. 19 er sent (Ja, herremann) - handler på postordre (Hender vel det, takk HM) - kjøper din første kryssordordbok (Lenge siden det) Føler meg ikke kjerring jeg.... *fnis*
katlinka Skrevet 11. februar 2008 #30 Skrevet 11. februar 2008 Kjerring (kerling) kommer av norrøn _karl_ som betyr mann Betyr rett og slett bare kvinne. Den negative betydningen vi har tillagt ordet kan vel kanskje stamme fra 'trollkjerring'.
Sessa ruger igjen... Skrevet 11. februar 2008 #31 Skrevet 11. februar 2008 Er nok en liten brøkdel av meg som er kjerring, men heldigvis for meg suger jeg i matlaging så der har jeg redda meg fra mye ser jeg. Også var det en deeeeel, mer jeg ikke kjente meg igjen i. Men ser mye av mamma her, så det er vel ikke noe håp for meg i det lange løp.
Scorpiogi Skrevet 11. februar 2008 #32 Skrevet 11. februar 2008 hehe, vel ranværinger har kanskje en egen betydning av ordet da, for her er det positivt. i allefall oppi "dalstroka innafor"..
___ Skrevet 11. februar 2008 #33 Skrevet 11. februar 2008 Det meste på den lista betyr ikke at du er kjerring. Det betyr at du er voksen og begynner å bli fornuftig. Etter min mening er ikke det det samme. Nå har jeg pasert 40, så jeg er muligens kjerring uansett, men heller det enn evig tenåring.
Yrha Skrevet 11. februar 2008 #34 Skrevet 11. februar 2008 Meisboller, brodder og hårfarge i skapet har jeg!! Ellers er dette svigermor i et nøtteskall.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå