:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 går det? om man har en middels stor hage? noen som vet hva en sau trenger av stel osv?
Darth Vader Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Jeg hadde en kalv da jeg var liten; Guro :-). Men jeg er oppvokst på gård da. Tror ikke jeg ville hatt en sau i hagen. Blir ikke mye hage igjen da for å si det sånn.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Tror og håper du kødder. Men i fall ikke: Sauer er flokkdyr. Den blir fort misfornøyd aleine. Og hva skal du gjøre når naboen klager på utidig breking?
hit og dit Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Dei har eit navn, men det har eg glemt. Flaskesau kanskje? Iallefall. Du kan ta vare på eit lam som har mista mor si, eller som er eit resultat av fleirlingfødsel. Så kan du flaske opp lammet og levere det tilbake, eller du kan ta vare på eit kje over sommaren (men dei stikk meir av og gnager meir). Så slipper du en voksen sau som spiser opp hagen din og trakker den opp.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Bæ. Bæææ. Bæææææææææææ. Bææææææææææææææææææ. Om du synes dette er irriterende nå, så kan du tenke deg hvordan det blir med en sau i hagen som savner kompisene sine. Og skaffer du deg en til sau, så vil du ha to som bæææææ'er sammen dagen lang. Bæ.
meg & to små vampyrer Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 En kosesau liksom? he he. Kommer til å få en del rare blikk da kanskje? he he. Nei, nå skal jeg ikke være ufin.
Gjest -<<- Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Nei. Men geit kan fungere, om det bare skal være kjæledyr for en sommer. Så spiser dere den til jul. Utmerket plenklipper også.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2008 sauer breker da ikke så høyt. litt får naboen tåle :-) bare tenkte at det er et kult dyr (var på gård på fredag) og lurte litt på hvorfor ikke flere hadde sau som husdyr. sauer er jo utrolig hyggelige (jeg ble positivt overasket)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. februar 2008 balkongsau hadde vært genialt. om vi forminsker de litt så er de enda lettere og ha med seg også :-)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 Men det går an å ha gris, du MÅ lese Den Helt Vidunderlige Grisen Nøffi for poden!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. februar 2008 men geiter klaterer på alt murlig. de er jo ekstreme. men og spise de til jul er ikke noen dom ide
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 10. februar 2008 er griser koslige? jeg kjenner svert få griser. noterer navnet, småen elsker bøker så han kommer til og bli super glad for tipset ditt :-)
Gjest -<<- Skrevet 10. februar 2008 #14 Skrevet 10. februar 2008 Ja, men du må jo tjore den. De er søte mens de er små, og smaker godt når høsten kommer.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #15 Skrevet 10. februar 2008 Den typen griser folk har hjemme (og ikke er gift med) er veldig søte, i hvert fall. Og leser du om Nøffi kan det godt tenkes ungen vil ha gris.. Dessuten (iflg boka) er det bra for allergikere.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #16 Skrevet 10. februar 2008 hehe.. jeg hadde to lam da jeg var yngre (men dette var kun for en sommer og da ) som het princess og junior.. og så skulle jeg besøke de neste år men fikk vite at de hadde blitt slakta *snufs* men stod opp og flaskematet dem , de løp etter meg og jeg gikk tur i band med junior princess ville ikke det da..
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #18 Skrevet 10. februar 2008 Herregud. Pilen er lite ikke syk som tror at det er greit å drepe en geit. Man elsker den jo når man passer den fra den er baby! Jeg ville gjerne hatt en babysau, og en voksen sau:) Aller helst drømmer jeg vel om en babygris - evt. en minigris. De er så sinnsykt søte. Men vet ikke om man kan være allergisk mot gris? Uansett, så på Charlotte's Web, og den grisen var så søt:):) Jeg så forresten på Skippy isted - the bush kangaroo, og da fikk jeg ennå mer lyst på en kengeru...... De er så sinnsykt søte!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #19 Skrevet 10. februar 2008 kengeru er vel kansje litt heftig.. ehehe. vi kan spleise på en sau og en gris så kan vi dele de 50/50 også blir de skilsmisse barn. mens vi får fri innimellom... hehehe
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #20 Skrevet 10. februar 2008 Jeg kunne gjort hva som helst for å få et sånt dyr som Skippy. Jeg tenker på henne hele tiden. Var så søt!!! Og smart da! Kan man være allergisk mot sau?? Jeg er med på gris hvert fall! Åge:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #21 Skrevet 10. februar 2008 jeg vet ikke om man kan være alergisk mot sau altså, men det må i tillfelle være ulla. og kan du gå med ull så kan du vel kose en sau? i verste fall kan vi jo bare skinne den den uka han er hos deg ;-) skal grisen hete åge? var det det du mente? sauen må hete ulla, etter sauen i bannmann sam som sitter fast oppi fjellet
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #22 Skrevet 10. februar 2008 Jeg får som regel utslett hvis jeg går med ull på halsen osv. Så det gjør jeg aldri. Men jeg vet ikke om man kan være allergisk jeg. Satser på at man ikke kan det, da.... Jeg koser med den uansett, for tror ikke det går an å være allergisk! Grisen skal hete Svein-Åge. Det er ikke aktuelt at sauen skal hete Ulla. Jeg kjenner et menneske som blir kalt det - eller to, faktisk. Jeg kan derimot heller gå med på å kalle den Frøydis, Bente Frøydis.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #23 Skrevet 10. februar 2008 av personlige årsaker er Frøydis meget uaktuelt. det ville gjort et jeg og sauen ville fått et dårligere forhold en nødvenig. vi kan kalde den babuska? som betyr bestemor på russisk
Krøvvel Skrevet 10. februar 2008 #24 Skrevet 10. februar 2008 Håper det var tull??? Sauer er flokkdyr. Og en middels stor hage er ikke nok.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #25 Skrevet 10. februar 2008 Drit i hva alle andre her sier. Vi tar å skaffer oss en sau fordet. Jeg vet ikke helt hvor du bor, men jeg bor ganske så bylig til (eller urbant for å snakke ordentlig norsk....) - men vi kan sikkert la den beite oppe hos mamma nå og da! Så ikke noe stress. Jeg har så sinnsykt lyst på en Bente Frøydis, men skal du være så vanskelig på det, så! Babuska minner meg om noe helt annet, og da kan vi ikke ta det. Da får det bli Åse Sidsel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå