Gå til innhold

Noen som har råd!?!?!

Mamma_til_ei_prinsesse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Abort eller ikke abort er iallefall en av de faa tingene I verden som gjort er gjort og spist er spist.... Det er ingen vei tilbake for noen av de to allternativene. Et ekteskap kan opploses, lofter kan brytes, en kan flytte aa starte nye karrierer hvis den forste ikke passet. Men dette er ugjennkallerlig. Hva er oddsen for at et samboer forhold I den aldern skal vare livet ut: ca 20% I folge statistisk sentralbyraa. Det store sporsmaalet er ikke hva han vil, det har han sagt fra om. Han vil ta abort. At han virker usikker er noe mere udefinerbart. Hun vil beholde, men kanskje ikke om han forlater henne? Da er det d vi maa tilbunds I. Hvor mye vil hun ha dette barnet.

Ehhh... hehe.. men okei, takk for leksa! Hun vil ha barnet, men gruer seg til å eventuelt ha det alene da hun har foreldre som ikke kan hjelpe til pga sykdom. Min mor har sagt seg villig til å hjelpe mye og da ble hun mer sikker på at dette vil hun. Sånn er det bare, og jeg forstår at hun er redd for å måtte oppdra det alene. Han sier at hun skal ta abort, men på den annen side var han å kikket på baby utstyr i dag. jeg har sagt hun skal gi han litt mere tid til å tenke igjennom ting før de bestemmer hva de skal gjøre. for det er tusen ting som surrer oppi hidet på han nå. han har sagt han ikke reiser fra henne hvis hun beholder det, men grunnen til at hun er redd for å oppdra det alene er jo hvis forholdet skulle ryke. noe hun er fullstendig klar over at kan skje. statistikk eller ikke... ;) kort oppsumert: hun vil ha barnet, men er redd for hva fremtiden bringer...

Hei!

Jeg tenkte jeg kunen fortelle om ei venninne jeg har..

Da hun var 18 ble hun gravid og kjæresten "var ikke klar" og fikk presset henne til å ta abort...

2 mnd etter denne aborten sa han at han var klar og ville prøve... Og 9 mnd etter dette fødte hun en gutt.

Nå har venninna mi og den samme mannen en 5 åring, og sliter skikkelig med å få nr 2..

Det at de tok den første aborten sliter utrolig mye på dem.. de føler det er deres straff at de ikke får flere barn...

Hun må være sikker og ikke føle seg presset til noe som ikke passer for henne!

(når det gjelder venninnen min ville heller ikke familien at hun skulle beholde det..)

Håper virkelig hun finner ut av dette og får hjelp uansett hvordan forholdet med kjæresten går..

hei.

Jeg har selv tatt abort da jeg var 18 år.. Typen min da sa at han absolutt ikke ville ha barn og ble helt blek når jeg pratet om å beholde barnet. jeg valgte å ta abort ettersom han ikke ønsket noe barn. Jeg angrer den dag i dag, og jeg vet at han ville klart det dersom jeg hadde beholdt det. Be venninnen din tenke seg godt om, og være nøye med at hun gjør det for seg selv, ikke for typen sin. Dersom hun tar abort fordi typen ikke ønsker barn enno, vil hun slite viss hun selv vil beholde det. Det er en kjempe tung byrde å bære senere..

Hils henne å si lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...