Gå til innhold

Hvor mange her har jenter som skal (les MÅ) være prinsesse på karneval i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde egentlig tenkt til å bestille kostyme til tuppa fra usa, men så kom karnevalet mye tidligere enn hva jeg hadde regnet med så da gikk den planen i vasken. Vært i flere lekebutikker å sett, men til små jenter (under 3 år) har jeg kun funnet prinsesser, prinsesser og atter prinsesser *sukk*

I dag tenkte jeg at vi skulle dra til riktige leker for der MÅTTE de jo ha en søt liten bjørn for eks, eller ku ;) men tror dere de hadde det? eneste de hadde i tuppa sin str (bortsett fra en hel vegg med prinsesser) var en byggmester bob t-skjorte, en heksekjole som så ut som noe en stripper hadde designet og en skitten nasse nøff drakt.

Pippi kostymer begynte på str 5 år, marihøne på 5 år, og til og med klovnekostymet var for store barn.

Sååå, tuppa skal være rosa prinsesse med tyll og glitter og BLÆH.

Å nei, jeg gadd ikke lage noe selv.

Spurte i butikken hvorfor det var så himla mye prinsessestyr og fikk som svar at det var det folk ville ha,, men vil virkelig ALLE kun ha sånt?

Jeg hadde liksom håpet at hun kunne være et søtt lite dyr eller noe nå som hun er for liten til å bry seg om disse prinsesse greiene.

Skrevet

Når min elste var yngre så MÅTTE hun være heks... hver eneste karneval..

Nå er det min mellomste som er en sånn rosa prinsesse at... det var jo helt krise her fordi nå MÅ hun ha akkurat samme prinsesse kjole som venninden fordi de skulle være tvillinger på karnevalet som er i neste uke haha..

Men er helt enig med deg at utvalget av kostymer er ikke det største, skal ut og kjøpe kostyme til sønnen min også og det er vel bare superman eller zorro som er i hans aldersgruppe...

Skrevet

Det topper seg og så avtar det muligens igjen. I år har vi brukt de maskene som IKEA har, de har marihøne og blekksprut og blomst og kanin og mus og sånt, og så bare passende t-skjorte/strømpis, evt med påsydd haler og annet tilbehør. Prinsessegreia er dritkjip og konform, så jeg er glad til at hun ikke gjør det HVER gang lenger.

En annen ting er jo at når de kler seg ut her hjemme er variasjonene uendelige, det er bare i organiserte former (bursdager/bhg-karneval) at alt skal være rosa glitter.

Skrevet

På toy's are us kjøpte jeg pippi kostyme 3 år (ca 92/98)

Skrevet

snuppa mi er prinsesse hver dag... he he

på karneval var hun kanin. kjøpte ører og hale på en morrobutikk, og hvit body og hvit strømpings. så de hadde andre ører i den butikken også, men blir vel litt langt for deg...

klem

Skrevet

Har de slike masker på ikea? typis at jeg ikek så det når vi var der sist da..

Tenkte at hun kanskje kunne ha vært en liten kanin, hatt hvit body og strømpis også kjøpt kaninører.. Men etter å ha vært i sikkert 5 lekebutikker og blitt møtt med tomme spørrende blikk når jeg har spurt om de har noe sånt, ga jeg opp rett og slett..

Kaninører, hva er det? vi har jo prinsessekostymer *sukk*

Skrevet

aaaaah, typisk meg å ikke spørre her FØR jeg drar ut å kjøper og forbanner alle butikker...

Skrevet

Lag noe selv da vel?

I fjor var snuppa en and. Andehåndkle fra kid og andetøfler fra Saape, g oragsje basisklær under. Funka knallbra det :o)

Eller katt? Kjøp en hårbøyle som du kan sy fast ører på, og lag en hale som syes fast på rompa på en strømpebukse. Litt sminke og vips en super katt :o)

I år var snuppa sommerfugl. Hadde sånne alvevinger så hadde hun sommerugl sko, sommerfuglstrikker og spenner, pluss et sånt sonmerfugl speil..

Synes ytterst få av de ferdig sydde kostymene er spesielt fine jeg da :o)

Skrevet

Er heller ikke så fan av prinsesse på karneval. Så her blir lille en tiger. Fant en kjempesøt tigerdrakt i str 1 år etter å he lett i hele byen etter små størrelser.

Skrevet

På Toys har de elefant, tiger, bamse og andre dyre drakter også...:o)

Kjøpte elefant drakt til Dorsen her om dagen i str. 92. Klovnedrakter hadde de også i den str.

He he, bare for å gjøre irritasjonen komplett:o)!

Skrevet

Her blir det kanskje prinsessekjole ja med alle de fine brudepikekjolene jeg har hengende.

Men hun skal få være det hun vil så klart.

Skrevet

aaaargh.. MUlig jeg bare legger prinsessegreiene til side og drar på toys r`us en tur.. Eneste stedet jeg ikke har vært og jeg jobber 5 min unna,, er det mulig?

Skrevet

Eldsta mi på nesten fire skal være prinsesse. Men det har hun insistert på siden hun begynte å snakke - både til hverdags, fest, bursdag og karneval... jaja.... hun får imidlertid ikke de ferdigkostymene (som forøvrig ser skikkelig skræpate ut). Ifjor laget vi prinsessekostymer med strutteballerinaskjørt og sommerfuglvinger :) både til meg og henne. I år skal hun ha på seg julekjolen sin, et lilla prinsessediadem, lilla hansker (nille, 29kr) og de samme vingene som ifjor. Minsta derimot, skal være isbjørnunge.

Skrevet

Mellomste her nektet å være med på karneval i bhg helt til hun fikk vite at hun kunne være prinsesse. Jeg spyr snart av alt pratet om Bell, Tornerose, Askepott osv. Håret skal være sånn og sånn, leppestift maser hun om sikkert 2 timer pr dag.....kan IKKE huske at eldste var sånn.

Skrevet

hehehe, men Johanne ER jo en prinsesse da :)

Er det noe jeg virkelig ikker klarer så er det de disney prinsessene *grøss*

Det værste er at vi får så mange gaver med sånt på, og da må det jo bare brukes...

Skrevet

Hvis du spør Johanne vil hun sikkert si at hun er en prinsesse ja. Hun ønsker seg forøvrig IKKE godteri eller leker fra køben......men en leppestift og den mååååå være råsa:)

Skrevet

jeg så en søt løve kostyme i lekebutikken idag!

Skrevet

De har hårspenner med kaninører på hos H&M nå (og verdens søteste tigerdrakt for de minste ;)

Skrevet

På edwins hadde de masse dyre kostymer da, var kansje ikke så fine meeeen de hadde det:)

Noah var kanin i bursdagen sin i fjor, kjøpte ører, haler og tversoversløyfe på Standar i byen, og hadde hvit body og strømpebukse som jeg sydde svansen på:)

I år skal han være en liten pus:) Jeg liker ikk alt det dillet som finnes til gutter, bare shit alt sammen:P

Men N blir jo nydelig uansett da, prisesse eller dyr:)

Skrevet

Hehehe rosa leppestift ja :) MÅ da skjønne det snuppa, utrolig viktig for 3 år gamle jenter å ha leppestift må skjønne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...