Gå til innhold

Barnehage eller dagmamma til høsten?

Anbefalte innlegg

Jeg er student og mamma til en gutt på snart 5mnd. Er ferdig med studiene til sommeren og må da ha jobb. Samboeren min har fast jobb som han nå har permisjon fra (han har overtatt min permisjon), den går ut i september og det er uaktuelt at han går tilbake i sin gamle jobb da det er 130 mil fra der vi bor nå. Han må derfor også ha ny jobb her vi bor nå. Aner ikke hvor vi får jobb og om vi skal jobbe fullt begge to, og derfor ikke hvilken barnehage vi skal søke til og hvor mange+hvilke dager i barnehage. Hvordan får folk til dette? Kan da ikke bare være oss som ikke har det helt klart hvordan jobbsituasjonen blir til høsten? Lurer på om det kan være lurt å satse på dagmamma i stedet siden alt er så usikkert.. Kan man søke om barnehageplass og takke nei hvis man får plass? evt endre antall dager osv? Straffer dette seg på noen måte, eller er det helt greit å gjøre slik? Hvor tidlig begynner man å se seg om etter dagmamma? Beklager mange spørsmål, men håper noen orker å svare på noen av dem, jeg er litt forvirra :)

Fortsetter under...

Hei! Vi er også veldig usikre på hvordan jobbsituasjonen vår er til høsten. Men vi har søkt full barnehageplass, og så ser vi det an når vi vet mer. Det går helt fint å takke nei til en evntuell plass hvis dere finner ut at dere ikke trenger den. Likeledes å trappe ned på antall dager.

Vi tenkte sånn at det er bedre å søke og kanskje ikke få bruk for plassen, enn å ikke søke, og stå uten plass og virkelig trenge det. (Jeg jobber selv i barnehage, så jeg kan med sikekrhet si at det er helt greit å gjøre det på den måten)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...