Gå til innhold

SNART FERDIG MED STUDIENE OG GRAVID

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hEI, JEG ER FERDIG MED STUDIENE I JUNI 08. hAR BLITT GRAVID OG VENTER BARN 8 SEPT. JEG LURER PÅ OM NOEN VET OM JEG KAN SØKE STUDIEPLASS TIL HØSTEN FORDI OM JEG HAR TERMIN TIDLIG I STUDIET? HAR JEG RETT TIL FØDSELSTIPEND NÅR JEG GÅR RETT UT I PERMISJON KANSKJE FØR STUDIET STARTER?

Fortsetter under...

Du kan melde deg opp til hva som helst, så søke permisjon. Tror du kan få det fra et par uker eller kanskje tre uker før termin. Så du må sikkert begynne på studiet, i hvert fall i teorien. Tror det vil lønne seg og søke på noe uten obligatorisk deltakelse, så kan du bare la være å gå. Og du må ha hatt rett til stipend seks av de ti siste månedene eller noe sånt.

Da er vi i samme båt. Jeg er også ferdig med et treårig studie i juni og termin ca 13 september. Har sendt mail til skolen nå, for å avtale et møte. Kan holde deg oppdatert etter jeg har vært der. Det lånekassen sa var at jeg kunne melde meg opp til et nytt studie og ta permisjon og da skulle jeg ha rett på fødselspenger. Jeg skal spørre på møtet hvordan dette lar seg gjøre med skolen min, kunne egentlig tenkt meg å melde meg opp på nettstudie og ta opp noen fag.. hvis det blir nok studiepoeng av det! 2 fluer i en smekk ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...