Gå til innhold

Heisan,, startet i dag på


mamsa

Anbefalte innlegg

Reductil,, noen som vil dele tips og erfaringer med meg, for å få max ut av det?

Veier 100 kg er 177cm

skal minst ned 20 kg;-)

 

Føler meg klar for utfordringen etter et tungt svangerskap!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisan

 

velkommen i klubben. hehe.

 

Jeg går også på reductil. Har klart å gått ned en del kg ved egen hjelp helt til det stoppet helt opp. Måtte da få litt dra hjelp med reductil. Har stått på de i 3 uker nå og gått ned 3,5 kg. Er fornøyd med det. Men har oppdaget at det ikke gjør seg selv. må passe på hva jeg spiser og passe på å trene.

 

Lykke til og hold oss oppdatert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mamsa :-)

Flott at du er klar for å gå i gang med vektreduksjon. Jeg har gått på reductil siden 25. okt 07. Begynte på 10 mg, og gikk ned jamt og trutt frem til nyttår, da merket jeg at det stoppet litt opp etter ca 15 kg. Har nå gått over på 15 mg, og merker at effekten har tatt seg opp igjen. Startvekta mi var 101,2 fordelt på 180 cm, så jeg var nokså godt i stand :-) Jeg har nå gått ned 16,6 kg, og har 7,6 kg igjen til målet mitt.

 

Jeg har lagt vekt på å spise mye mindre enn vanlig, og det har jeg fått til ved hjelp av reductil. Spiser magert pålegg på brødskiva, og spiser endel frukt og grønt. Vanlig middag med familien, men drikker et glass vann før jeg spiser, og tar bare en porsjon. Jeg har også kuttet ut melk, saft og juice til måltidene, og erstattet det med kaffi, sukkerfri saft, vann eller av og til lettbrus(er ikke så glad i melk i utgangspunktet). Har tatt kalsium/magnesium tilskudd for å få i meg nok.

 

Det tok litt tid før jeg ble vant til å ikke "trenge" snop og godis som før. Merket at det er utrolig mye uvaner knyttet til å spise usunt. Har lagt vekt på å kose meg med litt god mat og sjokolade i helgene, men har planlagt hvor mye jeg skal spise, og prøvt å holde meg til det. Tror ikke det er lurt å slutte helt, benytt heller muligheten til å venne deg til å spise mindre av det usunne, ellers er det nok lettere å falle tilbake til gamle synder når du slutter med tabelettene.

 

Husk på at reductil i seg selv ikke slanker deg, men at det er et godt hjelpemiddel til å begrense inntaket av mat og godter, samt at forbrenningen holder seg oppe i perioder med lavt energiinntak.

 

Når det gjelder trening er det fint om du kommer igang med det, derssom du ikke allerde gjør det. Jeg trener fast to ganger i uka(aerobic), men det viktigeste er at du kommer i gang med noe du liker. Jeg vil anbefale deg å trene litt, siden du vil ned såpass mye. Det er lett at man mister muskelmasse når man slanker seg, og det er lettere å forebygge når man trener, samt at man får strammet opp litt etterhvert som man går ned. Nedgang i muskelmasse kan også virke inn på forbrenningen senere, da det er her forbrenningen skjer.

 

Jeg merket at det i starten var lett å spise for lite, spesielt i forbindelse med trening. Det resulterte i at jeg etpar ganger gikk meg helt tom på slutten av treningen. Det var ikke noe kjekt, følte nesten at det gikk rundt for meg. Dersom matlysten blir helt borte, bør du følge med på klokka, slik at du får i deg mat til faste tider. Jeg har også kjøpt multivitaminer og spist de for å sikre at kroppen får alle de stoffene den trenger. Da blir du heller ikke så lett slapp og daff om du spiser lite, eller for lite variert...

 

Leste engang at vi småbarnsmødre er utrolig snare til å spise restene som barna legger igjen. Vet ikke hvordan dette er med deg, men jeg har vært fæl til dette før, og med fire barn ble det endel rester:-). Nå går det rett i bosset dersom de ikke spiser opp...

 

Ellers ønsker jeg deg masse lykke til, og håper at du får like god hjelp av reductil som jeg har hatt. Føler at det aldri har vært så lett å redusere vekta, som nå når jeg slipper suget etter å spise hele tiden. Selv har jeg lagt vekt på å tenke på dette som en omlegging av spisemønsteret mitt i stedetfor en slankekur. Slik håper jeg at jeg klarer å opprettholde mine nye vaner når jeg snart skal igang med det viktigeste, å opprettholde det nye spisemønstert.

 

Bare å spørre om det er noe mer du lurer på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!!

trener 4 ganger i uka,, sykler hjemme i stua;-) blir noen gåturer med vogna også, så det er vel maten som er det værste, La til meg en del uvaner når jeg gikk gravid nå sist, men føler alerede at dette skal gå riktig vei!!

Høres jo ut som du er kjempeflink, og fått gode resultater! Kjempebra!! ;-)

Håpe jeg får samme effekt ut av dette!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...