Gå til innhold

Apropos å forsvare rus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke helt naturlig å forsvare seg mot anklager Spesielt de det ikke finnes hold i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt naturlig å forsvare seg når man vet at anklagene stemmer, og man har dårlig samvittighet..

Kan jo minne folk på om at siden heter BARN I MAGEN, og da hører ikke noe rusmidler hjemme.. Om man ikke klarer å la vær, så ta abort eller bruk alle mulige prevansjonsmidler!!

En narkoman/Alkoholiker osv. bør uansett ikke få barn.. Kan man ikke skjerme seg selv for rusmidler, kan en være sikker på at en ikke klarer å skjerme barna for det heller.

Som nevnt i en annen tråd er dette nok en side om å hjelpe gravide/mødre med sine rusproblemer.. Da må man kunne klare å ta til seg det folk sier til dem, i stedet for å hisse seg opp..

Er dere her inne på "rusmidler", kan dere tenke på hvorfor dere er her.. (mener da ikke disse nysgjerrige, som jeg er, men på dere som bruker rusmidlene).

Uansett hvilke rusmidler en bruker, så er dette laaaaangt i fra bra for barnet..Uansett hvor mye dere vrir og vender på det.

Skrevet

Du har selvsagt helt rett i at en skal holde seg unna rus når en er gravid.

Når en har barn, bruker vel de fleste, rusmidler i små mengder. ( f. eks alkohol)

Tror det er mange grunner for at folk er inne på denne siden, ikke bare fordi de selv bruker rus, men de som har problemer med rus i familien etc.

Om en forsvarer moderat rusbruk, trenger det ikke bety noe som helst annet en at det faktisk ikke er et problem.

Men om en forsvarer rusmisbruk, tenker jeg at en fornekter de faktiske forholdene, kansje fordi det er for vanskelig å tenke seg et liv uten,

Det er desse tilfellene jeg ser som problematiske i forhold til barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...