Gå til innhold

Uansvarlig å reise med nyfødt baby til syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gikk fint hjemme hos oss, Adriana har liggi i frysern, men hun blir 6 mnd neste uke, kan jeg ta henne opp da?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, det er jo 18 grader i Syden-frysere, så du kan sikkert holde henne der en stund til.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

B,

Det er godt å lese at du er så ansvarlig- til tross for at du bor i Syden med barn! Kneggo.

Skrevet

Sant Baerkorg, hva skal vi med minusgrader? Kjöttet er jo raattent uansett. Og Tallulah; flaks at jeg har BIM og alle gode tips, spesielt all informasjonen, ellers hadde jeg ikke hatt sjangs i havet.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Nettopp! Alle vet jo at Syden er verdens minst barnevennlige sted, for det er jo bare drita mennesker, plastikksuvernirer og skammelig sterk sol der. Det er fint at Den Norske Stat fremdeles tillater utlendinger som deg å dra nytte av all den unike viten nordmenn innehar!

Skrevet

Dis is tru! Du har vel motsatt problem, da alt borte i Junaiten alltid er noen aarhundrer foran oss andre.

Annonse

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Bra du aksepterer det faktum uten noen dikkedarer! Her raser utviklingen i supersonisk fart, og barna holder nå til i sterile plastbobler som blir rituelt spjæra den dagen de fyller 21. Jeg synes det er direkte uforsvarlig å få barn noe annet sted enn i denne Glimrende Nasjonen!

Skrevet

Et lite klippe Junaiter i butikken vaar:

*ser paa symaskinene i 20 minutter*

WOW! Can you REALLY stitch ANY name on a cap?

-yes..

EVEN THOMAS, WITH H?

-yes..

T-H-O-M-A-S-?

-yes.. even Thomas

-WOW! Thats like.. wow, the greatest thing I've ever seen!

Skrevet

Og:

-Excuse meeeeeee, HELLO, hello, do you speak English?

-yes..

-Where is *kikke paa papirbit* restaurant Antouuuniouuu (Antonio)?

-I don't know, I'm sorry

-Erm.. but do you u-n-d-e-r-s-t-a-n-d English? *peke paa deg* I'm looking *peke paa sine öyne* for restaurant Antooouuuniooooouuuu, where..??

-Like I said, I don't know, I'm sorry..

-Annntooooooouuuuuuunnnniiiioooooooooouuuuu?? Gosh (naa til vennene sine, alle med matchende solbriller som ogsaa dekker SIDEN, ikke bare foran), she doesn't speak English.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Ja, de er et entusiastisk folk! He he. Herlig eksempel du kom med! Jeg blir stadig sjokkert over hvor naive de åpenbart er når det gjelder hva mennesker kan klare om de ikke kjøper alt ferdig på Wal-Mart. "Did you really make the dough from scratch? That's genius!" Vel, vel.

De setter også utrolig stor pris på ethvert forsøk på å underholde andre, eller initiativ generelt. Det er der den evinnelige klappinga kommer inn.

Skrevet

Ja, og at jeg maa ha gaatt several years paa art school for aa kunne klare aa skrive navn paa en kopp.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Fantastisk, Balooa! Du tar det helt på kornet! Jeg opplever til stadighet at folk gjerne illustrerer det de sier til meg med elaborate håndbevegelser til tross for at de også sier de er imponerte over hvor mye vi utlendinger forstår. Det virker ørlite grann nedlatende.

Jeg har forresten nesten sånne solbriller selv, med unntak av at de er overdimensjonerte designerbriller og ikke beregnet på folk som nylig har operert øynene.

Annonse

Skrevet

Jeg skjönner ikke hvorfor de maa gaa rundt med de forbanna "Grand Circle" korta sine rundt halsen og! Gjerne ogsaa med matchende rompetaske med samme logo paa. Og alltid i grupper paa minst 6.

Ogsaa veldig moro naar de drar fram "Survive in Spain! A quick guide to basic Spanish" og de sier paa totalt uforstaaelig "hvor er sentrum" og jeg sier "..just follow this street.." NO NO NO, IN SPANISH!! Ogsaa sier jeg det paa spansk, de skjönner ikke et ord, men gjentar gjerne spörsmaalet sitt paa "spansk" i tilfelle jeg ikke forstod dem, liksom, og jeg sier igjen paa spansk, de skjönner ikke et ord, men spör da; "Do you speak English?"

HELVETE HELLER vi hadde jo nettop en tre minutters samtale paa engesk om hvor fantastiske disse symaskinene eeeeeer!! AAaaaaaaaaaAAAAAAAAAA.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Fantastisk! Jeg ler godt av det du skriver her. Jeg tror dessverre de er mer ekstreme når de er på ukjent turf, for i tillegg til å være verdenspoliti så tror de at de er ambassadører for Verdens Flotteste Nasjon, og må oppføre seg deretter. He he. Trist at hjernen ikke henger helt med i svingene, og de antar at alle andre nasjoner er u-land.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Jeg burde kanskje legge til at de fleste amerikanere faktisk er utrolig hyggelige mennesker, og at jeg sjelden har blitt så bra mottatt noe sted som her.

Nå må jeg stikke!

Later,

Skrevet

Joda, hyggelige er de, men de har den pittelille irriterende uvanen at de snakker til folk som om de ikke forstaar noen verdens ting.

Jeg tror de er av de flinkeste til aa uttrykke hvor fornöyde de er med det de kjöper hos oss.

Aligator,

Skrevet

jeg ville ikke ha gjort det. babyen bør jo vaksineres først.. hadde vært skeptisk til å reise når barnet var under ett år tror jeg.. kan heller drøye det litt synes jeg.

Skrevet

Vaksineres for aa kunne dra til f.eks Spania?

Hvorfor skeptisk?

Skrevet

Så lenge man tar visse forhåndsregler så er det da ingen ting i veien for at man kan reise jorda rundt om så skulle være.

Dersom mor og barn er i fin form så "God tur"!.

Skrevet

Hvis fagpersoner mener at jeg ikke skal fly til syden med en nyfødt baby, ja, da skal jeg selvfølgelig høre på rådene deres, men å ta mest hensyn til en gjeng med hysteriske innlegg på BiM, nei, det tror jeg ikke jeg gjør.

Jeg har reist mye, og treffer mange små babyer på fly. Det virker som det stort sett går bra, de gir knapt nok en lyd fra seg selv på lange flyturer. Og det går jo an å gjøre andre ting enn å ta med nyfødte babyer på stranda i 30 varmegrader. Det går jo an å bruke fornuft, selv når man er i "syden"...

Skrevet

Ha ha, jeg ler meg skakk!

Lurer litt paa hva folk i "Syden" (hvor naa enn det er. Syd for hvor liksom?) sier om aa dra til Norge: "aa nei, vaer forsiktig for der er det kaldt gitt, sikkert minus 40 minst, og folk lar faktisk barna staa ute i kulden, ja det er jo nesten barnemishandling det, lurer egentilig paa om de har elektrisitet saa langt nord"....*fundere fundere fundere*......"ja vi kan jo dra men best aa vaere forsiktig siden jeg har hoert om isbjoern i gatene og de spiser vel babyer..."

Kom igjen folkens, alt er ok saa lenge man tar visse forhaandsregler og har litt vett!!!

Reis til "syden" det dere makter uten at noen sak fortelle dere at det er "uansvarlig"...

Skrevet

Skjønner ikke hva som er så galt med at de må ta fly..

hva med når en baby blir født, og det oppstår store komplikasjoner og babyen må flys med helikopter til en "større" sykehus?

Er det også uansvarlig kanskje?

Skrevet

noen har ikke noe valg..jeg må reise ganske snart etter fødsel siden barnefar ikke har lov til innreise i norge!! ser ikke på dette som noen ferie,men at far har rett til å være med sitt barn! må da desverre fly :)

kommer til å dra når prinsessa mi er rundt 3 uker.

men jeg hadde nok ikke dratt på ferie før ungen hadde vært rundt 6 mnd!

Skrevet

Dersom man må føde babyn på ett annet sykehus pga komplikasjoner, så må man jo fly hjem etter man er utskrevet. Dette kan være før babyen er 1 mnd, Er det også farlig da???? Kan vel reise hvor man vil med en baby så lenge man tar forholdsregler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...