Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Maren Ada Oda Sofie Signe Marie Nelly
prebs Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 1.Marie- klassisk og vakkert 2.Oda- vakkert med kunstnerisk snert 3.Signe- vakkert 4.Sofie- koselig, men litt lei det (kjenner mange Sofier) 5.Ada-fint 6.Maren- veldig avhengig av uttalen. Hos oss sier vi Maarn, det er ikke fint. Men Maren uttallt med tydelig R, er kjempefint. 7.Nelly- eneste jeg ikke likte av navnene
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 1. Oda -flott og sterkt navn 2. Signe -koselig navn som er lite brukt 3. Maren -søtt navn, men kanskje litt for søtt 4. Marie -helt greit, fint navn, men ikke noe mer 5. Sofie -navnet er fint, men så syntes jeg halve Norge kalte datra for Sofie så jeg har på en måte blitt litt lei 6. Nelly -syns det høres mer klengenavn ut enn et ordentlig navn. 7. Ada -syns navnet er tamt, klarer ikke å like det.
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 1 Maren - koselig, godt, gammelt, stødig 2 Signe - et koselig navn som ikke mange små heter nå 3 Nelly - sprekt navn til frisk og rask jente
Clemencia Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Maren - Synes jeg er kjempefint navn på ei lita tulle :-) Ada - Er jo fint, men jeg personlig vil helst hatt et mellomnavn òg :-) Signe - Fint. Sofie - Kjempesøtt, men litt "oppbrukt"? Oda - Liker da bedre Ada :-) Men fint. Marie - Liker bedre Maria, men Marie er også fint. Nelly - Ikke så veldig glad i.
Vannmann35 Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 Ada - vakkert Oda - koselig Sofie - søtt Signe - koselig Marie - søtt Maren - fint så lenge det ikke uttales Mar'n som på østlandet Nelly - Furtado.. Nellikblomst... liker ikke!
ma-85 Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 Maren - i motsetning til andre her synes jeg det er finest uttalt på østlandsk - Maarn. MaRen høres ut som "en mare - maren". Ikke pent. Ada - synes ikke det er særlig fint. Oda - helt greit Sofie - tja... Litt for "Tante Sofie" for meg. Signe - pent Marie - pent Nelly - ikke noe særlig. Stemmer på Signe og Marie.
StorkeMammaen Skrevet 9. februar 2008 #8 Skrevet 9. februar 2008 Signe - NYDELIG Nelly - kjempe fint Oda - søtt Maren - ok Ada - ok Marie - ok, frykelig mange som heter Sofie - liker ikke så godt.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Rangering: Marie: nydelig navn:) Sofie: veldig fint, men litt for poppis Signe: koselig Oda: stødig Maren: helt ok Ada: helt ok Nelly: tja..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Sofie- nydelig Ada- kjempe fint Maren- veldig fint oda- greit, litt fint Marie Nelly Signe- er litt for gammeldags for meg de to siste.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 Ada Sofie Marie Maren Oda Nelly Signe
*Dubsgirl* Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 1. Ada - nydelig navn!! 2. Maren - kjempeflott! 3. Signe - liker det veldig godt! 4. Sofie - søtt navn! 5. Oda - fint! 6. Nelly - stilig! 7. Marie - fint ja, men kjedelig.. er så mange som heter det!
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 Oda - sterkt og varkkert Signe - feminint og søtt Ada - Søtt, men ikke jålete Marie - et trygt valg Sofie - fint, men veldig populært nå. Ikke like sterkt og flott som navnene over. Nelly - morsomt, men kan bli litt for sært. Kan minne om et kallenavn. Mange eldre kvinner som heter det. Kommer kanskje tilbake igjen sammen med Lilly.
Anne Marte Skrevet 10. februar 2008 #14 Skrevet 10. februar 2008 Bytt Maren og Ada, så er rangeringene våre like
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå