~falck~ har fått baby! Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Jeg må bare spørre selv om jeg har gjort dette før blir jeg så usikker... Jeg er 37 fullgåtte i morgen (termin 5 mars) og det murrer og murrer i ryggen (som om man skal ha mensen liksom) Har gjort siden i går kveld, men sovet som en stein i natt altså Når jeg våkna var det "igang" igjen. Det er "greit" å føde i uke 37 om det skulle bli aktuelt ikke sant? Alt er så annerledes i dette svangerskapet, og jeg veit jo ikke hvordan fødselen vil starte, noen som har noen erfaringer å dele med meg? Hilsen litt småbekymret og spent
Tommage♀♂ Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Jeg fødte 1. des og hadde termin 21. des, blir vel i uke 38 jeg fødte da? Fikk aldri høre at det skulle være noe galt i det=) Ble vel aldri nevnt engang av leger eller jordmor.
Nyseryllikberta Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Fødte i uke 37 for snart 11 år siden..... Rakk akkurat å gå ut i permisjon, fødselen var vel allerede i gang da jeg tok avskjed med de på jobb - trodde selv jeg bare var sliten:) Babyen ble overvåket da vi kom på sykehuset, lå med bånd rundt magen og sonde i hodet på babyen. Selve fødselen gikk greit den, var førstegangs, og jordmor regna fødselen til å ha tatt 15 timer. Babyen var 2770g, 47 cm, lita og nett. Gulsott. Lå i lys i godt og vel et døgn, også tok det ei stund å få igang amming. Babyer født i 8. mnd er late, sa jordmødrene. måtte være over ei uke på sykehuset pga vektnedgang, ville at babyene skal veie mer enn 2600 g før hjemreise.
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Jeg fødte akkurat 3 uker før termin. Ikke noe problem i det hele tatt det. Fødselen gikk unna på 30 minutter. Og begynte med murringer i ryggen her også.. men skjønte ikke at det var fødsel jeg da. Trodde jeg bare var sliten( hadde gått lang lang tur samme dag)
Nusseline♀♀♂ Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Jeg har født 2 ganger i uke 38. De har vært noe slappe og lite sugevillige, fikk flaske. Ellers har det gått greit. Minsten måtte kontrollveies ofte på hs da pga lav vekt, veide 2700g ved fødsel og ca 2400g ved hjemreise. Det går nok bra hvis noe skulle skje nå.
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 Fødte vel rett inn i starten av uke 38, mener jeg å huske, men ingen problemer, 3500 gram ca og full fres på alt.
Monajenten Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 Jeg fikk nr. 2 i uke 37 (36+6) og det gikk kjempefint. Fødselen startet ca. halv fire på natten, og han var født ti på halv seks, så det tok ikke lange tiden. Han var 3160 g og 48 cm, så stor gutt for å være født såpass tidlig:-) Siden han kom 25 dager for tidlig, ble han regnet som prematur, og det gjorde bl.a. at jeg ikke fikk være på sykehushotellet. Strek i regningen, men sånt skjer;-) Jeg måtte ikke være på sykehuset mer enn to dager. Ville egentlig hjem etter én dag, men da sa de nei. Han ble fort sliten i begynnelsen, og spiste lite om gangen, men det gikk seg fort til, og jeg har definitivt ingen lat baby;-) Nå er han et år, og frisk og fin som andre ettåringer:-)
Grorüd.. Skrevet 9. februar 2008 #8 Skrevet 9. februar 2008 Hei:) Jeg fødte i uke 37.. Jeg syns det var veldig greit, ehh har ikke født mer enn en gang da, men ho var jo ganske lita da, tenker som så at tenk så stor ho kunne vært hvis jeg gikk til termin liksom..(jeg er veeeldig lita i str, hehe).. Men, så er det jo forskjell på ungene og da, mi veide 2600 g og var 49 cm leng, men har ei venninne som skal ha i mars, og da hun var på UL i uke 32 veide gutten hennes allerede mer enn det jenta mi veide da hun ble født.. Veide vel nesten 3000, i uke 32.. Vannet gikk iallfall i uke 37 her, men jeg måtte settes i gang dagen etter.. Jeg hadde murringer i ryggen og sterke kynnere hele natten før vannet gikk.. Var på do sånn tusen ganger eller noe gjennom den natta.. Lykke til uansett :-) klem
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #9 Skrevet 9. februar 2008 jeg hadde termin 14.september men fødte 20.august 05 og fødselen gikk kjempeflott ! Hun lå i lys pga gulsott og var veldig slapp men en sunn og rask jentebaby fikk jeg. Så som alle andre her sier så det å føde så nære termin er ikke farlig for barnet. Lykke til! gleder meg også til jeg blir 2-barnsmor nå...åååh.. kribler i magen,hihi
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #10 Skrevet 9. februar 2008 hun veide 2780 og var 46 cm lang ved fødsel =) spiste godt da jeg endelig fikk til ammingen
Fire småtroll Skrevet 9. februar 2008 #11 Skrevet 9. februar 2008 Jeg fødte i uke 37 for 8mnd siden.. Jeg var til kontroll pga stort barn og hadde masse kynnere (maserier), 2 cm åpning og var helt moden så de tok vannet. Fødte senere samme dag.. Hun var stor 4825g og 53 cm men var jo født litt tidlig selv om hun ikke var prematur. Måtte bli på sykehuset i 4 dager pga gulsott, hun lå i lyskasse, var slapp og spiste litt lite så hun gikk litt mye ned i vekt (10%). Var derfor til kontrollveiing på helsestasjonen en gang i uka.. Men alt gikk helt fint
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 9. februar 2008 #12 Skrevet 9. februar 2008 Lucas kom 3 uker før tiden, men han var ferdig og klar:) Veide 3210g og var 49 cm....MEN jeg tror det kan ha litt med om man blirr flyttet tilbake på UL. Jeg ble flyttet tilbake ca 7-9 dager med alle tre og hun første var født i uke 38 og var 3710 g. Så jeg stoler mer på menstermin. Er spent på når lillebror i magen har tenkt å komme, er 36 uker i morra....
hit og dit Skrevet 9. februar 2008 #13 Skrevet 9. februar 2008 Mallo vart født i veke 36. Ingen problem det. Lungene er då klare. Ho prøvde å komme ut i veke 32-33, men då var ikkje lungene klare. Dei stoppa riene, men gav og steorider itilfelle ho kom alikevel. Mallo var 2730g og 48cm. Frisk og fin. Ho hadde litt gulsot, som er vanlig, dei som kjem tidligare enn termin har gjerne meir. Ho var lat i suginga. Så ammestundene vart veldig korte, for ho sovna fra det heile. Men me fekk det til uten problemer. =) Dersom du føder no så går det nok heilt fint =)
~falck~ har fått baby! Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 9. februar 2008 Takk for så mange svar jenter! Jeg går her å verker og venter liksom bare på at noen fler tegn skal komme (blødning-vannavgang) Murringa har muligens gått på litt, så jeg får vel ringe føden etterhvert hvis det fortsetter sånn. Jeg veit jo ikke om hodet er festet enda engang:( Men det har vel ikke så mye å si.. Jeg går nå over i min 38 svangerskapsuke og lege og jordmor har 2 forskjellige terminer på meg utifra hver sin ul. Som nevnt jordmor sin 5 mars og legen sin 20 februar.. Kjenner godt med liv, men det har blitt veldig stille der inne om dere skjønner.. Noe er definitivt annerledes i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå