*Super*Mamman* Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Hvis jeg steker den ekstra godt? Er det ok?
HEMMELIG!!! Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Det hadde jeg ikke gjort hvis jeg ikke var gravid en gang...
togutter-08og10 Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Nei. Det er forskjell på datostempling, noen står det best før... da kan du bruke den (sjelden på kjøtt eller ferskvarer) Og må brukes innen.. Da skal du ikke bruke den. Kast den, du vil ikke risikere å bli syk..
Tante Bassa Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Jeg hadde heller ikke spist den, gravid eller ikke.
Pysjen Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 lukt på den så kjenner du om den er bra eller ikke.
*Super*Mamman* Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2008 Den virker helt ok, men der mest redd for om den kan være skadelig ovenfor bebien...
babyandme Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 Jeg hadde ikke tatt sjansen på den kjøttdeigen hvertfall..
*Drømmer Skrevet 9. februar 2008 #8 Skrevet 9. februar 2008 Hvis den er fryst har da ikke dette noe å si... To dager??? Ingen bakterier slipper til i fryseren... Dette er ikke farlig å spise.. Kjøtt ellers blir bare bedre til lenger det ligger.. Bli mørere.. Selvfølgelig blir jo ikke kjøttdeig det, men...
*Super*Mamman* Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. februar 2008 Nei, den har ikke vært fryst.. Men spiller ingen rolle lengre, har vært å kjøpt ny kjøttdeig, vil ikke ta sjansen.. Men nå blir det iallefall Taco med GOD samvittighet! Takk for svar og ha en fin lørdagskveld:)
velandre Skrevet 9. februar 2008 #10 Skrevet 9. februar 2008 har spist kjøttdeig maaaange ganger etter at den er gått ut på dato. både gravid og ikke gravid. aldri blitt syk. bruker å fryse kjøttdeig også, like før den går ut av dato. å kan ligge i frysen i noen måneder før jeg spiser den. aldri blitt dårlig. og kjøttdeigen er like fin. ser å lukter godt. synes mange er for hysteriske. spis med god samvittighet. steker kjøttdeigen godt hver gang uansett.
Lurvehette Skrevet 9. februar 2008 #11 Skrevet 9. februar 2008 Ufattelig så mange hysteriske mennesker som er her.... Jeg er utdannet kokk, og har da noe erfaring etter en del år i bransjen.... Selv om kjøttdeig er utgått på dato, er det dermed IKKE sagt at den er dårlig for det! NESEN hjelper deg å finne ut om noe lukter surt/ vondt eller ikke! Kjøttdeig kan være dårlig flere dager FØR den har gått ut på dato! Det kommer an på VAKUMSLIPP! Om dere vet hva det er nå da...... Dere burde fulgt litt mer med i skolens matlæretimer, og bruke litt mer sunn fornuft mange! Skal bli artig å se hvordan folk overlever, om det blir trangere tider.........
babyandme Skrevet 9. februar 2008 #12 Skrevet 9. februar 2008 Lille nr3 i magen.. folk må jo få ha sine meninger i fred uten å bli stemplet som hysteriske:) er nok av mat som bør spises i god tid før holdbarheten går ut, særlig når man er gravid. Kjøttdeigen var sikkert ikke skadelig, men det vet man ikke sikkert. Noen tar den sjansen, andre ikke. Uansett, ha en fin lørdagskveld dere=)
Rose69 Skrevet 9. februar 2008 #13 Skrevet 9. februar 2008 Enig med Lille nr 3 i magen; bruk nesa.Det gjør jeg alltid.Har spist utgått mat i alle år, så lenge det ikke lukter vondt.Har aldri blitt sjuk. God lørdag!
*Super*Mamman* Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 9. februar 2008 Ikke det at jeg har noe problem med å spise mat utgått på dato til vanlig.. Spiser da muggoster også, men IKKE når jeg er gravid! Noen bakterier er helt ufarlig for mor, men kjempeskdadelig for fosteret. Var derfor jeg lurte ang kjøttdeigen- med tanke på barnet!
72moddelen og tulla Skrevet 9. februar 2008 #16 Skrevet 9. februar 2008 Jeg spiser kjøttdeig som er 1 uke over datoen, men steker den selvfølgelig godt først og den må ha ligget i kjøleskapet selvfølgelig.
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 9. februar 2008 #17 Skrevet 9. februar 2008 Vi har kjøttdeig i frysen som har fått ut på dato, tar det opp den dagen det skal brukes, steker den godt å bruker den til det vi vil. Aldri vært dårlige.. Men vill eikke brukt hvis den har låget i kjøleskapet i 2 dager å vært ute på dato?:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå