Gå til innhold

Dere som kan litt om ernæring (særlig ketolysekuren)


Putte i blåbærskogen

Anbefalte innlegg

Hva er grunnen til at noen ikke går ned selv om de har større kaloriforbruk enn -inntak?

 

Jeg trodde (tydeligvis feilaktig) at så lenge man brukte mer enn man spiste ville man automatisk gå ned? Men hva er da bakgrunnen for at kurer som feks ketolyse virker?

 

Nysgjerrig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar!

 

Jeg ville tro at en slik kur var highway til hjerte-/karsykdommer? Skal lese på ketolyse.no, men lurer fremdeles på en ting; Hvorfor går ikke disse personene som sverger til en slik kur ned ved kun å minske energiinntaket? (Sagt med andre ord: bruker mer enn man spiser)

 

Fremdeles nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja,tydeligvis ikkje alltid like lett!Eg hr ikkje så mange kiloa sånn sett som skulle vekk,men de sat svært så godt.Og kostholdet mitt,før denne kuren var tilsaman ca 4-6 knekkebrød om dagen,yogurt,frukt,og middag,ein til to poteter, saus,og grønsaker.Ei stund prøvte eg herbalife,to shaker før middag,vanlig middag,og shake,eller to knekkebrød til kvelds etter trening.Og eg ville tru at eg brukte ganske mykje under trening,med ofte doble treningsøkter med spinning,kombinert med step styree,eller aerobicTrener minimum 4 ganger i veka. Akkurat no under kuren må eg ta det litt meir med ro,tenkte å trene tre ganger i veka,og elles gå turere,små turer på ca ein time i kupert terreng. Alderen min speler nok og inn,nærmer meg førti,og då er det ikkje så lett lenger å få vekk det som kom etter svangerskap.Siste svangerskap for tre år sidan.Snop og brus kun på lørdagen, for å nevne det og.Men gjerne eg hadde for lite fett i kosten tidligere,og sikkert litt for glad i brød mat,og poteter.Men som du ser,det er ikkje alltid det er nok.Er nok ikkje kun ein gjeng med slapp fisker som prøver denne kuren her.Er sjølv sjukepleier, så eg har ganske god innsikt i rett kosthold,men som sagt,åt mykje brødmat,og poteter under svangerskap,og auka apetitt då sjølvsagt!!Berre får å stille nyskjerrigheta di,he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Les boka til Sten Sture Skaldemann-Spis deg ned i vekt. Anbefales av en som har slanket seg i 20 år, og som endelig har funnet en bra metode. Og den presenteres i denne boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, da virker det kanskje ikke som om han har veldig tro på eget opplegg...? :)

 

Jeg tror ikke dere skjønner hva jeg egentlig spør om, mulig jeg forklarer meg klønete. Det jeg lurer på er om det er noen fysiologiske grunner til at folk må slanke seg ved hjelp av ketolyse? Hva er den fysiologiske grunnen til at enkelte mennesker ikke går ned (og blir der!) selv om de har et inntak av kalorier som er mindre enn forbruket?

 

jeg er ikke ute etter å "henge ut" noen eller noe, jeg er fremdeles bare nysgjerrig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha!! Men du, då anbefaler eg at du evt låner boka ketolysekuren, der vil du skjønne kvifor,eller at du søker på det med insulinresistens, der nokkelen ligger til overvekt.Veldig sjelden det er snakk om låg forbrenning pga evt lavt stoffskifte.Og når me kvinner passerer vår beste alder, så vil det og pga hormon endring i kroppen føre til at me legger lettere på oss av mindre mengde kalorier enn tidligere.Sa dette litt??

Som du ser så er me mennesker ulikt samansydd og,men for å sei det enkelt og så omdanner kh seg til,værst de raske,seg til fett på kroppen,overskuddet går til det. Fett i maten er ikkje lenger det værste med tanke på overskuddfett på kroppen.Men sjølvsagt vil fett i maten i kombinasjon med kh og føre til overvekt.Ketolysekuren setter kroppen i ein anna fettforbrenning en den me vanligvis har med masse kh i maten.Dette forklarer nok Dr.Torkil bedre enn meg.Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så nøkkelordet er insulinresistens altså? Og siden fett ikke fører til samme insulinøkning i kroppen som kh så er et fettrikt kosthold bedre for disse menneskene? Riktig? :)

 

Men hvis man inntar mindre kalorier (det være seg i form av fett, kh eller proteiner) enn kroppen har behov for, hvorfor lagres det da allikevel hos personer med insulinresistens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...