Gå til innhold

Kan alle flaskemammaer se hit litt......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bruker/brukte deres babyer på rundt 3 mnd på ca 150 ml mme?

Vesla mi spiser så lite og ofte enda, er straks 3,5 mnd og spiser hver 2 time. Spiser da mellom 80-110 ml pr måltid, dette har hun gjort lenge. Bruker dr. Browns flasker med level 1 tutter, altså de minste. Vi har prøvd å bytte til 2, men hun sluker så mye luft da, men spiser jo mye fortere og mer virker det som.

Så vi har lurt på om hun spiser så lite og ofte fordi hun rett og slett går lei, at hun må jobbe så mye for å få ut maten. Nå har vi prøvd level 2 ved 2 matinger i dag og nå har hun kjempevondt i magen.

Er det en tilvenningssak bare, må vi bare holde ut med litt magevondt og luftsluking til hun "venner" seg til at det kommer mer mat ut av 2'er tuttene og ikke trenger suge så hardt?

Hun har til nå brukt ca 20 min på 100 ml...er det mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte en ukes tid med tilvenning når vi gikk fra Avents nr 2 til 3'er tutt. Ho slukte mye luft, måtte sørge for at ho rapte flere ganger etter hvert måltid. Men etter en uke eller to så hadde ho vent seg til tutten og fikk mye bedre kontroll på luftslukingen.

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd og byttet til mam-flaskesmokker. Min lille var omtrent på samme alder da hun begynte å tulle veldig mye med spisingen. Jeg brukte dr. Browns tutter, både de små og de store, men hun brakk seg bare. Jeg bruker nå bare mam level 3, men brukte 2 da jeg byttet.

Hvis hun bruker lang tid på å spise så blir hun jo lei, og ikke minst sliten i kjever, munn og tunge

Du kan jo se om det hjelper. Man vet jo aldri :)

Skrevet

Matja: Kan mam flaskesmukker brukes på Dr. Browns flaskene? Du skjønner har prøvd andre enn Browns flasker, men da blir det et lite helvete med mer luftsluking.

Skrevet

Jeg har ikke noe god erfaring med de Dr. Brown flaskene. Jenta mi fikk bare i seg mer luft av de. Og de er jo ikke akkurat billige heller. Gikk over til å bruke Nuby-flasker jeg, og de funker bra og er mye billigere.

Om det er mye å bruke 20 min. på 100 ml? Tja... snuppa mi bruker alt fra 5 min. (på natta når hun er døtrøtt) til 30 min. (når hun koser seg med flaska) :P

Og det er sjelden jeg får i henne mer enn 100 ml. Det må være på morgenen når hun har sovet siden kl. 21.

Står at babyer som er over 3 mnd. normalt sett skal bruke 2`er smokker på flaskene.

Jeg gikk over på nye smokker når dattera mi var 2 mnd., virka som hun stressa veldig med å få i seg nok mat, og hun bare hylte. Etter at vi skifta smokker, så ble det iallefall litt bedre.

Skrevet

Ja, det kan du! :)

Og June, når hun allerede har dr. Brown flasker er det jo forferdelig dumt å kjøpe nye! Dessuten kan dr. Brown flaskene brukes uten den der tingen nedi.

Skrevet

Vi har jo funnet ut at hun sluker mye mer luft med andre flasker, så det er ikke aktuelt å gå bort ifra Dr. Browns og problemet her er jo at 2'erne virker som blir for store også.

Vel, nå har jeg tatt en nål og stukket et ekstra lite hull på 1'er tuttene, så får se om det hjelper noe.

Skrevet

Vi bruker også Dr.Browns flasker. Jenta vår er 11 uker nå og vi gikk fra 2`er tutt til 3`er tutt for 2 uker siden. Fikk mye luft og svelget feil de første dagene, nå går det veldig fint, må bare rape litt mer enn før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...