Gå til innhold

Ang permisjon og skattetrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som skal ha permisjon i ett år og 80 prosent lønn.

Har dere redusert skattetrekket?

Skrevet

Jeg har tabellkort, så det regulerer seg selv.

Skal betale mindre skatt når en tjener mindre.

Skrevet

Anbefaler at du tar 10 måneder med 100 % lønn, men spør jobben din om du kan få permisjon uten lønn de siste 2 månedene. Til sammen vil du da få utbetalt ca. 9500 kr mer for det året du er hjemme og feriepengegrunnlaget vil bli større. Leste om dette i et innlegg i "DIne penger". Vet ikke helt hvorfor det blir sånn, men jeg anbefaler deg å regne på det - Jeg får utbetalt mer totalt selv om jeg da må være flink til å spare penger til de to siste månedene som jeg ikke får noe utbetalt men er hjemme!!

Uansett hvilken av disse løsningene du velger skal du være hjemme i 1 år og da kommer du til å tjene indre enn i fjor. Jeg ville gått inn på skatteetaten.no og ordnet det elektronisk. Det er kjappest hvis du ikke har god tid til å sitte i telefonen:) (når jeg ringte inn ble jeg nr. 120 i køen....hehe). Lykke til!!

Skrevet

Jeg har tatt ut 48 uker med 80 % lønn - (pappaen skal ha de siste 6 ukene) og lagt inn 5 uker ferie. Jeg sendte inn endring til skatteetaten.no

Fikk nytt tabell kort. Ikke så veldig stor endring egentlig - men...Endringen gjorde jeg ved å redusere årsintekten med 20 %.

Uansett - om du betaler for mye i skatt - er det jo en måte å spare på - du får jo igjen penger på skaten da, og det er ofte kjærkomne kr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...