Gå til innhold

Skal greie det! Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i 7. uke nå, og har ikke helt greid å slutte ennå. Et par dager gikk fint, men så kom "tvangstankene" tilbake. Har så fryktelig dårlig samvittighet, men SKAL greie det. Har tatt fram røykesluttboka igjen (den o' store), og er i ferd med å henge opp positive lapper rundt om kring. Det handler faktisk veldig ofte om tankens makt, så kunsten er nå å få snudd tankegangen.

Jeg oppfordrer alle som sliter, til å prøve å lese "Endelig ikkerøyer" og å skrive lister over positive/negative aspekter ved røykinga. Dette har hjulpet med tidligere, men varte dessverre ikke evig første gang :-(

Andre som har gode tips? Tar i mot gode forslag med stor takk.

Lykke til, alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkt at du sitter på fly....ikke gi deg selv noen alternativ. Du KAN IKKE røyke. Du tar jo ikke opp røykpakka på fly???

Skrevet

Hehe, den var ny :-)

Skal prøve.

Takk-takk!

Skrevet

Ikke vær så opptatt av røyk!

Jeg gjorde alt for å slutte i 1.svangerskap, holdt meg i opptil 2 uker i strekk, røykte prince ultra mild (mye parfyme, utrolig kvalmende - me, du vet...) og leste røykeboka, fulgte med ting og tang på nett osv, osv.

Jeg røykte riktignok veldig veldig lite, men fikk liksom ikke til å være helt røykfri lange perioder av ganga.

Dette bebreider jeg meg selv for, og ANDRE ganga (dette svangerskapet) ga jeg min kjære min siste sigarett i julegave (god "unnskyldning", siden de andre i familien ikke visste om graviditeten ennå) Jeg lovte ham at for hver sigarett jeg tar etter denne, skal han få 1000 kr (må nesten være så mye) til hans meget kostbare hobby. Vi kan ikke ta 20 000 kr til dagen fra budsjettet vårt, så da måtte jeg bare la være å røyke.

Jeg ga også klar beskjed med en gang jeg ble gravid, om skadene jeg påfører ungen med røyk, og at det er like mye HANS plikt å sørge for helsa til ungen vår. Den beste støtten jeg får er hans forrakt og sinne, om jeg skulle begynne å lage unnskyldninger for noe. Forrige gang "støttet han meg uansett" - og den type "støtte" oppfordrer ikke til å la være å røyke.

DET HAR GÅTT KJEMPEFINT! Nå er jeg i 2. trimester og har tatt 1 sigarett (måtte bare prøve etter 1,5 måned, for å se om det var godt. Det var det ikke - smaker aske!)

Første par dagene var hardest. Så er det bare en vanesak. Må bare tenke at nå er du (og barnet) en av dem som ikke røyker.

Hjelper å ikke sitte sammen med noen som røyker inne. Det er den verste fristelsen. Og bare begynne å gjøre noe annet istedet.

Ikke bruk så mye enegri på å snakke om eller tenke på røyk eller røykeslutt - det er ikke en del av livet ditt(deres) lenger. Jeg blir faktisk fristet av å gå inn her, og tenke på det - lese deres unnskyldninger, derfor kommer jeg ikke til å komme inn her mer, men

LYKKE TIL!! - DETTE GÅR BRA

Skrevet

begynn å røyke ute:)

ikke ta me røyken bort på besøk:)

kutt ut røyken på jobb

å heller ikke røyke når du har besøk:)

det har hjulpet meg å slutte. vi er jo vant me den der røyk pakken som skal være me over alt. bryt noen få vaner i første omgang,sånn at du blir vant me de,så er de da tid for røyke stopp:)

tenker alltid på de negative me røyken når jeg får lyst på en blås. da forsvinner røyke suget:)

lykke til:)

Skrevet

Takk for gode tips folkens!

Det går veldig fint med å la være å røyke. Fem dager siden siste røyk, og det går kjempebra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...