Hyacinth Bucket Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 - får panikk når du ikke har grønnsåpe i huset - vet hva Swiffer er - lager syltetøyet selv - kjøper Twist i stedet for smågodt - gleder deg til lørdagsunderholdningen i NRK - har ferdiglagde middager med på påskeferie - begynner å lese Allers - begynner å bruke de broderte dukene du har fått av svigermor - alltid bruker forkle ved middagslagingen - blir lykkelig over en ny kjele - lager pudding av alle matrester - sletter ut og tar vare på julegavepapiret til neste år - begynner juleinnkjøpene i august - spiser Kongen av Danmark - drømmer deg bort over frøkatalogen - vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag - har Tacokit i skapet - ikke vet hva Tacokit er! - følger med hva naboen gjør gjennom vinduet - synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær - har fem kasser med julepynt - rydder i dypfryseren - begynner å samle på kaffe- og middagsservise - setter ting på hytta som du ikke vil ha hjemme - hører på Norsktoppen - kjøper meisboller til småfuglene - leser alt om kongefamilien i Se og Hør - har blomsterpotte på TV-en - grubler over hvilken blomstergjødsel som er best - sovner foran TV-en - baker sju slag til jul - alltid har noe hjemmebakt i fryseren i tilfelle besøk - har prøvd alle sjokoladekakeoppskriftene i Allers - har stores i vinduet - varmer rødvinen - bruker gamle navn på nye restauranter og butikker - snakker om gardiner i venninneselskap - begynner å klage på akustikken i baren - går i Tupperware-party og synes det er morsomt - slutter å drikke kl. 21 for å slippe og stå opp å tisse om natten - vasker opp før du går og legger deg - drikker likør - må drikke øl fra glass - synes det er festlig med fiskekabaret - bestiller helt vanlig kaffe - blir litt oppgitt over uanmeldte gjester - alltid spiser rekecoctail til forrett - synes det lukter rart av hvitløk - ikke vil sove borte, men for enhver pris vil hjem - lurer på hvem som er bedt i selskapet - inviterer de samme vennene hvert år for å se Melodi Grand Prix - tror chili er et land i Sør-Amerika - heller snakker med kvinner på fest - alltid drikker halvtørr hvitvin til fisk - lurer på hvilket middagsservise du skal bruke i selskapet - har fullt glassortiment - tar med innesko når du er bedt bort - ikke vet hva pesto er - synes det er umoralsk å drikke vin på en mandag - kjøper sitteplass på rockekonsert - synes middag kl. 19 er sent - ikke vet at det ikke lenger finnes Selters - går med skrytealbum i veska - synes ektemannen spiller for høy musikk - gleder seg til slektsstevnet - selv tar initiativet til slektsstevne - begynner å sitere din mor ...og synes det er godt sagt - låner klær av din mor - foreslår familieråd - sier, når dere har vært på restaurant: "vi tar kaffen hjemme..." - synes datteren din er ei sjuske som ikke vasker taket - sender tekstmelding til mannen din om at han skal skifte på sengen til du kommer hjem - står tidlig opp på lørdag morgen for å få mer ut av dagen - gjemmer verdisaker i vaskemaskinen når du drar på ferie - og glemmer hvor du la det - synes du spiser mye bedre hjemme enn på restaurant - må gjennom fire navn for å komme frem til navnet på din yngste datter - foretrekker dempet belysning på badet - synes fastlegeordningen er den beste nyheten du har fått på mange år - kjøper antirynkekrem på flyplassen - reagerer på at ungdommen sminker seg - de er mye søtere i virkeligheten - strikker raggsokker - kjøper flanellnattøy på postordre - kjøper "gode" sko - soler deg i vanlig BH - synes Kikki Sørum har peiling - synes at hatt egentlig er ganske fint - kjøper tøfler - bare anvender selvbruningskrem opp til knærne - har funnet en litt frekk tunika - har dobbelttak på veska - skaffer deg trillebag - alltid har hårfarge i skapet - synes det er praktisk med strikk i livet - går med golfjakke - går med "fornuftig" kåpe - synes dronning Sonja har mange artige hatter - bruker grilldress og slippers - du og partneren har like allværsjakker/joggedresser - kjøper kjole på Adèle - går med tynne nylonknestrømper til skjørt - har flere sorter i medisinskapet enn i barskapet - får sexy undertøy av ektemannen og bytter det inn i Sloggi-truser - har medisinsk leksikon hjemme - er på fornavn med apotekeren - har syrenøytraliserende piller i vesken - får de første åreknutene - blir glad for å ha fått en krise - vurderer å kjøpe brodder - snakker om sykdom med venninner - tror det er gjennomtrekk når et vindu er åpent - reiser til Oslo for å selta i Grete Waitz-løpet - har forsøkt alle homøopatrådene i Norsk Ukeblad - går på alternativ messe - har sykdom som hobby - arrangerer sexy undertøy-party - matlysten er større enn sexlysten - synes menn med mage og lite hår er sexy - får blomster og tenker "hva har han gjort nå?" - ikke tør å drikke kaffe etter kl. 19 av redsel for ikke å få sove - kjøper flanellsnattkjole - synes det er deilig med egen soverom - tenner på medd i tweedjakke - må ha sex med lyset av - kjører i 70 i 80-sonen - begynner å prate med vilt fremmede mennesker på bussen - holder deg i håndtaket over bildøren - tar med brunost til Syden - har vesken på amen og ikke over skulderen - sender klagebrev til busselskapet fordi bussen til jobben er for kald om morgenen og du er redd for å få blærekatarr - drar til Strömstad på shopping - sier: "skal vil ta campingvogna og kjøre nordover i ferien?" - har med pute når dere skal kjøre langt i bil - anskaffer deg bærplukker - har våtservietter i bilen - synes Norge er ditt nærmeste ferieland - synes stolheis er litt for skummelt - og T-kroker er helt umulige - begynner å lure på hvordan det er å feriere i campingvogn - setter bort plantene når du skal på ferie - bremser i den minste utforbakke - planlegger før du drar hjemmefra, hvilke veikroer du skal stoppe på - synes orkesteret på hotellet er bra - liker deg best på hytta - ber om å få stempel i passet - bare går langrenn - irriterer deg over at folk snakker i mobiltelefonen på bussen - ser fram til å få Ving-katalogen - synes restplasser til Syden er det beste du vet - har campingvogn med fastmontert platting og kunstgress - går på tur kl 7 søndag morgen for å unngå "rushet" - sjekker hvordan været er hjemme når du er i Syden - sjekker prisene på alt i utlandet og sammenligner med hva det koster hjemme i Norge - mater duene i parken - stopper før du går på rulletrappen - klapper i hendene når charterflyet lander - kjøper badehette - ikke vet hvor bensintanken er - har med oppblåsbar pute på fly - leser dødsannonsene i avisen - synes familiebegravelser er hyggelige - har en spesiell pung for mynter - synes det er for høy lyd på kino - stjeler poser på Rema - har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skulle handle noe - sjekker handlelappen - handler på postordre - må få med deg værmeldingen - gleder deg til Ikea-katalogen skal komme - sier: "jeg tror jeg har akkurat..." i kassa - melder deg inn i Bokklubben bare for å få kaffeserviset - stdig oftere sier "hva var det jeg sa!" - klemmer på alle brødene i butikken - triumferer over å ha fått tak i noe på tilbud - svømmer med badehette - kjefter på ungdommer som sitter på T-banen med bena på setet - betaler med masse småmynter i matbutikken - bruker samme tepose to ganger - liker Rune Rudberg - synes det er for sent å gå på nier'n på kino - sier "å, så stor du er blitt" - ikke orker å gå på kino, men venter til filmen kommer på video - ikke klarer å skifte mellom store og små bokstaver på tekstmeldingen - fører statistikk over været - har Bee Gees som siste konsertopplevelse - går forbi køen i kassa og sier "jeg skal bare..." - eier en hund som er mindre enn katten - må se hva bilder forestiller for at det skal være kunst - begynner å snakke med deg selv - ønsker deg Hvem, Hva, Hvor til jul - har valgt gravlund - synes alt var bedre før - synes kassett er praktisk - liker musikken på P4 - ringer og stemmer på sangene i "Kanskje på Norsktoppen" - ikke kan underholdningsspørsmålene i Trivial Pursuit - skynder deg hjem for å rekke Dagsrevyen - bruker mer penger i ukene enn i helgen - fremdeles tar med panteflaskene på polet - ikke kan noen andre funksjoner enn å snakke på mobiltelefonen - barna dine må hjelpe deg med PC'en - sjekker kølappen på polet hver gang det plinger - diskuterer hvor ting lå før - følger med på prisbarometeret og Forbrukerinspektørene - og noterer testresultatene - kjøper din første kryssordordbok - kjører rundt i byen etter tilbud - sier "det har vi prøvd før" - drar tidlig fra jobbfest med ordene "det er en dag i morgen også" - tror CD-ROM-loaderen er kaffekoppholder - går på byen èn gang i året - etter firmafesten - tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det frem på jobben eh.. jeg er visst litt kjerring (*småflau*)... Flere?
Hyacinth Bucket Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 10. februar 2008 Shit, ble den så lang...det var ikke meningen!
Pixie Power Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Ser ut til at jeg ikke nærmer meg faresonen ihvertfall, he he Så jeg lener meg tilbake som den berta jeg er, og nyter resten av kvelden :-)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Nope....en stund igjen til jeg er kjerring...thank God!!!!
NoDoubt Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Jeg blir nok forhåpentligvis aldri kjerring:-) Er bare meg selv med barn og mann som har utvidet horisonten mer;-)
julenissen Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Ikke i nærheten av kjærring på lenge enda...
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Ja, da er jeg også på vei til å bli kjerring. Kjente meg igjen i flere av punktene!!
peonererfine Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Helt ærlig: Disse har jeg toucha borti: (men da mener jeg i liten grad ;-)) - vet hva Swiffer er - kjøper Twist i stedet for smågodt - synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær - rydder i dypfryseren - sovner foran TV-en - begynner å klage på akustikken i baren - blir litt oppgitt over uanmeldte gjester - lurer på hvem som er bedt i selskapet - heller snakker med kvinner på fest - tar med innesko når du er bedt bort - kjøper sitteplass på rockekonsert - gleder seg til slektsstevnet - selv tar initiativet til slektsstevne - reagerer på at ungdommen sminker seg - de er mye søtere i virkeligheten - strikker raggsokker - kjøper "gode" sko - vurderer å kjøpe brodder - snakker om sykdom med venninner - tror det er gjennomtrekk når et vindu er åpent - matlysten er større enn sexlysten - synes det er deilig med egen soverom - drar til Strömstad på shopping - har med pute når dere skal kjøre langt i bil - anskaffer deg bærplukker - synes stolheis er litt for skummelt - og T-kroker er helt umulige - irriterer deg over at folk snakker i mobiltelefonen på bussen - mater duene i parken - sjekker handlelappen - triumferer over å ha fått tak i noe på tilbud - sier "å, så stor du er blitt" - kjøper din første kryssordordbok - kjører rundt i byen etter tilbud - drar tidlig fra jobbfest med ordene "det er en dag i morgen også"
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 jeg føler meg troffet 7 ganger så da er jeg vel bare en liten smurf
meg & to små vampyrer Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 JIPPI! Ikke kjerring enda!
Måsa so skit på ferjo Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 - vet hva Swiffer er, Ja, det vet jeg, men det vet ikke mora mi.....det er en ganske ny oppfinnelse for oss travle husmødre... - lager syltetøyet selv: Har hendt seg ja:-) - begynner å lese Allers: har jeg gjort i mange år! - blir lykkelig over en ny kjele: Hvis det er et bra merke...JA - begynner juleinnkjøpene i august: begynner i januar, jeg:-) - har Tacokit i skapet: SKYLDIG! - synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær: Det er det faktisk! - har fem kasser med julepynt: IKKE MER???? - begynner å samle på kaffe- og middagsservise : Skyldig der også.. - kjøper meisboller til småfuglene: ja det har jeg gjort etter jeg fikk barn. - sovner foran TV-en: JEPP! - bruker gamle navn på nye restauranter og butikker Det er jeg truende til ja:-) - synes det er festlig med fiskekabaret: NAM! Ja!!!!!!! - ikke vet at det ikke lenger finnes Selters: Jovisst finnes det selters.....eeehhh....???? - gleder seg til slektsstevnet: JA!!! - strikker raggsokker Ja.....hva så? - alltid har hårfarge i skapet: Ja - synes det er praktisk med strikk i livet: det er praktisk, men bruker det ikke. - har medisinsk leksikon hjemme: Ja, på grunn av utdannelsen min - er på fornavn med apotekeren: er faktisk det da......ene er veninna mi, andre er naboen. den tredje er søstra til sjefen :-) - anskaffer deg bærplukker: Supert til å plukke blåbær med! - har våtservietter i bilen: Kjekt å ha:-) - ber om å få stempel i passet: det gjorde jeg i Israel :-) - sjekker hvordan været er hjemme når du er i Syden: Ja, med en STOOR porsjon skadefryd:-) - sjekker handlelappen: ALLTID - gleder deg til Ikea-katalogen skal komme: JESS! - sier: "jeg tror jeg har akkurat..." i kassa: Det gjør jeg ofte hvis det ikke er kø bak meg. Kanskje jeg begynner å bli gammel?
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 Sende tekstmelding til mannen at han skal skifte på sengene var en god idé!
petite fleur Skrevet 10. februar 2008 #14 Skrevet 10. februar 2008 Ha ha ha! Mange morsomme her! Synes Kiki Sørum har peiling, he he he....Den dagen jeg synes det skal jeg rulle inn ja ;-) Men helt ærlig...kjente meg igjen på mange av punktene, sukk.....Hvor ble det av den unge, gærne meg? ;-)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 10. februar 2008 #15 Skrevet 10. februar 2008 Okei, jeg nærmer meg vel kjerring jeg også.. Sambo og ene kompisen hans lo godt og mente både jeg og venninnen min var blitt kjerringer, for vi laget lefser.. hehe.. Fikk takke til jul og måtte prøve.. Syltetøy har jeg laget, måtte nesten det da vi kjøpte en tomt med både epletrær, plommetre, solbærbusker og ripsbærbukser.. hehe Så har jeg begynt å strikke vaskekluter til kjøkkenet. Enkelt og de er knallgode! Så koster de jo bare 12,50 hvis du kjøper garnet på sparkjøp... obs,... hehe... ja jeg er visst på god vei...
hårsår Skrevet 10. februar 2008 #16 Skrevet 10. februar 2008 Der tok du meg på kornet gitt. Kjente meg igjen i ca.90 %!!!!- Og jeg er 33 år!! Trodde jeg var mye kuulere- og langt igjen til kjerring! BUHUUUU!
Northernlights Skrevet 10. februar 2008 #17 Skrevet 10. februar 2008 - vet hva Swiffer er - begynner juleinnkjøpene i august - vasker opp før du går og legger deg - blir litt oppgitt over uanmeldte gjester - lurer på hvem som er bedt i selskapet - synes middag kl. 19 er sent - ikke vet at det ikke lenger finnes Selters - synes ektemannen spiller for høy musikk - gleder seg til slektsstevnet - foreslår familieråd - reagerer på at ungdommen sminker seg - de er mye søtere i virkeligheten - strikker raggsokker - kjøper "gode" sko - soler deg i vanlig BH - synes at hatt egentlig er ganske fint - synes dronning Sonja har mange artige hatter - har flere sorter i medisinskapet enn i barskapet - har syrenøytraliserende piller i vesken - får de første åreknutene - matlysten er større enn sexlysten (Og hvem har sex oftere enn de spiser???hehe) - ikke tør å drikke kaffe etter kl. 19 av redsel for ikke å få sove - kjøper flanellsnattkjole - synes det er deilig med egen soverom - begynner å prate med vilt fremmede mennesker på bussen (herlighet,det har jeg da alltid gjort..hehe) - har våtservietter i bilen - synes Norge er ditt nærmeste ferieland - begynner å lure på hvordan det er å feriere i campingvogn - ber om å få stempel i passet - leser dødsannonsene i avisen - har en spesiell pung for mynter (De norske myntene,vel og merke!) - sjekker handlelappen - sier: "jeg tror jeg har akkurat..." i kassa - melder deg inn i Bokklubben bare for å få kaffeserviset - stadig oftere sier "hva var det jeg sa!" (Kun til gubben!) - klemmer på alle brødene i butikken - triumferer over å ha fått tak i noe på tilbud - ikke klarer å skifte mellom store og små bokstaver på tekstmeldingen (ok,hvis jeg prøver,finner jeg det sikkert ut..) - eier en hund som er mindre enn katten - begynner å snakke med deg selv (hehe,det har jeg da gjort siden jeg fikk unger!) Sånn. Det var kjerringlista mi. Hvor mye kjerring er jeg,da?
Sånn kan det gå Skrevet 10. februar 2008 #18 Skrevet 10. februar 2008 Synes ærlig talt det der hørtes mer ut som en damer-født-tidlig-i-forrige-århundre liste jeg for min del. Fant _en_ ting der som stemte på meg jeg...
Northernlights Skrevet 10. februar 2008 #19 Skrevet 10. februar 2008 Kan jeg gjette det har med gjæra og gjøre? ;o)
Sånn kan det gå Skrevet 10. februar 2008 #20 Skrevet 10. februar 2008 Nei, tørrgjær er, og vil alltid forbli det beste. ;-)
Northernlights Skrevet 10. februar 2008 #21 Skrevet 10. februar 2008 hehe Jeg ser ikke for meg at du er mye til "kjerring". Iallefall ikke gammelkjerring.
Sånn kan det gå Skrevet 10. februar 2008 #24 Skrevet 10. februar 2008 Men ikke du? ;-) Synes det er knallgodt med Baylies, Kirsberry eller annen kirsebærlikør, Lakka multelikør osv jeg.
Northernlights Skrevet 10. februar 2008 #25 Skrevet 10. februar 2008 Jeg er mest rødvinskjerring,jeg =o) Men en sjokoladelikør er jo ikke å forakte. Har bare aldri kjøpt det selv. De få gangene jeg har smakt likør, har jeg fått det servert hjemme hos mamma. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå