Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Hjelp, jeg trenger forslag til hva Olav skal heter mer. Vi ønsker 2 navn helst 2 korte navn. Sambo bare tuller når jeg spør, men baby kommer om 4 uker...... Eneste vi har kommet på inntil videre som begge kan akseptere er Olav Alexander, men synes det er litt langt. Hadde tenkt å bruke hele navnet på daglig basis slik vi gjør med storebror. Takk for input
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Olav Andre Olav August Dei fleste navn er finast om ein har Olav til slutt syns eg.
prebs Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Olav er et flott navn! Synes også det er vanskelig når Olav står først, men her er noen forslag: Olav Johan Olav Johannes Olav Andreas Olav Emil (Lang i) Olav Kristoffer Olav Sebastian
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Hmm vanskelig.. Olav Johan var et godt forslag. Andre: Olav Arne Olav Inge Olav Elias Olav Åge
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Rex heter vi til etternavn så det blir jo dumt:-))))
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Olav Alexander vil jeg sterkt fraråde. Kong Olav het opprinnelig Alexander, men fikk navnet Olav da de kom til Norge. Ingrid Alexandra er oppkalt etter han. Å kalle ungen Olav Alexander blir litt vel pretensiøst, og det kan bli en byrde for ungen. Olav er enklest som andrenavn hvis det skal være to korte navn som begge skal brukes. Per Olav Tor Olav Bård Olav Lars Olav Bjørn Olav Olav Erik Olav Martin Olav Brede Olav Jarle
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Om dere ønsker Olav først liker jeg forslaget Olav Johan. Ellers er mine forslag med Olav til slutt: Karl Olav Per Olav Knut Olav Kjenner faktisk alle tre over her og det fungerer veldig bra i dagligtale.
woo-woo Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Olav Johan var veldig fint ja Olav Andre og Olav Emiil er og ganske fint
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 HI her, takk for mange forslag. Vi skal ha Olav som første navn uten tvil. Kanskje vi bør overveie Olav Johan som mange av dere har foreslått.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 Ikke gå for Olav Alexander da Alexander var kong Olavs opprinnelige navn. Det virker litt for kongelig, kan man si! Olav Johan var nydelig, men jeg synes Olav Johannes klinger bedre. Synes også Olav Elias er nydelig. Andre forslag: Olav Olai Olav Emanuel Olav Andreas Olav Mathias Olav Emìl Olav Sebastian Olav Christoffer Olav Edin Olav Emilian Olav Leander Olav Kornelius Olav Elias
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå