Gå til innhold

ditt beste tips mot treg mage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare linfrø akkurat nå, men hvordan kan jeg ta de?

Plutselig har jeg fått treg mage, har ikke hatt det noe spesielt fram til nå. Bare 6 uker igjen til termin:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

svisker kan du prøve... vet ikke med linfrø..

Skrevet

Mitt beste tips mot treg mage er å bytte ut melk med drikke-biola.

Jeg prøvde alle de kjente triksene og ingenting virka,

annet enn dette da :-)

Skrevet

Lactulose.... Er bare naturlige stoffer i det, og vi har gitt det til tulla hver dag i flere mnd pga hard mage. Er heldigvis mye bedre nå. Prøv også å få i deg mye fiber. Biola, yoghurt , moden frukt og svisker er bra. Unngå banan, epler, melk og søtsaker.....

Håper det bedrer seg raskt!:)

Skrevet

Fiber fiber fiber, mye drikke og fysisk aktivitet. Det hjelper. Jeg har alltid slitt med treg mage og dette funker for meg. Unngå hele dager der du spise fiberfattig mat. Grønnsaker, frukt og grove kornprodukter er gode fiberkilder. Hvis det er krise kan du ta en tur på helsekost butikken og se etter noen fiber briketter. Lurer på om de heter fiberrik eller noe i den dur. Dette er noen halvseige terninger med masse fiber i blant annet fiken og svisker. De smaker ikke no godt, og du må tygge dem en stund, men hey hvis nøden er stor. Laktulose hjelper også, men det er greit å kostregulere problemet. Prøv å få skvist inn en halv time til en times fysisk aktivitet hver dag, dette kan også hjelpe godt. Mye drikke hjelper med å bløte opp avføringen. Lykke til.

Skrevet

takk for gode råd. Med lettere bekkenløsning er ikke fysisk aktivitet så særlig hærlig.

Skal komme meg på helsekost og se etter fiberrik. Spiser ikke nok fiber og jeg spiser en del søtsaker kan man si. 4kornblanding må da være bra?

Skulle likt å være bedre i magen før i morgen, men jeg får vel bare finne meg i at det ikke går.. Har drukket masse vann i dag, men helt sikkert ikke nok!

Skrevet

Linfrø bør vel bløtlegges før man spiser dem...

Nestle sviskesaft for baby/barn funker bra. Og smaker godt, synes iallfall jeg...

Skrevet

Forresten, hvis du skal spise ekstra fiber, må du drikke masse, masse vann, ellers har det motsatt effekt

Skrevet

Den hadde jeg glemt! Takk skal du ha, skal kjøpe i morgen:o) Brukte den masse til gutten vår når han fikk mme. Da slipper jeg hvertfall å tygge de fæle sviskene he he

Skrevet

LINFRØ!!! Tygg og svelg, funker som bare det! Og så er det godt =)

Ikke tenk på å legge dem i vann først, bare tull;)

Skrevet

hei :) Benefiber funker faktisk veldig bra... pulver som du kan blande ut i hva som helst, kaffe, saft, yoghurt , you name it:) det smaker ingenting... prøv det :)

Skrevet

For akutt virkning funker to store kaffekopper på meg... ellers så som nevnt over...lactulose, linfrø, vann og mye frukt. Appelsiner får fart på magen, og plommer.. kanskje bedre med fersk frukt enn svisker? Syns jeg i hvertfall.

Skrevet

Du kan lage havregrøt på vann, også bytter du ut en del med linfrø istedet (f.eks 0,75 dl havregryn - helst sånn m/ekstra fiber, 0,25 dl linfrø, 2,5 dl vann, bitte bitte litt salt, kok opp til passe konsistens). Oppå tar du f.eks banan, rosiner og kanel (IKKE sukker). Drikk masse vann til.

Knall godt!!!!

Et annet (dårlig tips), som dessverre fungerer på meg når jeg ikke ønsker det... ha i deg en hel pose med Doc eller IFA..

Lykke til!

Skrevet

Jeg spiser en yoghurt blandet med musliblanding og 2 t-skjeer med linfrø hver morgen. Drikker også MASSE vann. Funker flott for meg, og så smaker det godt også:)

Skrevet

Hei!

Jeg slet de første tre - fire mnd med treg mage og fikk anbefalt dupolax fra apoteket, det kan brukes av gravide men ikke de som har laktoseintoleranse. Jeg er litt laktoseintolerant men tok litt likevel, fungerte nesten med engang.

Ellers drikker jeg mye appelsinjuice da jeg tar litt jerntilskudd avogtil, hvis jeg ikke gjør det så blir avføringen knall hard og sort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...