Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Er det noen som vet om det er veldig farlig, eller hvor skadelig det er for fosteret , om mor tar en tablett mot angst og uro en sjelden gang? Eks, stesolid , sobril ? Tør ikke spørre legen jeg... Til nå har jeg ikke tatt noe når anfallene har kommet, bare låser meg inn på badet og hyler i dusjen... Men det kunne vært greit å vite om det går bra og ta en tablett når det står på som værst.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Jeg brukte cipralex fra jeg var 3 mnd på vei, til 1 mnd før jeg skulle føde..Det gikk fint, og er ikke skadelig. Men ang disse medisinene du nevner, vet jeg ikke. Hvorfor tør du ikke spørre legen?? Det bør du uansett gjøre, før du event bruker dem. Er ikke alle typer anti-dep. man bør bruke under graviditeten, så egentlig syns jeg ikke at du skal bruke den, før du har snakket med legen. Av han får du jo vite om du kan ta av denne medisinen eller ikke..Legen kan fortelle deg om event andre medisiner du heller kan bruke og om disse du har nevnt kan være farlige for fosteret.Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Hei, Kjenner meg helt igjen i situasjonen din. Jeg har fått informasjon fra legen min om at det må vare en balanse mellom hvor ille jeg har det og den minimale risikoen det er for skade paa barnet. Jeg har videre fått beskjed om av å avstå i siste trimester pga av fare for sloppy infant syndrome. Jeg synes du uansett bor snakke med legen din, får du ikke gehoer , bytt lege.. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 jeg brukte regelmessig largactil som angst og uro dempende før jeg ble gravid.. da jeg ble gravid fant jeg ut at dette ble gitt til gravide mot kvalme.. ikke spør meg hvorfor, det er et antipsykotisk middel.. jeg nevnte det til legen, og har gjennom hele svangerskapet til nå tatt slike tabletter når det har trengtes.. er betryggende å kunne ta noe å roe seg på.. du kan jo høre med legen om du kan få resept på noe slik.. vet at valium er skadelig, men disse fikk jeg grønt lys for.. lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Tusen takk dere.. Jeg ville aldri satt mitt barns liv i fare, så jeg har hold meg langt unna alle slags tabletter i svangerskapet. Og de jeg nevnte har jeg fått utskrevet av legen, så alt er i orden sånn sett. Men det var en vikar for fastlegen min som skrev de ut den gangen, for ganske lenge siden. Og nå som hun andre er tilbake har jeg bare ikke turt å ta det opp (vet hun kan se det i journalen min asså) Vet ikke helt hva det er , men blir litt sånn redd liten mus når jeg kommer inn til henne... Kanskje jeg kan spørre jordmor? Igår kveld fikk jeg nemlig skikkelig hjertebank igjen...jeg blir jo så redd...
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 snakk med fastlegen din, svært viktig at det er fagfolk som gir deg de dosene du trenger(-:
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 jeg fikk for ikke lenge siden sobril på resept men har valgt å la det være men tror ikke legen ville skrevet det ut om det virkelig var skadelig men jeg skal "holde ut" så lenge jeg kan og så lenge jeg ikke går lenger enn kun tankene jeg har så får det bare bli.. Jeg gleder meg så utroooolig til babyen kommer nå!! Men du må rådføre deg med lege før du kaster i deg masse piller altså..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Sobril kan du ta når du er gravid... Legen min sa at d er bedre å ta en tablett sånn at en blir litt roligere, babyen blir urolig hvis vi edr d!!! Jeg vil anbefale deg å ta kontakt m legen din.... D er flere typer medisiner man kan ta når man går gravid, men du må få d som passer best for deg, dette skal legen din hjelpe deg med:-) Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 Sobril Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Den farmakologiske effekten av oksazepam ved kontinuerlig tilførsel over lang tid kan gi opphav til hypotoni, åndedrettsbesvær og hypotermi hos den nyfødte («floppy infant syndrom»). Det er også rapportert fysisk avhengighet og abstinenssymptomer hos barnet. Benzodiazepiner har i dyreforsøk gitt misdannelser, f.eks. ganespalte, CNS-misdannelser og varige adferdsforstyrrelser hos avkommet. Preparatet skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Oksazepam går over i morsmelk slik at konsentrasjonen i morsmelk er ca. 10% av plasmakonsentrasjonen. Preparatet bør ikke brukes under amming. Tror jeg ville prøvd å la være å ta dem hvis jeg var dere...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 jeg brukte dette før,husker ikke hva navnet var på de pillene,men de kan vere svært skadelige for fosteret,det kunne ende med dødfødsel også..det stod i bruksanvisningen,så damer...mitt råd er:SNAKK MED LEGEN DIN før du tar noe,det er tross alt sterke medisiner det er snakk om i de aller fleste tilfeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå