Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Dere som skal ha permisjon i ett år og 80 prosent lønn. Har dere redusert skattetrekket?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Jeg har tabellkort, så det regulerer seg selv. Skal betale mindre skatt når en tjener mindre.
dikte28 Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Anbefaler at du tar 10 måneder med 100 % lønn, men spør jobben din om du kan få permisjon uten lønn de siste 2 månedene. Til sammen vil du da få utbetalt ca. 9500 kr mer for det året du er hjemme og feriepengegrunnlaget vil bli større. Leste om dette i et innlegg i "DIne penger". Vet ikke helt hvorfor det blir sånn, men jeg anbefaler deg å regne på det - Jeg får utbetalt mer totalt selv om jeg da må være flink til å spare penger til de to siste månedene som jeg ikke får noe utbetalt men er hjemme!! Uansett hvilken av disse løsningene du velger skal du være hjemme i 1 år og da kommer du til å tjene indre enn i fjor. Jeg ville gått inn på skatteetaten.no og ordnet det elektronisk. Det er kjappest hvis du ikke har god tid til å sitte i telefonen:) (når jeg ringte inn ble jeg nr. 120 i køen....hehe). Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Jeg har tatt ut 48 uker med 80 % lønn - (pappaen skal ha de siste 6 ukene) og lagt inn 5 uker ferie. Jeg sendte inn endring til skatteetaten.no Fikk nytt tabell kort. Ikke så veldig stor endring egentlig - men...Endringen gjorde jeg ved å redusere årsintekten med 20 %. Uansett - om du betaler for mye i skatt - er det jo en måte å spare på - du får jo igjen penger på skaten da, og det er ofte kjærkomne kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå