Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 9. februar 2008 #1 Del Skrevet 9. februar 2008 Min fødsel startet hele 10 dager over termin. Altså 03.02.08. Jeg hadde ingen tegn på at noenting kom til å skje verken dagene før eller om natten. Våknet i syv tiden søndags morgen med litt sammentrekninger i ryggen.. men tenkte som så at det ikke var moe fødsel siden jeg har hatt en del sammentrekninger i det siste og det aldri har ført til noe mer... Men etter hvert så jeg en sammenheng i disse. Begynte å ta tiden, og de kom fra 6-15 min mellom. Men var forsatt usikker på om det var i gang. I 9 tiden gikk jeg på toalettet, og jeg hadde blødd litt. Sa til samboeren min som overhode ikke trodde noe var i gang, at jeg skulle ringe til kk å spørre om vi fikk komme på en sjekk siden vi bor en time unna. De sa jeg kunne det, men var sikkert i tidlig fødsel. Så vi forberedte oss på å bli sendt hjem igjen. Riene var enda ikke noe særlig vonde når vi kom inn der litt før kl 11. Jordmor tok en underlivs skjekk, og jeg hadde 7 cm åpning!!! Både jeg og sambo var sjokkerte! Jeg valgte storken. Fikk på meg ”jesuskappen” og gikk litt rundt der inne mens riene begynte å bli ganske så vonde! Jordmor fylte i badekaret, og der lå jeg og plasket! Da kom de tett og jeg syns det var forferdelig vondt! Halv ett sjekket jm åpning igjen, hadde da 9 cm og vannet var på vei til å gå. Som sagt, på neste ri sto spruten. Deilig følelse. Jm anbefalte at vi skulle inn igjen på fødestuen siden jeg ikke klarte å ligge eller stå i ro når riene stod på. Kl 13 kom pressriene. Det var en helt annen følelse å få presse med. Prøvde ut mange forskjellige fødestillinger, men endte til slutt i sengen. Samboeren min var en kjempe støtte!! Tror jeg hadde en 4 pressrier før sambo roper: press!! Nå ser jeg myye mer av hodet. Og DA ga jeg alt, på en pressri kom hele gutten vår ut, og det sprutet fostervann:P Fikk han med engang opp på magen, både meg å sambo gren så tårene trilte.... Så akkurat kl 1400 kom han! 3790 gr, 53 cm lang, og 38 cm rundt hodet. Han lå der på brystet mitt lenge og sambo fikk klippe navlestrengen Helt fantastisk!!! Så kom det til at de skulle sy og ordne. To jordmødre kom å sjekket meg, jeg hadde fått en rift lang inni sjeden og kjønnslippene var ekstremt hovne. Så de bestemte at jeg måtte opp på oprasjonstuen slik at en lege kunne ordne opp. Der fikk jeg spinalbedøvelse, og hun sydde og ordnet i ca en time.. Måtte deretter på observasjonspost å ligge der til jeg kunne bevege beina igjen. Seinere på kvelden fikk vi komme på hotellet. Mandagen kom de å sjekket meg nedentil igjen og hevelsen var forsatt stor, så en overlege måtte se på meg å vurdere om det bare var ødem eller blod. Var det blod måtte kjønnslippene tømmes. Men fikk en natt på meg og noen tabeletter mot hevelsen, så skulle de sjekke igjen morgenen etter. Og da var hevelsen gått litt ned. Men steike!!!!! Er helt ødelagt nedentil enda, og samboer må stå opp om natten å ta han opp i sengen til meg siden jeg har så vansker med å gå... så akkuart på dette har jeg tatt litt skrekken. Men vi fikk en nydelig gutt utav det!! Så er jo verdt det!! Vil takke for meg her inne damer, har fått svar på mye jeg har lurt på gjennom svangerskapet! Lykke til videre! Så snakkes vi på DIB Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136802508-min-f%C3%B8dselshistorie-endelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå