Gå til innhold

Utvendig ul i dag 7+3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ville bare fortelle at legen min fikk sett det han skulle på utvendig ul i dag, selvom jeg er noen og 90kg :D For de som er redde for at de ikke skal få sett noe.

Ikke mye vi så da, spiren er bare 11,8mm! Men alt så bra ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min fikk og sett tydlig på utvendig ul på meg hun og selv om jeg lå på ca 110 kg! :) Dette var allerede i uke 4! :)

Skrevet

hvorfor skulle ikke legen fått sett dette da??

Har jo ingenting med vekten eller fettet på magen på hva du får se på ul!

Veldig mange som tror rare ting her inne bare fordi vi er "feit"....!!

Skrevet

Fikk ikke sett noe særlig på 11+6 til meg og jeg er ikke av de største. Har noe polstring på magen så absolutt, men når jeg kom på ordinær UL fant de ut at jeg har foranliggende morkake så den skygger for ganske mye også...

Skrevet

Det er en kjent sak at desto mer du har av polstring på magen, desto dårligere kan kvaliteten bli! Det er mer for lydstrålene å gå igjennom enn hos folk som er tynne.

Skrevet

Jeg husker hvertfall folk her inne har vært bekymra for det før, så jeg ville bare si min erfaring!

Skrevet

Det har faktisk noe å si på hva man kan få sett på ultralyd når det kommer til hvor mye vev lyden må passere. De forskjellige probene som brukes har forskjellig rekkevidde. Skal man se på noe som ligger rett under huden kan man bruke en probe med høy bølgelende (om jeg husker rett). Denne gir et detaljert bilde, men når altså ikke veldig dypt ned i vevet. Skal man se på noe lenger ned i vevet, bruker man en probe som har lavere bølgelengde, og som når lenger ned, men som da gir et mindre detaljert/mer kornete bilde.

Skrevet

Kjekt å høre folks erfaringer...Tenkte meg på tidlig ul i uke 10. er 5+1 nå. Og har en del ekstra polstring. så har tenkt på at det kan svekke kvaliteten av hva vi får se. Er det slik at de fleste som har ultralyd både har innvendig og utvendig? Slik at hvis man ikke ser noe på utvendig så kan man ta innvendig?

hehe, har ingen peiling jeg altså:)

Skrevet

Jeg tror de fleste der du betaler for det har begge deler, og sykehus hvis du får henvisning fra legen din. Jeg tok hos fastlegen og han har kun utvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...