Gå til innhold

Ullevål, barsel + hotell: Håndklær, helseteppe, kluter, etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Lurer på hva jeg bør ha med i bag'en til Ullevål. Vi skal bo både på barsel og på hotellet (planlagt ks).

Noen som vet om / evt. hva jeg trenger å ta med ekstra av håndklær til meg/baby, får man utdelt helsetepper til baby, trenger jeg ta med mange kluter til baby?

Andre tips til bag'en, sånn utenom klær og toalettsaker?

Er det ok å tusle rundt i en "pen" joggebukse på hotellet eller må jeg ha en penere bukse?

På forhånd, takk.

:)

Fortsetter under...

Skrevet

Hotellet er litt sykehusaktig, så du trenger ikke "pynte" deg.. Men maten serveres i kantine, så det er griet å ikke slaske i morgenkåpe (selv om jeg faktisk så det da jeg var der...)

Du trenger bleier, klær og engangskluter til babyen. Ellers har de sengetøy, tepper og håndklær der.

Skrevet

på barsel får du alt du trenger til babyn,selv om klærne er godt brukt og litt utvasket,så der trenger du iallefall ingenting.

Skrevet

Da vi var på fødselsforberedende kurs på Ullevål fikk vi noen tips:)

På barsel avd. får dere vel det meste. Kjekt å ha et par dusj-sko siden man må dele dusj med andre.

På hotellet får man utdelt en liten start-pakke med bla.a noen bleier til deg og bleier til babyen. Men du må ha med ekstra av disse tingene, for det blir ikke nok.Noe til å vaske babyen med ved bleieskift må dere også ha med ekstra av. Det er også et lite kjøleskap på hotellrommet, så der kan men ha litt snacks og kaldt drikke hvis man har lyst på noe utenom måltidene:)

Da vi var der oppe gikk de fleste rundt i joggebukser ihvertfall, trenger absolutt ikke å pynte seg heldigvis:-)

Lykke til med fødselen! Det er denne uka som kommer er det ikke?

Klem fra

Skrevet

nå har jg akkurat kommet hjem fra hotellet der, og du trenger ikke ta me mye ekstra. r egentlig alt du trenger, men jg fikk liten baby, så bleiene de hadde der i str 2 ble litt store. ellers trenger man som oftest ikke bytte så mye bleie helt i starten, så mengden der hadde holdt.

du kan gjerne gå rundt å joggebukse, ikke noe problem.

ellers var d ikke noe problem å be om ekstra bleier til dg selv hvis du trenger d, men truser må du ta med.

Skrevet

Takk for masse gode tips :) Da tror jeg jeg har planlagt å ta med meg riktige ting!

Coma; jo, stemmer, var først satt opp til planlagt ks til tirsdag, men så er det forflyttet et par uker (heldigvis).... Så lillegutt får to ekstra gode uker i magen min :)

Lykke til alle dere!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...