Gå til innhold

sau som kjæledyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet ikke helt hvordan man sier sidsel, men det gjør ikke noe. åse sidsel er greit for meg. kommer sikkert bare til og roppe dotten alikevel ;-)

vi drite i hva de andre sier, den trenger jo ingen flokk når den har oss. vi kan jo helt klart kalde oss en flokk om det hjelper.

bor litt utenfor oslo by

Skrevet

Jeg sier Sidsel på den merkeligste måten man kan si det - SiDsel! Hehehe... Det er et rått navn. Åse-Sidsel it is!

Jeg vet, folk her vet ikke en drit. Så klart klarer den seg uten en flokk. Den er jo ikke helt skutt i hodet heller. Den har trossalt deg og den har MEG! Hva mer trenger den...?

Oslo by, as in at du bor utenfor bygrensen? Vel, tja - så lenge det er mulig å komme seg til deg, funker nok delt samvær ja!

Skrevet

Helt upraktisk.Jeg hadde et kopplam en gang. Det er et slikt lam som blir avvist av moren, og derfor flaskes opp (i likhet med halve den norske befolkning, hahaha - nei nå sporer jeg av dere.

Uhyre upraktisk. De bæsjer masse, tygger det meste. Må stå bundet. Kan ikke tas inn, driter i stua. Etterhvert stanger og biter de. Og kjønnsmodne blir de og. Jeg sier ikke mer. Og har du et lam i hagen blir det nok overforet med allslags rart. Og da får du ikke engang slaktepris for årslam, selv om lammet vitterlig er et årslam. Men du tenker vel ikke på slakting du.

Skrevet

Ungene her skal få hvert sitt tåtelam her til sommeren,men vi bor på gård.De to eldste er klar over at dyrene blir levert til slakt på høsten.Hadde to gris i sommer som vi leverte til slakteriet og det var også helt greit,men de vil ha nye griser til sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...