Gå til innhold

Hårvekst og kjønn på baby, sammenligne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer så fælt på kjønnet på babyen min, men jordmor kunne ikke se.

Tenkte vi kunne sammenligne for dere som vet kjønn eller har erfart?

Meg:

Håret på hodet vokser kjempefort, må ofte farge ettervekst. Hårene under armene og der nede er blitt over ett større område og vokser litt fortere. Hårene på leggene er blitt svart (de var mer lys før), og har masse lyse dunhår på magen og på halsen under haka.

Hva tror dere jeg får? :P

Skrevet

Bare fått mer hårvekst jeg, venter gutt. Men få JM eller lege til å finne fostrelyden. Her har den jamt ligget på 140 slag/min. Tror det er noe lavere hvis man bærer jente, ikke sikker:)

Skrevet

Fikk beskjed av jordmor att hjertelyden til babyen ikke kunne avgjøre kjønnet. Fordi hjertelyden variere hele tiden, er babyen veldig aktiv vil slagene være heftigere, og mer rolig om barnet er rolig. :)

Skrevet

jeg har hatt økt hårvekst over hele kroppen, vokser mye mer, og på andre steder enn før, og venter en gutt, men om det har noen sammenheng aner jeg ikke

Skrevet

jeg har veldig lite hårvekst over d hele å ve venter jente=)

Skrevet

hjertelyden til vår jente ligger på 140 så tror ikke dette har noen sammenheng med kjønnet..

Skrevet

Husker ikke helt, men jeg tror jeg har litt mindre hårvekst nå i forhold til forrige gang. Har ekstra hårvekst under armer og nedentil, som sikkert kommer av graviditeten, men mener jeg har litt mindre av dunet som dekket ansikt og mage enn sist. Hadde også enda mer under armer, på hodet og nedentil sist.

Nå venter jeg gutt og har jente fra før...

Altså, hvisjeg husker riktig, gutt = noe ekstra hårvekst, enn vanlig

jente = mye ekstra hårvekst, enn vanlig

Men egentlig tror jeg ikke man kan regne kjønn fra sånne ting, tror det er veldig forrskjellig fra person til person og fra graviditet til graviditet.

Bare kjærringråd og overtro, tror nå jeg da....

Skrevet

Jeg har fått masse mer hårvekst enn før..og på andre plasser enn "normalt".

Ubehagelig rett og slett...:(

venter gutt:)

Skrevet

ingen forandring til hårvekst her og venter gutt.

Skrevet

Hadde mindre hårvekst forrige svangerskap og fikk jente . Likedan nå og venter gutt.

Hjertelyden på datteren vår lå under 140 mens hans ligger over 140.

Skrevet

Vi venter JENTE og je ghar fått mer hårvekst.. Skikkeli veiviser på magen! =)

Mer hårvekst nedentil og under armene og mørkere hår på hode..

Hjerteslaga til jenta vår ligger på jamt 144 i minuttet

Skrevet

Venter gutt :-) Har ikke mer hårvekst enn før, tror nesten at det vokser senere på kroppen (herlig slipper å barbere ofte). Men manken på hodet vokser kjempefort for tiden, jeg har fått kjempelangt hår på kort tid.

Skrevet

Jeg fikk merkbart mindre hår på legger i begge sv.skap og det ble 2 gutter. Nå ventes nr 3 og ikke kunne de se kjønn på UL;- men leggene er igjen glatte...

Skrevet

Forrige svangerskap hadde jeg ikke noe særlig økt hårvekst. Iallfall ikke som jeg kan huske. Fikk da jente. Fosterlyden lå sånn ca på 140-145 hele tiden.

Denne gangen har jeg merket noe økt hårvekst på magen. Dvs rundt navlen og en smal stripe som går opp fra navlen, ca 10-15 cm. Ikke så kjempemørkehår foreløpig. Vet ikke hva vi får denne gangen, men magefølelsen sier gutt :) Fosterlyden har variert fra 135-150. Men det har jo noe med om babyen er i aktivitet eller ikke under målingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...