Gå til innhold

Jeg planlegger ny graviditet:):)MEN:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer angsten også. Ikke fordi jeg lenger er redd for å føde, men fordi jeg er redd det skal bli KS alikevel.

Fødte jo me KS 6aug 07 og ønsker meg ny baby. I morgen skal jeg fjerne spiralen og jeg reiner nesten med å bli gravid med det samme.

Da har det jo kun gått litt over året siden første KS Når evt det neste barnet blir født. Jeg er forberedt på en fødsel neste gang, men tenkte kansje at en fødsel så opptil et KS ville være en risk.

Noen innvendinger?

Noen som har født vanlig etter KS? -som kansje kan forklare meg litt om fødselen evt om hvordan det gikk.

Sier tusen takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livmoren er noe svakere etter et KS fordi den har blitt sydd. Og siden du velger å prøve å bli gravid så raskt etter sist svangerskap så kan det være at livmoren din ikke kommer til å tåle riene under fødselen så bra (at livmoren vil komme til å revne).

Men det kan selvfølgelig også gå kjempebra.

Hvis jeg var deg, tror jeg at jeg ville ventet litt lenger med å bli gravid, så øker du sjansen for å kunne føde vaginalt, siden det er det du vil.

Skrevet

Snakk med en gynekolog om dette. De vet alt om slike ting. Jeg tror ikke det vil bli noe problem, jeg fikk beskjed om at såret og alt ift snittet var helt greit og klart for en ny graviditet etter 3 mnd. Ble selv gravid 3 mnd etter mitt andre snitt, og ingen gynekologer hadde noe å si på det.

Men det er lurt å snakke med en gynekolog om dette tror jeg. =)

Skrevet

Jeg venter nr 2 i april etter keisersnitt i februar 07. Forventer vanlig fødsel nå, da det var seteleie sist og hodeleie nå. Verken gynekolog eller jordmor har nevnt økt risiko ved såpass tette fødsler. Arret har grodd fint og jeg har ikke hatt noen komplikasjoner. Men jeg vet at dersom du har hatt to snitt, må du ha keisersnitt den tredje gangen. Det er fordi arret er et svakt punkt etter å ha vært kuttet i en gang etterpå.

Skrevet

Er bare litt nyskjerrig...jeg fødte i august 07 jeg også. Jeg har ikke engang fått tilbake mensen og regner med at det vil ta i hvertfall 5 måneder til til jeg er fruktbar igjen. Lurer på hvorfor du regner med å bli gravid med en gang. Ammer du ikke? Eller har du fått tilbake mensen allerede? Jeg ønsker også to tette skjønner du, men regner med at det blir 2 år mellom barna minst pga fruktbarheten/mangel på den.

Skrevet

Jeg fikk aldri tilbake mensen før jeg var gravid igjen. Ble tydeligvis fruktbar da småen begynte å få litt grøt - og det var ikke store mengdene. På nattestid gikk det lang tid mellom ammingene, så det kunne ikke defineres som fullamming, men det var stort sett melk han levde på. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli så fort gravid igjen, selv om jeg egentlig ønsket meg to tette.

Skrevet

Takk for svar alle sammen, setter pris på litt råd.

Men nå er jo spiralen allerede fjernet da, men en av grunnene til at jeg tok den ut igjen var pga at blødningene aldri stoppet.

Anonym 22.20: Joda, jeg ammer, fullammet hele tiden til jenta mi var 5mnd, da begynte jeg å prøve å gi henne andre ting.

Men nå når hun er 6mnd ammer jeg bare 1 til 2 ganger til dagen. Hun er ikke så interessert lenger vistnok. Så da reiner jeg med at jeg er rimelig fruktbar allerede nå, og i og med at jeg ble gravid på første forsøk sist.

Jeg fikk også mensen igjen 2mnd etter fødsel og rakk å ha den 2 ganger før jeg satte inn spiral, men da ble alt tull og jeg har blødd siden.

Så da ble like godt jeg og typen enige om å få en relativft veldig tett med den første.

Går det ikke så er det ikke ment, men går det så blir jeg kjempe glad.

Jeg hadde selv valgt KS pga traumatiske opplevelser, men angrer på valget den dag i dag og skulle ønske jeg kunne klart å fullført en vanlig fødsel. Det er derfor jeg ønsket å høre fra andre:)

Gleder meg til å bli gravid igjen, for selv om jeg nå bare er 20år så er barn det beste i denne verden:):)

Takker igjen for svar:)

klen fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...