Gå til innhold

tromsø, unn :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

lurer på om det er noen her som er i tromsø til behandlig i disse dager ? :-)

vært artig å se om det er noen i samme løype som meg kansje :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tilhører Unn. Er på sprøytedag 4 idag, og skal til UL fredag den 15.feb. for å se om jeg skal fortsette på sprøyter, eller om uttak begynner å nærme seg.

Dette er første ivf.

Enn du? Hvor i løypa ligger du?

Skrevet

Hei babyklar :)

er på 11 dag sprøyter i dag...var på ul i går og må fortsette til mandag på samme dose, skal tilbake da.så legen sa det nlir uttak onsdag el torsdag :)

hadde 10-11 egg hittill på 11mm, + flere små.

så dette blir spennende :)

var sååå nervøs når jeg satt å ventet på å komme inn..begynte å tenke på skrekkhistorier om ingen egg eller kansje bare 1,men det hørtes jo bra ut :)

Første ivf dette også,er 27 år, har ei jente på ni men har hatt en xu for 3 år siden som gjorde at de måtte fjerne den ene egglederen og den andre var vannfylt sa de.

Så jeg krysser virkelig fingrene for at det lille egget vil være hos meg :-)

kan jeg få spørre hva din historie er?

Blir spennende for deg på fredag å se :-))

Skrevet

Hei.

jeg tilhører der, men ligger nok litt etter dere. begynner på sprøyte neste torsdag, 14 feb.

ska oppover da.

første ivf for oss.

Skrevet

Hei lene

Du ligger en uke foran meg. Så spennende...og det lover godt med antall egg for deg, over 10 er jo kjempebra :)

Hvilken dose og medisin går du på? Jeg tar 150 IE menpour.

Jeg er 28 år, giftet meg i mai 2007, og ønske om et barn har vært der lenge. Vi har ingen fra før.

Vi begynte å prøve høsten 2005, og har aldri sett en positiv g.test på denne tiden. Gjennom utredningen fikk jeg konstatert pco og mannen lett nedsatt sædkvaliet. Etter ett år på pergo uten resultat var tiden inne for å søke assistert befruktning.

På UNN mente de imidlertid at jeg ikke har pco og mannens sæd var helt normal, så vi er nå diagnosert som uforklarlig barnløse.

Lykke til på mandag! Jeg skal krysse fingrene for deg og venter i spenning på oppdatering fra deg.

Skrevet

Heisann!

Jeg hører til på unn. Er på 5 sprøyte dag.

Dette er vår fortsettelse på første forsøk .Ble avbrutt i høst pga overstimulering. Skal på UL i morgen,så håper på positivt svar denne gangen. Er kjempe nervøs..

Skrevet

Hei Nergård!

Da ligger vi helt likt i løypa. Jeg er nå på sprøytedag 5 :) Kanskje vi sees på sykehuset?

Men jeg skal ikke til UL før på fredag den 15.feb. Blir du fulgt opp med ekstra UL i morgen pga overstimulering på første forsøk?

Skrevet

Heisann babyklar.

Ja, vi ligger likt. Hadde jo vært morsomt om vi møttes på sykehuset ja, men for alt vi vet har vi møttes mange ganger i korridorene.

Ja, jeg får ekstra oppfølging etter sist gang. Mindre doser og færre sprøytedager. Så nå krysser vi fingre og tær for at alt er ok i dag.

Har nesten ikke sovet i natt. Har bare ligget og tenkt på alt som kan gå galt.( klarer ikke helt å holde motet oppe og tenke positivt) :(

Skrevet

Hvordan går det Nergård? Gikk det bra på UL i går? Skal du fortsette lenge på sprøyter?

Håper du fortsatt er positiv og har håp om at dette skal gå bra :)

Selv kjenner jeg godt at det skjer ting nede i eggstokkene. Jeg føler at de er helt sprengfulle, he..he.. Jeg tolker dette som positivt da, så får vi se når jeg skal å UL på fredag.

Skrevet

Joda det går bra. fikk positvt svar på UL. Alt ser bra ut og jeg skal fortsette med sprøyter til fredag, da blir det ny UL på meg.

Ja, kjenner og meget godt at noe skjer i eggstokkene. Hehe, ja sprengfulle er bare forbokstaven spør du meg . Vi får krysse fingrene for oss begge. Kan jeg spørre når på fredag du skal inn?

Skrevet

Flott at alt ser positivt ut :)

Jeg er kjempespent på hvordan det står til med meg.....

Jeg har time 12.30 på fredag. Skal levere blodprøve kl 8.00.

Enn du?

Jeg bor ikke i Tromsø, så jeg reiser oppover allerede i morgen kveld. Spennende :)

Skrevet

ja, det var godt å komme et lite stykke lengere enn sist.

Men kjenner nå at undersøkerlser nærmer seg igjen. Det knyter seg veldig imagen.

Det er veldig spennende tider nå..Krysse fingrene for oss.

Jeg har time 12.15, og skal også lever blodprøve i morgen kl.08.00.

Akkurat.. hvordan synes du det er å måtte reise for å få behandling?

Er mannen din med deg eller?

Skrevet

Oj, vi skal jo så å si samtidig til undersøkelse.....

Det er tungvint å måtte reise helt til Tromsø, men må man så må man.... Men det går selvfølgelig mye tid på reising. Det verste blir egentlig når jeg reiser til tromsø igjen på søndag. Da blir jeg mest sansynlig værende i Tromsø i 5-9 dager alt etter hvordan ting utvikler seg, og det blir kjedelig det. Sitte på et hotellrom hele dagen å bare vente...

Men alt i alt så er det jo en liten pris å betale dersom vi lykkes og ender opp med en liten bebis.... :)

Skrevet

Da var UL ferdig og uttaksdato satt!

Legene sa at alt så kjempefint ut. Jeg er på grensen til overstimulert, så jeg er skal ikke sette den siste sprøyten med menopur i kveld, men sette eggløsningssprøyten på lørdag :) Uttak mandag morgen kl 09:00

Jeg hadde omlag 10 eggposer i hver eggstokk, og av disse var omtrent 5/6 på hver side mellom 17-19 (er det mm?).

Slimhinnen så tykk og god ut :)

Hvordan gikk det med deg Nergård? Håper alt gikk greit med deg også.

Skrevet

UL overstått og alt er over for min del atter en gang. Er overstimulert igjen. ENORM skuffelse. Hele verden falt i grus.

Har ikke gjort annet enn å gråte siden jeg kom hjem.....

Men det lille positive i alt dette er at vi ikke trenger å vente så lenge denne gangen. Nå kan jeg ringe inn på neste mens, som ikke er om så veldig lenge. Men selv om vi kan begynne på nytt igjen snart, føles det helt håpløst...Det tar jo såååå lang tid til man er klar til å ta ut. huff...beklager at jeg bare klager.Måtte bare få det ut ..

Så flott at alt var bra med deg.=) Godt å høre. Krysser alt som går ann å krysse for dere.

Ha en fortreffelig helg. Kos deg med nyheten:) Lykke til på mandag. Jeg skal tenke på dere.

Skrevet

huff.... så utrolig trist. Har ikke ord som kan trøste, og føler veldig med deg... *stoor klem*

Har du gått på høy dose? Håper du får enda tettere oppfølging ved neste forsøk.

Veien videre kan virke veldig vanskelig nå, og tiden til uttak uendelig lang, med snart er ukene gått, og du kan starte på nytt.

Fattig trøst akkurat nå, det skjønner jeg godt. Men bare vent; Vi SKAL LYKKES til slutt.

Klem

Skrevet

Ja...synes det er helt håpløst. Klarer ikke tenke positivt akkurat nå.

Har gått på 75ie -halvparten av det jeg fikk sist. Det eneste positive er jo at jeg reagerer godt på medisinene. Ja, kommer til å forlange tettere oppfølging neste gang. Det holder ikke for meg mere at de tror ting skal gå bra. Heretter skal de være sikker!

Veien virker ufattelig lang. Vet alt om hva det vil si å måtte gå å vente på å få komme i gang igjen.

Tusen takk for støtten, håper virkelig vi lykkes snart.

Masse lykke til i morgen.

klem:)

Skrevet

hei, tromsøjenter :) el dere som holder til der :)

har ikke vært her på en stund, trøbbel med nettet.

Nergård, så fryktelig trist å høre hvordan d gikk for deg denne gang :(

Er så urettferdig at slikt skal skje noen i d hele tatt, men du må holde motet oppe..neste gang går d sikkert bra :)

Bare krev full oppfølgning ja, du betaler faktisk masse penger for dette så d skulle bare mangle!

Krysser fingrene for at d blir kort tid til du kan starte opp igjen :)

Stoor trøsteklem

Og hei til deg babyklar :)

Du skal på uttak i morgen el?

var på torsdag, syns det var en fæl opplevelse :(

Ojj, ikke meninga å skremme deg!! Var ikke gruuusomt ondt, men kjente d godt, og så anspente jeg alt av muskler og det er jo ikke d beste hehe:)

Jordmora sto attmed meg å pusta å pusta så jeg sku puste riktig...hehe...følte nesten som jeg var i en fødsel heller...skulle ønske d :))

Det domme var at etter xu en har den eggstokken dem tok bort egglederen på, "sklidd" litt opp under operasjonen, så hun hadde ikke sjans å komme til å ta ut de eggene som var der :( da måtte hun gått gjennom livmora å d kunne hun ikke.

Så...det var fire eggposer de fikk ut på den ene, og egg i alle :)

Fredag var tre blitt befruktet :)

Synes det er bra, og ser positivt over å få noen i d hele tatt...

For det har jeg lært meg etter erfaringer og av å lese her inne at man skal ikke ta noen ting for gitt.

Blir i allefall innsett på tirsdag kl 10 :) Gleder meg veldig til å bli ruger.

Må få høre fra deg i morgen hvordan det gikk i går med deg, lykke,lykke til :-)

Klem

Skrevet

Hei lene!

Så spennende med 3 befruktede egg. Det er jo kjempebra med tanke på at du hadde 4 i utgangspunktet :) Fikk du vite allerede på fredag at det blir innsetting på tirsdag?

Jeg er kjempespent på hva som skjer med oss. Håper det er noen egg som lar seg befrukte...

Jeg og min mann kom til Tromsø i kveld, og er klar til å møte opp til uttak i morgen tidlig. Jeg har ikke tenkt så mye på om det vil bli noe ubehag/smerte ved uttaket. Det får jeg ta som det kommer.

Lykke til som ruger! Du skal få oppdatering i morgen på hvordan det gikk med oss

Skrevet

Heia!

Blir helt sikkert flere som blir befruktet siden du hadde en god del egg :)

Nå har min mann veldig god kvalitet på svømmerene og har 3 barn fra før så han var nåkk ikke problemet hos oss..hehe..

Jeg fikk vite d da jeg ringte fredag for å høre om befruktning var tilstede...skalv som ett aspeløv da, men det gikk jo bra :)

Hun bioingenøren sa at hvis det er flere av eggene som er befruktet vil de vente lengst mulig for å sette tilbake, med tanke på hvem som utvikler seg best...er d få av eggene så setter de inn allerede to dager etter. har sikkert også noe med at de ser på kvaliteten på eggene når de blir tatt ut.

Går nok bra på uttak skal du se, som hun jordmora sa på siste ul, ubehag og evn smerter er jo ikke farlig smerter.

Hun forbereredte meg også på at det var jo ikke noe man gledet seg til i likhet med tannlege..men at det går til en god sak :)

Veldig støttende og behagelig dame hun :)

Lykke til, å gleder meg til å høre fra deg i morgen, ser ut til at d bare er noen dager i mellom oss:)

Skrevet

Skal til nytt fryseforsøk snart - startet med Estradotplaster på fredag er i dag på dag 4 av mensen. Skal til ultralyd fredag denne uken for å måle slimhinnen. Tidlig i løypa, men det kan bli Tromsø i uke 9 eller 10.

Skrevet

Da var uttak gjennomført :)

Det var ikke akkurat behagelig, men det gikk greit. Fikk ut 10 egg, og bør vel være fornøyd med det?

Min mann leverte også sine "saker", og de så også helt ok ut :) Nå venter vi bare i spennig på å høre hvor mange som er blitt befruktet. Får vite resultatet kl halv ellve i morgen.

Kjente du smerter etter uttaket? Nå nesten 12 timer etterpå har jeg forsatt relativt sterke smerter i eggstokkene. Er dette vanlig?

Ja, ja.. akkurat nå er jeg egentlig bare opptatt av at eggene har det bra og utvikler seg akkurat som de skal.

Du få ha masse lykke til i morgen! Tror du at du får lov å sette inn flere enn ett egg?

Jeg krysser fingrene for deg :)

Skrevet

Hei Lene.

Takk for støttende ord, men ikke for å være ufin eller noe men ingenting hjelper for å trøste. Synes alt bare er ufattelig urettferdig akkurat nå.

Men når jeg er kommet over den verste skuffelsen ser jeg sikkert de positive tingene.

Jeg har nå tadd ut en sykemelding- klarer ikke å fungere helt. Jeg reiser nå bort for en liten stund for å prøve å samle krefter, så får jeg håpe ting blir litt lettere når jeg er tilbake.Nåkk klaging på meg nå......!

.... Jeg gleder meg i allefall på deres vegne. Jeg krysser fingre og tær!:)

Lykke til både til deg og babyklar.

klem:)

Skrevet

Da var dommen falt..... og 8 av 10 egg er befruktet! :)

Jeg er bare så kjempehappy! Innsett blir torsdag kl 10, og mest sansynlig får jeg noen på frys også.

Nå blir det innsett på dag 3. Egentlig skulle jeg ønske at jeg kunne vente med å sette inn til dag 5, men det blir en lørdag, og da fryser de ikke ned egg på UNN, så da blir det ingen på frys. Derfor blir det innsetting på dag 3 i steden for. Det bør vel gå bra????

Hvordan gikk innsettingen for deg Lene? Er du blitt en stolt ruger nå???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...