Gå til innhold

Når kan man ta en test?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg aborterte 10 januar og vil så gjerne bli gravid igjen. Har enda ikke fått mensen tilbake. når bør den være på plass? Sist jeg var gravid, tok jeg en test like etter forventet mensen, men den var negativ selv om jeg da var gravid. Har tatt test nå og, den var negativ. Leste man er veldig fruktbar etter en spontanabort. Når kan jeg da ta test? Vet jo ikke når jeg bør forvente mensen.

Fortsetter under...

det varier jo veldig fra person til person, man kan vel ikke si noe annet enn at den kommer når den kommer. de sier det at man er veldig fruktbar da. men det er også noen som sier det at hvis man blir gravid før det er gått 3 mnd etter en sa, så er det en sjanse for at det vil gå galt den gangen også. men om det er helt sant vet jeg ikke. jeg hadde en sen abort i uke 30, ble gravid ca 2 mnd etter, mistet da igjen i uke 8-9, så gravid etter 3 mnd igjen. alt har heldigvis gått bra denne gangen da. enda hvertfall. så kanskje det har noe å si...

har du hatt regelmessig menstrasjon tidligere? hvis ikke, kan du jo prøve ta utgangspunktet den gangen du hadde lengst opphold.

tok nesten 1 mnd på meg før testen ble positiv, selv om jeg hadde vært gravid lenge da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...