Gå til innhold

sykemelding og aktiv sykemeldt.

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt den siste mnd. pga søvn mangel. Når begynner det å bli litt bedre, og ønsker å begynne å jobbe igjen. Er det noen som har erfaring med 50 % sykemelding eller aktiv sykemelding. Evt. hvor lenge man kan være aktiv sykemeldt når man er gravid.

Er det inntekt 6 av de 10 siste mnd. man regner permisjonspenger? jeg har jobber siden 1 august. Var før den tid hjemme i fødtselspermisjon. Må jeg har inntekt frem til jeg går ut i permisjon nå?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136809571-sykemelding-og-aktiv-sykemeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er visst ikke så lett lenger å få aktiv sykemelding (men kommer så klart an på legen din), men jeg har jobbet 50% tilrettelagt. .Da var jeg på jobb i flere timer enn hva 50% skulle tilsi, men hadde da så god tid jeg trengte til å få gjort det som var mine oppgaver.. Fikk også nye oppgaver på jobb da (jobber i barnehage) og grunnen til sykemeldingen var jo at jeg har en sinnsyk bekkenløsning.. Snakk med sjefen din og hør hva dere kan få til, for er utrolig godt å være litt på jobb og snakke med folk og fe der!! :-)

Fødselspermisjon regnes med.. Men hvis du har fast jobb så er du jo ansatt fram til fødsel! Regner jeg med da iallefall.. Sjekk med NAV hvis du er i tvil, alltid greit å ha helt sikre og klare svar på økonomiske spørsmål!!!!!!!!!!!!!! :-)

Hei! Jeg begynte også i jobb 1.august. Før det var jeg arb.ledig i 4 mnd, fødselspermisjon før det igjen... Jeg ble aktiv sykemeldt i desember og er nå 100% sykemeldt. Ringte NAV og der sa de at sykepenger er likestillt med lønn, fødselspenger, dagpenger + noen ting til.

Så det betyr at du får fødselspenger/foreldrepenger, ja ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...