Gå til innhold

Er det rart å stikke innom de bhgene jeg vurderer å søke plass i???

Anbefalte innlegg

Idag tok jeg meg en liten tur i de nærmeste barnehagene der jeg bor for å hilse på folk som jobber der og få informasjon om avdelinger, rutiner og hva de står for. Var litt sjokkert når jeg fikk ikke komme inn, stod nemlig og snakket med en assistent over gjerdet som løp innemellom inn til sjefen for få svar på mine spørsmål. Det passet ikke for dem å vise meg rundt. De la meg ikke snakke med noen av ped.ledere, fortalte ingenting m målsetningene i bhg... Som siste utvei spurte jeg om årsplan... nei, det var uaktuelt å kopiere det heller...

Nesten likt var jeg behandlet i neste barnehage....

Nå er jeg helt fortvilet. Jeg jobbet selv i barnehage noen år og der var vi kjempe glad for å møte folk som kanskje kommer til å levere sine barn til oss.

jeg forstår ikke hvordan ellers bør jeg prioritere barnehagene. Jeg vet jo ingenting om de i utgangspunktet. Det er ikke akkurat avstand til bhg som er avgjørende for meg, jeg vil bare at det blir et koselig og trygt sted å la barnet være i. Skjønner ikke hvorfor ble jeg behandlet slik.

Har dere opplevde det samme?

Er det flere som tok en rundet med besøk av bhgene?.....

blir veldig takknemlig for alle svar..

Fortsetter under...

Jeg var en runde før jeg valgte bhg, men jeg ringte først og avtalte tid. Jeg kan ha forståelse for at de kanskje sitter i andre møter/er på vei ut på tur etc og at det da ikke passer så godt med noen som bare stikker innom uanmeldt. Ring først og avtal tid da vel :)

De har sikkert 400-500 søkere til barnehagen og om du og alle andre skal stikke innom for å få omvisning og alt mulig annet har de ikke tid til å ta vare på ungene som allerede er der. Det må da være nok å lese om de forskjellige barnehagene på kommunens nettside og at de som får plass i barnehagen får den relevante opplysningen.

Jeg hadde blitt irritert om ungen min ikke fikk den oppmerksomheten den trenger på grunn av mange mødre/fedre som ikke kommer til å få plass der en gang skal ta opp tiden til de få personalet som er i barnehagen nå til dags.

Jeh syns ikke det, men det er ikke altid det passer, men det syns jeg de kunne sagt på hyggelig måte, og evnt avtalt tid sånn at du kunne komme innom og få opplysninger.

Men generelt sett er det ikke mange som kommer innom barnehagene. Hverfall slik jeg erfarer og jeg har jobbet i barnehage i 15 år.

Som har jeg skrevet før, så jobbet jeg i barnehage selv og det var ganske lite folk som stakk innom med slike spørsmål og hvis de gjorde det så var det aldri så utrolig tungt og vanskelig bruke litt tid på dem.

Ut fra min egen erfaring og etter å ha snakket med andre som jeg jobbet med, valgte jeg tid for besøk, nemlig utetid. Da er det i hvetfall ikke noe problem å fine 5 MINUTTER for en bekymret forelder.

Ellers så krevde jeg ingenting, jeg var veldig forsiktig og spurte om det passet og hvis ikke, så NÅR og HVORDAN kunne jeg få informasjon om barnehage. I det ene så fant ikke assistenten tlf nr til bhg en gang. Var det også alt for mye å spørre om???

Hvis de ikke hadde tid for meg da, så kunne de si ifra når det passet ellers.

Dessuten så er det ikke noe informasjon på oslo.kommune.no for tiden om barnehager i min bydel. Det har jeg selvfølgelig sjekket først...

Ja ja... Jeg ser det er ganske mange som er uenige med meg, så er det kanskje ikke rart at jeg ble møtt slik....

Annonse

Ring først og avtal tid. Tenk om alle bare skulle stukket innom når som helst, det hadde blitt kjempetravelt for de og de er jo ikke der for å svare på spørsmål fra utenforstående. De er jo der for å følge opp barna.

Her er det vanlig at folk tar kontakt med barnehagene for å høre litt om opplegg etc, men man bør alltid ringe først og avtale en tid.

Lykke til :)

Neimen, så strenge svar du fikk da! Jeg skjønner innvendingene da, men jeg og mannen tenkte helt anderledes på dette.

Vi oppsøkte nemlig til sammen 6-7 ulike barnehager før vi søkte sønnen vår inn (mest pappa, for han var i permisjon da), og de stedene vi ikke ble møtt på en Ok måte søkte vi i alle fall ikke!

Vi ringte ikke alle stedene på forhånd, men et par steder fikk han beskjed om å komme igjen på et tidspunkt som passet bedre, det gjorde han, og da var det jo greit..

Jeg må bare svare igjen. Ja det er mye å gjøre i en barnehage men vi har fått beskjed av styrer å være imøtekommende mot alle som kommer innom hos oss, for å få opplysninger. Hvis vi ikke har tid akkurat da skal vi avtale en tid som passer.

vi var også rundt å kikka på barnehagene før vi søkte plass til våre unger. som regel så ligger ¨årsplanen på nettet, men ville tatt en tlf til styrer i de akktuelle b.hg og snakket med de, og at du vil komme på besøk.

Oh....Det var godt å se at noen har støttet meg her. Takk!!! :-)

Men etter det jeg har erfart på fredag i barnehagene, kommer jeg sikkert til å ringe på forhåndt, selv om jeg synes ikke at det var så feil av meg å komme uten å ringe. Det er bare at jeg slipper å tvile om det er feil person jeg snakket med eller om jeg kom på feil tidspunkt eller at det er virkelig lite hyggelig og imøtekommende folk som jobber der. Viktig å få riktig inntrykk....

Uansett TUSEN takk for alle svar!

Godt å få flere synspunkter. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...